Mar 26, 2015, 9:55 PM

Адвокат на Пепеляшка 

  Prose » Narratives
906 0 2
2 мин reading

Всяко малко момиче е чело приказката за "Пепеляшка" и е мечтало да бъде на нейно място. Някои порастват, а други макар и големи продължават да вярват в приказки и магията съпътства живота им. Такъв беше случаят с Мелани. Макар и пораснала, тя продължаваше да вярва в това, че чудесата съществуват и се случват, стига да вярваш достатъчно силно в тях.

 

На 26 години, тя правеше своите първи стъпки в сферата на правото. Като дете мечтаеше да стане принцеса, а когато порасна осъзна, че това няма да е най-добрия избор, ако изобщо можеше да се приема като професия. Затова реши да стане "защитник на доброто", каквато според нея беше мисията на всяка принцеса, а това призвание го откриваше в професията на адвоката.

 

Всяка сутрин, алармата се нагласяше за 06:30 часа, защото в 07:30 тя вече излизаше от дома си и тръгваше към новото дело. И днес не беше по-различно. Мелани пристигна в съда и видя едно малко, симпатично, русокосо и синеоко момиченце, което си играеше със своята кукла и не обръщаше никакво внимание на обикалящите около него хора. Мелани се огледа и не видя да има придружител затова се приближи към детето, а то продължаваше да си играе. Когато усети, че тя се доближава до него, малката чаровница вдигна глава и се усмихна на адвокатката. Тя остана очарована.

 

- Кой е това? - попита Мелани и погледна към куклата, която детето държеше в ръката си.
- Пепеляшка - отвърна момиченцето и подаде куклата.
Тя беше досущ като него - с дълга руса коса, блестящи сини очи и беше много красива.
- А с кого си тук?
Детето вдигна глава и беше видимо, че търси с поглед някого.
- Мама е отишла да защитава някого от лошите - каза момиченцето и продължи - и ми каза, че е фея на доброто.
Мелани се усмихна. За първи път чуваше такова определение на професията си, но определено го хареса.
- Фея на доброто - каза си наум тя - значи и аз съм една от тях.
- Ами ти? - прекъсна мислите на адвокатката детето - Коя си ти?
- Аз също съм фея, която защитава добрите - отговори Мелани на малкото момиченце и то се усмихна.
- Значи ти и мама защитавате Пепеляшка - отбеляза малката.
- Не те разбирам, миличка - каза Мелани.
- Ами много просто - започна с обяснението детето - добрите момичета са Пепеляшка, а лошите нейните доведени сестри. Вие защитавате Пепеляшките от тях, нали така?
Мелани наблюдаваше това малко момиченце и за първи път осъзнаваше, че не тя като голяма е тази, която трябва да обясни на детето професията си, а то, макар и на толкова крехка възраст дава на нея и всички останали най-доброто обяснение.
- Точно така - отвърна Мелани и си помисли наум - Смятаме, че трябва да научим децата на много неща, а много често става точно обратното - те ни учат на най-важното.

© Мария Костадинова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??