Dec 20, 2014, 1:52 AM

Духове 

  Prose » Humoristic
636 1 4
3 мин reading

ДУХОВНО И ДУХОВИТО ЗА ПЕНСИИТЕ

 

Предвижданите промени в пенсионната система и в начина, по който ще се осигуряват българските граждани, разбуни духовете в страната. Едни духове са категорично против и заплашват, че ще се материализират я като Сталин, я като Хитлер, за да въведат ред в нещата. Други духове са напълно съгласни и без напълно да знаят защо, изразяват готовност да вдъхнат нов живот на всеки примрял от глад пенсионер.

Изпратихме нашия фоторепортер, който засне казаното от някои духове:

Духът на Коледа, слисан: Аз съм на две хилядолетия и такова нещо не бях чувал. Рано ми е за пенсия, но мисля, че когато се пенсионирам, ще предпочета да получавам заплатата си от НОИ.

Духът на Радка Общата, проститутка: Аз съм материално удовлетворена жена. Не мисля скоро да се пенсионирам, защото интересът към мен не стихва, въпреки известната амортизация на работните ми инструменти. Както знаете, ние се пенсионираме рано, така че ще предпочета на някой стар, частен и стабилен пенсионен фонд.

Духът на Васе Жабата, алкохолик: Не мога да мисля за пенсия. Дори не мога да мисля изобщо... От пиенето получих инсулт. Дадоха ми инвалидна пенсия и сега не изтрезнявам.

Духът на г-ца Жоржина Попстойнегеоргиева, бивша оперна певица: Аз вече бера плодовете на своя труд, пенсионерка съм от години и живея щастливо. Пенсията не ме интересува, защото получих от реституцията два магазина в центъра на София.

Духът на Фриц Мишков, кредитен милионер: Аз се пенсионирах още с първия кредит. После изтеглих още пет. Всички банки, които ми дадоха кредит, фалираха. Аз пък се пенсионирах.

Духът на Манол Сдухльов, безработен баща на три деца: Аз съм безработен от две години, искам работа, защото ми иде да се гръмна. Каква пенсия бе, човек, работа ми трябва. Аз не знам какво ще ям утре, той за пенсия ми говори.

Духът на Паве Кривия, крадец: От НОИ се краде по-лесно, така че по-добре е да се внасят там парите за пенсия. Е, и от пенсионните фондове ще крадем – така че, внасяйте!

Духът на Никодим Влъхов, подводничар: Мен ме съкратиха, защото единствената ни подводница потъна под водата. Сега работя нощна смяна в кръчмата – дегустатор съм, особено след развода.

Духът на Бой Страшилов, генерал-майор от запаса: Един мъж до края на живота си трябва да е готов да се сражава за децата и жените на невинна България. За каква пенсия ми говорите изобщо? Цивилни ненормалници такива.

Духът (в бутилка) на Любомил Папуц, политик: Идеята е парите от частните пенсионните фондове да се прелеят в Националния осигурителен институт, за да бъдат преточени по-нататък... Ще има за всички. Засега идеята е още в бутилката, но все някой ще изпуши и ще я отпуши.

След като сне самоличността и засне казаното от духовете, фоторепортерът ни фотоволтаично документира чутото и се забърза да подаде документите си за инвалидна пенсия. Аз също.

© Владимир Георгиев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Аз си мисля, че духът на Коледа предпочита НОИ заради Новия ковчег
  • Духът на отчаянието (от дъното на бутилката): Драги законотворци, прекрасно се досещаме, че нормативните ви отрочета са заченати на корпоративна софра в раболепно приклекнала поза. Но поне зарежете нелепите напъни да ни залъгвате със социално-икономически притчи. Няма нужда да измивате оцапаните си ръце. Все ще си вонят.
  • Никак не е забавно, иде ми да си скубя косите като си помисля какво ни чака... много актуално!
  • Е, тук няма да остроумнича, щото принципно си ме е страх от духове и по-добре да не им се бъркам в издуханите работи!
    Много забавен текст на фона на тъжната ни действителност!
Random works
: ??:??