Feb 2, 2020, 7:55 AM  

 Генезис 3 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
1257 2 5
Multi-part work « to contents
7 мин reading

Стоеше застинала на мястото си, а бунтът в гърдите й биеше тъпан. Пред нея се виеха две безкрайни редици еднакви врати с цвят на махагон, потъващи в белите стени на несвършващия искрящ коридор. От къде да започне? "Открий себе си"... Щеше й се да започне да ги отваря бързо една след друга докато не попадне на правилната. А те всички изглеждаха еднакви.
"Е, какво пък, ще започна от първата.."
Застана пред първата врата от ляво и сложи ръка на дръжката - беше златиста брава с формата на змей. Хлътна надолу изумително лесно и тихичко щракна.

Озова се в стерилно бяла, празна стая, в средата на която ярко изпъкваше дребна фигура свита на топка. Момичето плахо направи няколко крачки напред. Фигурата бе покрита с някакви сиви, износени дрипи и леко потрепваше. Долови хлипане и подсмърчане и различи хилавото човешко тяло под дрипите, седнало свито на кълбо с глава скрита зад свитите в коленете крака.
- Хей.. Добре ли си?
Фигурата се сепна и хлипането секна - бавно се подаде детско личице обрамчено от щръкнали спластени руси кичури. Сред пръснатите коси и изцапаните с пепел бузки грейнаха две влажни светли очи. Те я хипнотизираха, с цвят на вълни - вечно менящи се и въвличащи те в своя танц.
Малките бледи устни на момченцето се свиваха нацупени между пухкавите бузки.
- Защо плачеш, сам ли си тук?
Детето стоеше безмълвно, втренчено в нея.
- Какво има, кажи ми, как да ти помогна? - вече беше клекнала на един метър от него и го гледаше с топъл, майчин поглед.
То бавно отмести свитите си крака, разкривайки събраните си пред гърдите длани. В тях имаше странна черна влажна бучка с големината на юмрук, която... Туптеше?
- Поправи го! - проплака момченцето.
- Аз.. Как? - беше безкрайно объркана, но желанието да помогне на това страдащо създание беше непреодолимо.
- Обичай го! - каза детето, сякаш отговора бе очевиден.
- Ще опитам.. Да! Добре, ще дам всичко от себе си! - тя протегна ръце и пое трепкащата черна лепкава бучка. Поднесе я нежно към гърдите си и я притисна, като нежно я милваше с пръсти и тихо й нашепваше 'Обичам те, моля те, бъди добре, обичам те, живей!' Но бучката оставаше все така мъртво-катранена и трептенето й все повече отслабваше. Тя погледна засрамено към момченцето, вперило очи-океани пълни с надежда към нея.
- Какво да правя! Не работи! - отчаянието стискаше шията й.
Момчето впери поглед в нея и спокойно промълви:
- Дай ми твоето!
Тя усети пареща болка в гърдите си, където бе притиснала разлагащия се трепкащ къс. Отлепи го от себе си и с ужас усети дълбоката дупка под мястото - лепкавата течност бе прояла плътта й, дълбоко, през гръдната кост, чак до сърцето. Тя го виждаше ясно как се бунтува сред кървавата паст с почернени ръбове, която зееше в нея.
Момченцето насреща я гледаше сякаш вижда слънцето за пръв път, след живот прекаран в урагани.

Не можеше да го разочарова. Чувстваше се отговорна за живота на това невинно същество.

- Добре, нека го споделим...  

Тя бръкна в гърдите си и изкара прекрасно, яркочервено, бясно туптящо сърце. Протегна уверено шепа напред към момчето, все още стискайки потрепващата черна бучка в другата ръка. Очите му се разшириха двойно. То опъна тънката си ръчичка напред, положи я нежно върху кървавото спасение пред него. Лицето му се измени - затвори очи и чертите му изрисуваха абсолютно блаженство. Тя също отпусна клепачи, усещайки удоволствието му и силното чувство за свързаност - неговата длан отгоре, нейната - отдолу, по средата им - туптящото сърце. Майчинска обич стопли празните й гърди. Усещаше как я прелива през създадената връзка и подхранва изтерзаното същество.

 

Потокът течеше неспирно и тя започна да чувства умора, топлината в гърдите й изстиваше, крайниците й започнаха да изтръпват болезнено и тя се сепна от транса в който бе изпаднала.

С ужас видя отсреща на мястото на малкото момченце да се извисява внушително създание, което не спираше да расте. Лицето бе уродливо разсечено от широка усмивка, разкриваща три реда остри зъби, а черните бездънни очи я изпиваха, точно както тези на Червенокосата. Зад гърба му пърхаха разперени огромни гарванови крила. Със завладяваща паника проследи протегнатата към нея люспеста ръка, впила остри черни нокти на граблива птица в кървящото бясно подскачащо сърчице. Устата й се изкриви в опит за крясък, но от нея не излезе нищо. Тя се опита да го дръпне обратно към себе си, но при този опит впилата се граблива лапа повдигна сърчицето и го поднесе към зеещата си зловонна паст, опъвайки болезнено артериите, свързващи го с дупката в гърдите й. Тя отново опита да изкрещи, този път от пронизващата болка, която й беше така позната...Тя извика неочакван спомен - Червенокосата изникна в съзнанието й, с всепоглъщащите си очи, хищническата усмивка и кървавата черна кама. Премигна и ето - наистина стоеше пред нея като мраморна статуя на богиня.

- На нищо ли не те научих, малката? - измърка котешкия глас.

- Моля те! Помогни ми! Аз опитах да му помогна, но той ме изпива до край и не иска да ме пусне! Аз... Мисля, че ще ме погуби!

Червенокосата се усмихна самодоволно.

- Не те погубва той, скъпа... Предупредих те какво се случва с наивните малки момиченца в този свят, нали? За да оцелееш, трябва да си готова да се бориш за себе си с всички сили, защото никой друг няма да го направи. Разбираш ли?

Тя повдигна черната кама и посече с косо движение катранената бучка, която момичето още стискаше в другата си ръка. Съществото нададе пронизителен крясък, при което сърцето в устата му се изтърколи на пода, оставяйки парчета от себе си между зъбите му. Двете жени използваха момента му на слабост и объркване да грабнат сърето и да се втурнат към вратата. Замръзнаха на прага при звука на детски плач.

 

- Моля те! Не ме оставяй! Без теб ще умра! Тръгнеш ли си - ме убиваш! - В средата на стаята, сред кръв и катранена смола, седеше и хлипаше малкото момченце с големите навлажнени пъстри очи.

Цялото същество на русокосата се разцепи. Не искаше да е убиец! Видяла колебанието й, мраморната богиня я стисна здраво за китката и я извлече от стаята, хлопвайки махагона зад тях.

Сламените коси се разпиляха по искрящо белия под на коридора, където се бе строполило и тялото със зеещата дупка с черни ръбове и ръка, вкопчена в разкъсаното конусовидно парче плът. Беше смазана под тежестта на разяждаща вина. Червенокосата се наведе над нея, веждите й бяха сключени, физиономията й за пръв път почти изразяваше съчувствие.

- Хайде, малката, връщай го на мястото му. - подхвана изтощената тънка ръчица и заедно върнаха парчето обратно. - Дупката няма да се затвори лесно. Ако не внимаваш, катрана ще попие навътре. Сега си уязвима - това в гърдите ти е изложено на показ. Опитах се да те предупредя, но глупавите момиченца не слушат никого и се хвърлят да си трошат празните крехки глави.

- Б.. благодаря.... - смотолеви едва - едва момичето.

- О, я стига! Бързо да се стягаш! Имам си и друга работа, няма да те държа за ръчичка!

Рязко се изправи и се изпари, попивайки бързо в тавана.

Момичето с мъка се надигна, подпирайки се за стената и се огледа - белият коридор буташе към нея стотиците си врати и я придърпваше неумолимо като вакуум напред...

 

 

 

Следва продължение...

 

https://www.youtube.com/watch?v=-PZsSWwc9xA  

» next part...

© Доротея All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • E, и аз съм гледала Индиана Джоунс Радвам се, че не е доскучало още :D
  • Кали Ма, шапте дей... Едва ли ще ме разбереш, но чета с интерес
  • Благодаря, Марианка, така е, важно умение за всеки от нас.
    Киро, благодаря за изчерпателните коментари. И на мен вече ми е трудно да измислям епитети, с които да се обръщам към главната. Но ми е още по-трудно да я назова с име, понеже тя самата не го знае още. Може би скоро ще го открие. Колкото до общите мотиви - каквито демони в главата, такива и на листа.
    За връзката между създанието в бялата стая и героинята ни - колкото по-дълбоко слизаш, толкова повече се доближаваш до горещото ядро на конфликта 🙂🖤
  • Част втора на коментара :D
    Заслужава си да спомена, че откривам доста общи мотиви между изобразителното ти изкуство и художествената ти литература.
    Но като цяло смятам да посветя втория коментар на връзката между момчето-чудовище и героинята.
    В сцената с чудовището могат да се открият доста напластени идеи. Като се абстрахирам от фентъзи контекста се сещам за динамиката между майка и дете, родителското отдаване към рожбата - подсилено от образа на героинята която буквално дава сърцето си (обичта си) на момчето. От противоположна гледна точка, когато един възрастен се превърне в родител, децата превземат техния свят, понякога го преизграждат по-прекрасен, поняког го разрушават, както в случея с чудовището.
    Ако пък се абстрахирам от привидната разлика във възраста между чудовището и героинята, тогава пък сценята наподобява любовна връзка - как понякога, човекът, който обича някой, дава всичко от себе си за да "поправи" отсрещния но единствено прави себе си раним в процеса.
  • Зелена точка за това, че публикуваш по-дълги части! Ето и коментар на две части, понеже има ограничение явно... :D
    В съзнанието ми остана идеята за "кърваво спасение" след прочита.
    Литературно погледнато пък най се изкефих на контраста между образите на малкото ранимо дете и превъплъщението му в чудовище. Неочакваната заповедническа реплика "дай ми твоето!" удря в десятката - читателя усеща, че на героинята ѝ предстои да допусне грешка, и това го увлича да продължи да чете.
    Като стана дума за герои, без име на главната героиня някак си не мога да изградя чувство в себе си за нейната самоличност докато чета. Според мен Червенокосата върши добра работа за име на антагониста, понеже го използваш от началото и се придържаш към него, единствено друго я наричаш мраморна богиня в тази част май. Като цяло това придава по-малко човечност на образа ѝ по този начин, което подхожда на ролята ѝ. Лично аз бих дал истинско име на 'русокосата' обаче.
Random works
: ??:??