May 6, 2008, 8:15 AM

Ало, мамо 

  Prose » Humoristic
2319 0 25
5 мин reading
 

Защо нервничиш, бе скъпи, защо?! Не може ли поне веднъж да ме събудиш с целувка, да ми сервираш кафето с усмивка в леглото? Какво ще ти коства? Да ме събудиш в неделя към десет, десет и половина и да ме попиташ като човек, без да ми повишаваш тон: „Любов моя, какво да ти сготвя за обед? Ти си изпий, мила, кафенцето, а аз докато напазарувам и сервирам, ето ти парички, иди и си купи нещичко?" Ако се държиш така мило с мене, аз ще крещя ли, кажи ми?! Какво ме гледаш, какво? Мислиш, че други мъже не го правят ли? А Петрова, а? Продънила ми е ушите с нейния мъж. Думата не мога да взема от нея и само се хвали. Какво ме гледаш така? Я не ме гледай с тоя тон! Какво искаш да ми кажеш, мислиш, че не те знам? Радваш се, че не мога да взема думата от Петрова, нали? Ама ако ти беше мъж на място, тя щеше да види! Не смей да си отваряш устата и да ми държиш втори глас! Знам какво ще ми кажеш, че заради мен са те уволнили. В градинката съвсем случайно се заговорихме с една жена и аз й казах какво мисля за шефа ти. Откъде можех да предположа, че това е съпругата му. Какво трябва да правя, преди да се заприказвам с някого, личната му карта ли да искам, айде де? Нали си намери работа, е не е толкова добре платена, ама като си некадърен, аз съм ти виновна. Не ми напомняй за предишния ти шеф, моля те! Аз го попитах: "Коя е тая крава дето седи до Вас?" Въобще не предполагах, че той няма никакъв вкус. Голяма работа и без това там не ти плащаха много. Знам какво искаш да ми кажеш, че имам голяма уста. Не позна, Петрова има голяма уста, ей не можеш да й я затвориш и само се хвали с тоя нейния. Ей какви мъже има, а аз се мъча с тебе. Какво се подхилкваш? Мислиш, че няма кой да ме вземе, така ли? С какво го държи тая? Да не е станала реститутка? Не, щях да науча, аз защо седя по цял ден пред блока. Не смей! Искаш да ме питаш защо не започна работа, нали това искаше да ме питаш? Знаех си, не ми клати глава! Ще работя аз, а кой ще ти готви? Това шкембе дето си го отпрал, а? Да бе, сигурно е от загорялия ми боб. Да не вземеш да ми натякваш сега и за кюфтетата, дето станаха на въглен. Ама знаеш ли колко трудно съхне лакът, а бях си лакирала и ноктите на краката. Мислиш, лесно ми е? Айде моля ти се, Петрови миналата седмица вечеряха на ресторант. Аз защо по цял ден се гримирам и вися по няколко часа на фризьор като веднъж не си ме извел сред хора?  Съсипа ми живота... ми съсипа... И мама не уважаваш, дето милата по сто пъти се обажда да пита как сме. Ще взема да й кажа да дойде да поседи малко при мене да ми помогне, че се съсипвам от работа. Тъкмо ще има с кого да си поговоря, че слушах прогнозата за времето - дават я дъждовна и няма да мога да излеза на чист въздух да разменя някоя приказка с жив човек, че ти мълчиш като пукъл. Да, мълчиш! Защо пребледня, като заговорих за мама? Аха, стана ти лошо като казах, че ще я поканя да ни погостува седмица-две?! Къде отиваш, аз на кого говоря? На кого? Ей, няма с кого две думи да си продумаш, ще полудея, това мойто живот ли е? Ах, кафенце си ми направил? И млекце ми носиш? Абе на теб да не ти е лошо, че ми правиш и на мен кафе? Упс!!! Вденах! Петрова, аха, разкрита си, сега и аз ще ти се хваля, ето каква била тайната! А аз се чудех как този готин мъж... а той защо й угаждал. Паролата била: "Ако много знаеш, ще кажа на мама да ни погостува!" Вярно, че последния път те много се скараха. Ама и той е един... Защо трябваше да й казва, че единственият начин да й затвори устата завинаги е да й сипе цяла опаковка приспивателни в кафето и тя, милата, вдигна кръвното и от тогава спря да пие кафе. Но и тя не му остана длъжна. Предупреди го, че ще му сипе отрова в яденето и той, горкият, бая отслабна тогава. С това бирено шкембенце, дето го е отпуснал, няма да е лошо мама наистина да ни погостува за малко, поне докато милото ми пак си възвърне формата.

 - Скъпи, ще се обадя на мама да дойде другата седмица! Какво си се разготвил по никое време па ти?! Искаш да ми кажеш, че ще ми угаждаш, само и само мама да не идва. Слънчицето ми то, ама така кажи. О, ти готви, аз първо да се обадя на Петрова, така ще й натрия носа... Само пет минутки ми трябват, тя ще види! Какво ми правиш физиономии, какво искаш да ме питаш дали петте минутки ще са по малката стрелка? Да, слънчице! И ми направи любимата салатка - зеле с морковчета и да я нарежеш на ситно, чу ли ме, аз ей сега идвам. Защо не идеш да купиш ракийка, аз през това време да се чуя и с мама. Това трябва да се полее. Ако ми хареса обядът, може само да я чуя. Ако не направиш пържолките по мой вкус, ще се наложи мама да дойде. Браво, как се сетих, а аз се мъчих толкова години! Все пак ще кажа на мама да дойде поне за събота и неделя, та моя да открие разликите - с нея и без. Какво ще ми се хвали Петрова с нейния. Моят е сто пъти по-хубав от Петров, а и как реже салатката, миличкото ми то! Режи, режи, аз ей сегичка... - Ало, Петрова...

И така, ще трябва да затварям, че милото е приготвило обяда. Ей, сегинка, скъпи! Как, какво е станало с него? Та той ме обожава, аз просто не обичам да парадирам, нали съм скромна. Какво вие? Айде, другия път ще ми разкажеш, че ще изстинат пържолките, чао! Колко нейният я обожава... Така или иначе любовта е до време, важното е да има някой да ти готви... докато ти изсъхне лакът. Па дали ще е мама или той, да се разберат, на мен ми е все едно. Само мир да е. На мен ми е добре и с двамата, ама не като миналия път тя да си тръгне от нас с главоболие. Да й каже моят да не мърда, че има муха на главата и да я прасне с «Война и мир». Нали е кьорав, мухата не утепа, а мама си замина обидена и с главоболие. Па после ще ми казва, че уважава майка ми. То след тая случка тя взе много да забравя, та може да се навие да дойде. Абе аз ще я поканя, па каквото, такова. Айде да обядваме първо, пък аз ще се лакирам после, докато милото измие съдовете. Ще му правя компания да не му е скучно. Такава съм си аз, винаги мисля за него, ама признава ли ти някой?!

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Очаквай ме, аз съм на ред!!!
  • Днес се насмях на воля!!! Пък и понаучих това-онова Благодаря ти, слънчице!!!
  • Какво да го правя Стами, нали ми е душичка?! Танюшка, прегръщам те и аз!!!
  • Пропуснала съм го,но наваксах!
    Прегръщам те!
  • Хаха ама си хитрушка тиии ,Светле,намерила си му цаката на съпруга.
    Пoздравче за настреонието Светле !!!
  • Аз мога и други неща, Валенце!!! Вики, ще се опитам пак да те разсмея! Нели, нека му е на Ицо! Така му се пада, щом много знае!!! Мила, браво на теб!!! То наистина си стана поредица "Ало, ало!"
  • Ало, мамъ! Натрих му аз носа на твоя хубустник! Ше видим кой кого ше сменя и с какво! Няма да са бизпукуиш, мамъ, спи спукойно! Мамъ иде!!!

    Страхотна сииии!!! И ти и Ицето ме накарахте да се хиля като... Провокирахте ме да напиша трета част, от името на бабата
  • Най-много се смях на опита за убийство на мухата с "Война и мир". Ама понеже чета отзад-напред, сега разбирам защо Ицо е решил да сменя жената. Ей, Лажова, ще вкараш човека в грях с тъщата.
  • Не си спомням кога за последен път съм се смяла толкова!
  • Ей, можеш да ме разплачеш от смях...
  • Ани, аз като му изгоря два пъти рибката и без мама ще готви. Защото е чревоугодник! Аз съм лесна, ям каквото ми сервират. Ивана, благодаря! Ще се постарая по-често да ти усмихвам деня. Вилдан, късметлийка съм си, че моя готви толкова хубаво. Започвайте да се лакирате и вашите ще се научат! Войнов, да взема да го прочета това на моя и той ми каза: Ще взема да спра да готвя!. Но сигурно се шегува. Очаквайте продължение! Иванова, ти си ми казвай, щото аз нали забравям! А аз казвала ли съм ти, че много те обичам?! Ако не съм, другия път ще ти кажа. Люси, поне си говорим с интелигентни хора. Няма да те каня, направо идвай, Васенце те харесва, така че ядене ще има! Петинка, наздраве! Ей, заболява ме устата да приказвам, ама слуша ли ме накой?! Мая!!! Искам твоята рецепта - при мама леж, па яж! Ице, внимавай в картинката! Баба, а?! Анета, аз съм го научила да познава часовника! Пия кафе за пет, десет минутки, пазаруване и кръчма с приятелки си е направо ден и половина. Ако ме изгони, за сега ме иска един. Но като му похарча пенсията...после ще му мисля, ако и той ме изгони. Маги, ти си обич!!! Шехерезада, аз и до сега се уча! Ей, Кирето!!! Гледаш ме слабичка, ама ако знаеш колко ям, друга песен ще ми запееш. Помисли си добре, какво си пожелаваш! Нинче, само да не го четат вашите мъже. Че друго незнам, но бой ще ям със сигурност. Ради, пожелавам ти я, тя е слънчице!!!
  • А пък моята кандидат-тъща си е душица! Хич и не ме стресна! А за рецептите, тези твоите, смехотворящите и настроениесъздаващите - отлични са!
    Поздрави, Светленце!
  • И весело!
    И поучително!

    Страхотна си!
  • Ей Лажова , как не се сети веднъж за твоя приятел от откровения кирето, ако знаеш зеле и морковчета как ситно ги режа , а какви пържоли правя. АА Лажова май скоро ще се наложи да дойда да ти сготвя , няма да те разочаровам само ме покани

    Лажова след като прочетох разказа ти те видях в друга светлина,която повече ми харесва .Поздравления хареса ми
    "Така или иначе любовта е до време, важното е да има някой да ти готви... докато ти изсъхне лакът" Ако няма кой да ти готви , викай кирето, Изречена ти също, идвам у вас казвам ти една рецептичка и Ефенди знаиш ли колко доволен ще си остане


  • Браво!Много поучително произведение!Ще си го запиша,да ми е под ръка ако ми се наложи.....
  • Знаех си, че тук ще ми се повдигне настроението...усмихна ме, Светланчик...светиш като звездица по нощите...та пак съм тук...с обич.

  • Пет минутки по малката стрелка
    Офф, ще ме умориш, Светланке
    Благодаря ти за смеха!
  • С този разказ ми даде една идейка. Благодаря ти!!!
    Поздравления, Светле!!!
  • Лажова, помагай с рецепти, щото ефенди като чуе за майка ми и цъфти от кеф, та това при мене не върви. давай идеи, че ако знаеш как ми е писнало от шетане и готвене...
  • Аз, такова... малко със закъснение ще ти честитя Празника на Труда-1 май!
    Че като гледам, трудно се издържа на тая работа- да хапваш салатка и пържолки, че и да си приказваш с хората по телефона и пред блока!
    Айде, от мен за сега наздраве, докато дойде мама!
    Цунк* ти!
  • Ало, Лажова... и ти ли? И ти ли сама си говориш? И аз като теб, говорих, говорих и накрая ме обвиниха, че сама съм си говорила. Аз те уважавам, много те уважавам! И като ти направят салатката и пържолките, ми свиркай де! Заради теб и ракия ще пия. Да обсъдим нещата, особено Петрова.
  • Недейте така към мъжете ... те са такива добри и кротки същества ... Проявявайте малко повече разбиране. Инак ще останем с впечатлението, че всяко едно момиченце е закърмено вместо с "Алиса в страната на чудесата" с "Война и мир" или с "Ана Каренина"... Но пък много вярно предадено. Както винаги си много добра!!!
  • Ало, малката!Всеки с късмета си...
  • Прекрасно усмихнато начало на деня!Благодаря за удоволствието да прочета!
  • Лакирвай се, Светле, докато твоичкият не се е сетил, като споменеш за мама да му се доиграват карти или да му се долови риба(за прехраната на семейството де)

    И нали знаеш, вземи и му купи една готварска книга, а отвътре напиши притчата за двата вълка, че като готви да внимава кой от двата ще нахрани!
Random works
: ??:??