Jan 17, 2019, 5:37 PM

 Бисери от банковите салони - 10 

  Prose » Humoristic
923 3 8
Multi-part work « to contents
5 мин reading

В банков салон влиза "интегриран" българин и казва на най-близката до вратата служителка:

- Правих си сметка при колежката ти, и идвам да ми спрете таковата …, ммм … забравих, тя ми каза така да направа…, чакай, ша са сета…

Любезната служителка се мъчи да го разбере и го пита:

- SMS?

- Не, не, аммм….

- Лимити?

- Не, чакай …

- „3 D код ?

- Не, бе, таковата, дето ша ми удържат всеки месец, чакай да са сета …

- Пакетна програма ли имате, с „online“ банкиране?

- Не, бе, искам да са сета, ама не мога…

От вътрешно гише се обажда друга служителка, за съдействие:

- Застраховка по дебитната карта ли имате?

- А, даа … , точно така…

- Добре, открихме Америка! Значи, искате да спрем застраховката !? – отдъхва си служителката и продължава да го разпитва:

- Как Ви е единният граждански номер?

- Кое? Какво е това?

- ЕГН-то, как Ви е?

- А, не знам го…

- Как, не си знаете ЕГН-то? Дайте си личната карта!

Вместо да даде личната си карта , мъжът подава дебитната си карта на служителката. Тя повтаря:

- Личната Ви карта искам, не тази. Ето трябва да попълните това искане, и да се подпишете.

- А, не мога, не мога, ти пиши, аз само ша са подпиша…

- Как, не можете ли да пишете? Имате ли средно образование?

- Не, основно …

След като му попълва документите, и клиентът си заминава, служителката на гишето казва:

- Ех, това средно образование, толкова ли е трудно?

От вътрешното гише се обажда другата служителка:

- Колежке, интегрирането е процес, застраховките за това са невъзможни… !

- Колежке, не ме засмивай, защото ми се образуват  "таковата", ммм... бръчки!

16.01.2019 г. 18,10 часа.

 

» next part...

© Таня Чардакова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря и аз, Илианка! Да, съвсем вярно, радост и тъга е, важното е да имаме малко надежда. Поздрави!
  • Актуална реалност и смешна и тъжна. И си спомням като дете как се чудех защо на театъра има онази двойна маска с намръщено и усмихнато лице...но, сълзи и смях. Това е реалността! Благодаря, Таня!
  • Благодаря, Миночка, поставих дата на публикацията, за да се вижда, че става въпрос за актуална тема, но проблемите с образователното ниво са натрупани с години и за това все още има много полуграмотни или напълно неграмотни хора, в обучението участват две страни - и двете трябва да положат усилия. С пожелание за много успехи!
  • Докоснала си актуални теми от живота!Харесах!
  • Благодаря ти!
  • Мила Таня! Вярвам, че те са се завърнали,за да останат! И още: традициите на българите ще се възстановят! Защото кръвта вода не става!Те са бъдещето на България! И аз живея с надеждата, че ще срещам все повече позитивни млади лица!
    За много години!
  • Благодаря ти, Стойчо! За много години! Радвам се, че следиш бисерите, ще ги кача постепенно всички. Те са написани по действителни случаи, прав си, че неграмотността е проблем. Да се надяваме, че като всеки процес интеграцията ще се доведе до успешен край, дигитализацията също. Много важна роля имат служителите в такива институции, защото те са длъжни да предложат нова банкова култура на клиентите си. В тези институции работят млади и образовани хора, някои с повече от едно висше образование, завършили у нас, или в чужбина. Радвам се, че все още, нещо ги задържа в България! Нека да си ги запазим да останат, те са по-ценни тук. Поздрави и от мен!
  • Щеше да е смешно,но не е!Направо си е тъжно... Дигитализацията е продължителен процес за интеграция... знаем за кои иде реч,но това у нас е "нормално"!
    Таня, много точно казано от едната от служителките в банката.Човекът е готов да се подпише без да знае съдържанието. И след това, такива като него са "данъчно задължени" за фирми с източени ДДС,т.е.използвани са поради неграмотност.
    Моите поздравления, Таня!
Random works
: ??:??