Nov 1, 2017, 2:18 PM

Днес ще мълча 

  Prose » Others
999 2 8
3 мин reading

Мълчи ми се...
И същевременно много ми се говори. 
Преди години, излизайки от входа на блока, почти се сблъсках с три тийнейджърки. Беше рано сутринта, на 1-ви Ноември. Бяха облечени в тъмни дрехи. Не знам дали сте забелязали, но и до ден днешен е много "модерно" младите да се обличат в черно. Казвам млади, защото аз може и да изглеждам на 20, но гоня 2 по 20, а след всичко, което е минало през главата ми... понякога се чувствам състарена с векове.
Момичетата в черно ми напомниха и за тате, който веднъж ме видя с тъмни дрехи, и ми каза: "Махни това черно, ще дойде време, когато да го носиш!"... И дойде. Когато той си отиде.
Младостта може да бъде много грозна. Момичетата бяха със сплъстени коси, размазан грим, синьо-черни устни, и тикви в ръце. По-точно остатъци от тикви. Личеше си, че са празнували предната нощ, знаете какво. 
 Изхвърлиха тиквите в контейнера, заедно с два плика, от които стърчаха празни бутилки и свиха към магазинчето за цигари. Улових се, че съм забавила крачка и ги наблюдавам. Кикотеха се, а аз се опитвах да се абстрахирам. Не ми беше забавно, изобщо. Беше ми тъжно. Беше Денят на Народните Будители и знам, че онези момичета това не ги интересуваше. Не беше важно, не беше интересно... като това да се облечеш като вещица и да се напиеш с връстниците си.
Училището срещу блока беше пусто. Неучебен ден, нали е така на 1-ви Ноември. А пък ми се иска да не е! Да се организират мероприятия, да се говори на децата за будителите, кои са, как са живяли, какво са направили за НАС!...
По-късно видях в един профил на публична личност статуса: "4est1t  pra3nik, boditeli! Gort sam, 4e sam balgar1n!" Беше провокация, разбира се, която някои изобщо не разбраха.

Пак преди години... 
Бобчо в тролея: 
- Мамо, тези какички защо са гримирани толкова грозно?
 Кикотене. И отговор (от тях): 
- Защото празнуваме Хелоуин!
- Мамо, а ние защо не празнуваме Хело...?
- Защото това не български празник, Бобчо.
- А тогава те защо празнуват? Не са българи ли? Ама те... говорят на български...
...
Вчера...
 Излизаме на разходка, пак с Бобчо. Влизаме в магазин за обувки, и малко след нас нахлуват две обезобразени (с грим) деца, които крещят възбудено: "Лакомство или пакооост!?"... Жената гледа с безсилие им казва: "Ами аз... нямам лакомства..." Тогава те започват да бутат обувките от рафтовете... и по дяволите, не е никак забавно! Опитах се да ги спра, те казаха едни думи, дето изобщо не исках Бобчо да чуе... Беше ужасно!
Продължаваме разходката... Всеки втори магазин е изтипосал тиква на витрината, а призраци са окачени по вратите. Едно цигане с черно наметало върви по нас с думите: "Како, дай сладки, нали е ХелоВин.. И пари може!" .... Идва ми да му излея целия си гняв в думи, но поглеждам Боби, и... :
Отиваме на кино. Билетите ни продава Смъртта с ужасни прозрачни очи. Навсякъде около нас призраци, вещици, скелети, вампири... отвратителна гледка, честно! Или аз нещо не съм в час, или... Но не ми харесва всичко това, никак.:(
Прибираме се. Боби е уплашен. Не иска да се къпе сам, нито да спи сам. Пускам му детски да се разсее. Дават "Хелоуински страшен маратон". Гася телевизора и започвам да пея песнички... Осъзнавам, че когато се събудим ще е Денят на Народните Будители. И ще ми се мълчи. От тъга, от безсилие, от срам... От срам, да! Че съм родена сред такъв народ! Има хора, дето само мрънкат колко ни била гадна държавата, а... гадните са те! Защото са необразовани, защото живеят пошло, нямат ценности.... обаче... обаче се размножават, и децата им следват техния пример! :( Децата ви знаят, че вчера е било Хелоуин, а ще им кажете ли какъв ден е днес? Знаете ли изобщо какъв ден е днес? Какво всъщност знаете вие за историята, за Народните Будители, за "гадната" България, в която живеете??? Претендирате, че сте християни, но потъпквате Бог! В Библията не се споменава Хелоуин. Ако си направите труда да почетете малко ще разберете, че този празник изобщо не е безобиден. И още: Празнувайки чуждите празници, забравяте своите! Искате да се маскирате? Ами, чували ли сте за кукерския фестивал Сурва? Уточнете се, за Бога, (и най-накрая!) какви сте, кои сте?!?! Католици ли сте, християни ли сте, какви сте?! Какви искате да бъдете?!?
...
И днес...
1-ви Ноември - Денят на Народните Будители.
Поклон, будители!...
И ако можете ни простете...
И ти, Боже. :(

 

О1.11.2016 г. 

© Павлина Соколова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • И трагично! И тъжно...
  • Ох, колко прав е Иво Христов за 80 процента дебили, колко само е прав, чак ми се плаче.
  • Късен отговор, но все не виждам навреме коментарите...
    Надежда, разрешавам, разбира се!
  • Мълчи ти се, казваш? .....Толкова хубаво си го наисала! Загорча ми, заболя ме!Разреши ми, моля те да го споделя на стената си!
  • Сутринта един колега сподели, че станали мизерии в квартала. Цитирам:

    ходят на групи по 5-6 деца и изнудват хората
    със заплахи за материални щети
    и после изпълняват, ако не склониш на рекета
    баси престъпниците... организирани
    ОПГ си е това
    за изнудване
    сутринта като излязох
    на всички от входа ми
    вратите им са намазани с няква мизерия
    ...
    100 процента съм сигурен че никой от съседите ми не е искал да му направят вратата на ГЪЗ
    това е престъпление

    Та се замислих как контрастира това възпитание с будителското.
  • Честит празник, Павли! За съжаление това е грозната реалност. Но ти обещавам, че не всички млади са такива, има надежда
  • Честит празник, Танче! И на всички будни, любими, вдъхновяващи приятели и поети! Благодарна съм, че ви познавам, хора!... Благодарна съм, че ви има, за да ме държите будна... за да ме карате да се чувствам щастлива и да се гордея, че и в мен тече вашата... НАШАТА, българска кръв! Докато ви има вас... ще вярвам, че надежда има!
  • Честит Празник, Лина!
    Използвам полето ти, за да честитя на всички, в които националното самосъзнание "развява трибагреника ни"!
Random works
: ??:??