Oct 5, 2024, 11:45 PM

Една малка загадка 

  Prose » Others
102 2 6

Обикновено наричаме кръг фигурата състояща се от окръжност и вътрешността, която тя загражда. А вписан в кръга многоъгълник наричаме всеки многоъгълник, чийто върхове са от кръга. Възможно ли е кръгът да бъде покрит с краен брой вписани многоъгълници?

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Уау. Логично. Понеже числото Пи е безкрайно дълго и не може да се изчисли с точност, затова и броят на многоъгълниците е безкраен.
  • Ти като в библията. Светът е хем краен, хем безкраен. А, аз мисля, че щом нещо има граници, то вписаните в него фигури са крен брой. Иначе ще се застъпват до безкрай. Поздрав, мислителю!
  • Багодаря ви сърдечно за тези интересни коментари!

    Моят отговор е следният:
    Краен брой вписани многоъгълници не могат да покрият кръга. Защото лицето на кръга е равно на Пи по R на квадрат, а в изразяването на лицата на многоъгълниците не участва числото Пи.
  • " краен брой многоъгълници"...
    Да!
  • Мисля, че може. Все пак кръгът е с граници.
  • Интересна загадка. Мисля, че броят на вписани в кръга многоъгълници е краен - до запълване на вътрешното пространство. А ако беше само окръжност - вероятно до запълване на всички точки по окръжността. Но всичко зависи от мащаба. Ако се приеме, че кръга подлежи на постоянно разширение до нано ниво, то тогава не може да се изчисли с точност колко многоъгълници биха се вписали в него. Или трябва супер компютър.
Random works
: ??:??