May 1, 2008, 6:56 AM

Хороскоп 

  Prose » Narratives
3285 0 20
4 мин reading
 

 

 

Спомням си преди години, когато бях младоженка, не обръщах внимание на колежките, които след работа вкупом отиваха при една гледачка на кафе. Мен ме чакаше съпругът ми, когото все още чувствувах като гадже и бях безбрежно щастлива. Но след втората година от сватбата, когато започнах да упражнявам джокинг по неволя, тичайки от детската ясла до пазара, после между простора и печката, започнах да давам ухо на техните приказки. Мъжът ми вече не ми шепнеше на уше колко ме обича. Гледах сватбения портрет, но вестникът отсреща ми пречеше да сравня любимия от снимката с криещия се зад пресата сухар. Липсваха ми и чудните вечери, в които мечтаехме. Сега мъжът ми вместо от мен беше погълнат от телевизионния екран. До тук беше скуката. Но по-лошото предстоеше. Дойдоха и емоциите, само че отрицателни. Все по-често вечер оставах сама. Оправданията от рода на „играхме карти" или „работих до късно" не ме задоволяваха. Започна да се прокрадва съмнението, че ми изневерява. Не можех да повярвам, че ми се случва точно на мен. Аз смятах, че съм галеничка на съдбата или поне така ми се искаше да бъде. По-рано, когато някоя колежка се оплакваше от мъжа си аз си мислех: „Сама си е виновна, на мен такова не може да ми се случи." А ето, че и аз ставах една от многото. Ужасно е гадно да летиш високо в облаците, защото като паднеш на земята много боли.

И така, отидох на гледачка. Исках да разбера има ли друга жена до „моя" мъж, за да реша как да живея занапред. Колежките влизаха една по една от хола в кухнята и излизаха замаяни.

- Тая всичко ми позна! Позна, че не се разбирам със свекървата и че от нея ми идват всички неприятности. Дори това, че ми вика: "ялова". Направо ме сбърка. Върхът е!

Влизам последна.

- Седни! Я да видя... Така, за какво искаш да ти гледам, за дете, за работа или... Семейна ли си?

- Да. Искам да ми гледаш за детето, за мъжа ми и за мен.

- Така, добре - гледа чашата, гледа мен. - Мургав ли е мъжът ти? Кимам. - Пие ли?

Ей, побеснях! Да ми гледат ли съм дошла или на разпит?! И аз така мога да гледам... Излъгах:

- Пие.

И се започна...

- Мъжът ти много обича чашката. Не си дава парите вкъщи, често закъснява (я, веднъж позна). Много се карате. Като се напие не знае какво върши. Не ти е лесно!

На тая или комшията й много порка или наскоро е гледала филм за алкохолици. Тая правеше съчинение по зададена тема. Защо не започне да пише романи, я как ги реди?! Седях и се чудех какво още правя при нея.

- А сега за детето. Да знаеш, родено е под щастлива звезда!

Е, на коя майка няма да й е приятно да чуе подобно нещо?!  Но аз не се разтопих от щастие. Оставих си таксата, за да си платя глупостта и излязох. Сега разбрах защо им е познавала на колежките.

Отивам при приятелката ми и й разказвам колко съм тъпа, а колежките ми -лековерни. А тя ме грабва и ме води при нейна съседка да ми гледа.

- Тази не взима пари, но каквото каже става.

- Казах ли ти, че познава? - ме попита като се върнахме.

- Да, наистина!

- Какво толкова ти е познала? - ме пита мъжът й.

- Е, как какво бе, мило?! Каза й, че са стигали до развод. Каза й, че копнее за уютен дом, че й предстои излизане зад граница. Нали се канеха да почиват на Охридското езеро?! Също, че не се разбира с родителите му, като че ли не знаеш, че е точно така?!

- Абе вие луди ли сте или на луди се правите?! От утре започвам да гледам на кафе, да хвърлям карти, боб и леща. Може и на пъп да гледам, на по-младите обаче. Че кое семейство поне веднъж не е стигало до развод?! Кое?! Няма такова! На когото и да го кажеш, се връзва. Само че едни издържат, а други се развеждат. Кой не мечтае за уютен дом?! Само свинята в кочината, ама на нея няма да й гледам. На кой не му се иска да види свят? Всеки мечтае поне веднъж в живота си да иде в друга страна, да види как живеят другите или поне да мине по тамошните магазини. Ако остане време - и по музеите. Ти не мечтаеш ли, а?! От утре започвам да правя луди пари, щом има гъски като вас.

И не излъга. Сега прави хороскопи, гледа на кафе. При него винаги е пълно с хора. И аз често се отбивам. Обичам да ми гледа. В чашата ми винаги „вижда" толкова хубави неща. Е, преди това ми намига.

Мъжът ми се оказа, че не е сухар. Във вестниците е търсел обяви за работа. Пред телевизора е умувал как да изхранва семейството. Когато е закъснявал, е работил при един познат, помагал му в във фирмата. Искал е да ме изненада и успя. Сега имаме собствена семейна фирма. Личният ми гадател ми каза, че в предишния си живот съм била графиня. Сигурно затова сега изкупвам старите си грехове - превърнала съм се в прислужница на трите ни деца. Дали като порастнат децата ще стана пак аристократка, щом вече мога да си позволя да не работя?  Ще питам утре моя гадател, той всичко ми познава.

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Младежи, вие внимавайте с боба! Ние нали заради вас сме все на диети. Благодаря Ви, Елена!!! Само една изискана дама като Вас може да долови моя фин английски хумор. Драгиев, липсваше ми!!! Радвам се, че ми се обади и те каня на чай, че нещо ми е скучно да си пия все сама алкохола...чайчето, разбира се. Това беше лекинка шегичка в типично мой стил. Леле колко съм изискана, пу да не са ми уроки, казано на английски!
  • Аристократична като следобеден чай при Кралицата(демек,сама си го пиешПоздрави от все сърце,че нещо се поизгубих и сега чета кат' алтав да наваксам.
  • Подари ми усмивки, Светлана, благодаря ти!!!
    Много мек и интелигентен хумор, изискано! Ами - както го правят графините
    Поздравче!
  • Девойки, внимавайте да не преядете боба, че ... след това става една, кой, с какво, кога и как...не ти е от работа ...
  • Танюшка, хубави празници и на теб!!! Вале, мерси за съвета, после ще делкаме парите. И като забогатееме ще си говорим така: Графе, с Ваше позволение, ще ида да хрърля едни карти на принцовете и принцесите от нашия сайт, без пари, разбира се, защото имаме толкова много, че...Войнов, за помъдряването да знаеш, че не е задължително. Аз съм жив пример. Иванова, добре, че използва вълшебната думичка "веднага". Записана си, до края на месеца имаш три пасианса, едно гледане на пъпче, влизаш в класацията скъпа, три кафета и фасул. Ще ти хвърлят боб, а не вечеря свинско със зелен фасул. Това е при моя гадател, а ако искаш после мога и аз да ти гледам, всичко ще ти познавам, каквото ми кажеш. Феичке, весели празници и на теб!!! Абе тука сме се събрали само графове, графини, феи, вълшебници...Порастна ни работата, станахме от село на графство Otkrovenia.Честито! Петинка, айде не ме амбицирай, моля те! Аз лично бих надникнала, пуста любознателност. Записвам ти час, час и половина и една виртуална за сега прегръдка. Петя, май си права! Рени, знаех си, че и ти имаш дарба, знаех си, че си специална!!! Ани, уцели десетката! За едни чашата е до половина празна, за други...за трети, а чашата е една. Ангар, и ти ми липсваше!!! Щом ми вярваш, ще ти гледам само си избери на какво. Но не ми вярвай много, справка, фамилията ми. Мая, на теб ще ти гледам в неделя на бира, а Фил ще ми гледа пъпчето, защото ще му сервирам по бански, но не цял. Ради и ти много познаваш. Айде да ми гледаш! Анжела, малко съкратих разказа, а забравих да сменя заглавието. Кире, като се видим ще те погледна в очите и ще те питам: Кой сега е номер 1? Анета, нали казват да мислим позитивно, за да ни се случват хубави неща и аз
    нали съм послушна...Нели, ти ме разби!!! Как не се сетих, обаче аз пък взимам плодовете и ще гледам, гледам...
  • От утре и аз почвам да гледам - на кафе, на боб, на леща и всякакви зеленчуци.
  • Винаги ми е хубаво да се отбивам при теб, графиньо!
    А ти вярвай само в хубавите неща, кой каквото ще да казва!
    Поздрави и от мен, Светланке!
  • Погледни ме в очите и ще ти кажа че: ГРАФИНЯ ЛАЖОВА Е НОМЕР 1
    ПОЗДРАВЛЕНИЯ Графиньо



  • Аз си гледах на сайт! Пишеше: "Лажова - голям кеф, задължително прочети"! Прочетох, не съжалявам! Ай, другия път кафето е от мен!
    Поздрави, Светлище!
  • в неделя да ми стъкмиш турско кайве - и всичко да ми кажеш правичката
  • Светланка, толкова ми липсваше!
    не че теб те е нямало, а аз нямах време да те следя! Но разказчетата ти са лек от всяка рана!
    Никога не съм вярвал в ясновидци. А след ТВ състезанието на "Ясновидците", никой не би трябвало да им вярва!
    Само на тебе ще вярвам!
  • Май не е важно каква е действителността, а с какви очи ще погледнеш на нея.
    Поздрав за този разказ, Светле!
  • Харесва ми! Не е дарба това,което лежи на материалното...!
    Комерсиалната игра с живота на хората едва ли ги прави по-щастливи...Можеби повече ги ограбва,за да им остави торба с празни надежди....
  • Светланчик, айде тва, с пъпа, моля те, не го прави!
    Че току-виж съм надзърнала иззад завесата и съм видяла нещо по- така... Пък след това целия ти списък ще е запълнен с часове с моето име!
    Е, това ще е само в случаите, когато ми разгадаеш кога ще те прегърна!
    Цунчик*
    Липсваш ми, сладкодумке!!
  • Ех, графиньо, пак ме усмихна!Весели празници!
  • Истинска си! Нещо твърде неприсъщо за жените. Но с годините, може би, повечето от нас помъдряват.
  • Това с врачките винаги може да има продължения Светле...Не оставяй тази тема благодатна е...Виж и аз като врач , почнах да ти чертая бъдещето...Поздрави и усмивки!
  • И мен разсъни, Светле!
    Хубав празник, мила!
  • О, Павли, толкова се радвам!!! Дано празниците ти наистина бъдат весели!!! Прегръдки и целувки!!!
  • Много добре ми подейства за разсънване!
Random works
: ??:??