Nov 7, 2011, 8:55 AM

близка до искреността 

  Prose
827 0 3
1 мин reading

  Близка до искреността е правдивостта - прекъсва ме тя. Тя се състои в постоянство и дръзновено говорене на истината и избягване на всяка преднамерeна  умишлена лъжа и измама.

  Искреността и правдивостта са едни от най-нравствените ценности на човека. Исус Христос изисква: "Думата ви да бъде да, да, не, не."

   Правдивият човек не угодничи на хората, не съди несправедливо, не презира бедния и нуждаещия се. В отговорите си не е лукав, а в размислите си е правдив. В работата си е ревностен, в обществото почтен. Не познава коварството, не обича лицемерието, украсява се с всяко добро дело и се ръководи само от добродетелта. Той е блажен човек, който служи на истината.

- Нали и благоразумието е проява на любовта, предвидливостта и предпазливостта? Човек трябва да се владее. Както се казва в притча 11:13: "Който ходи да клюкарства, издава тайни, а верният човек таи работата."Исус Христос настоява: "Не давайте светинята на псетата и не хвърляйте бисерите си пред свинете, за да ни ги настъпят с краката си, и като се обърнат, да ви разкъсат!"

- Всеопрощението е основният елемент на любовта.  То ви издига във висините. Образува ореол около главата ви. Превръща в сияйна красота дивата пустош на душата. Влива радост в сърцето на опростения. Опрощаването на греховете на ближния е път към опрощаване на собствените ви грехове. "Прощавайте -  казва Исус Христос - и простени ще бъдете. Прощавайте, ако имате нещо против някого, та и небеснияг Отец да прости грешките ви!". /Марко 11:25 /

 

- Ние обичаме да казваме, че прошката е висша степен на добродетел. Когато попитали Исус, колко пъти трябва да прощаваме на ближния си. Той отговорил :  "Ако брат ви, седем пъти на ден съгреши  против теб и седем пъти на ден се обърне към теб и каже: кай се, прости ми!". Друг път  Той наставлява да се прости на брата седем, седемнадесет пъти по седем.Това ще рече, че седемнадесет и значещо число на опрощаване, т.е. прошката става нещо задължително. Няма граници на прошката, извираща от истинската любов. Колкото и тежка да е обидата, колкото и тежко да е оскръблението, колкото и значимо да е провинението, те не могат да надминат силата на опрощението. 

© Мария Герасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??