Порко Чепа изтри изпотеното си чело с мускулестата си ръка и с удоволствие забеляза как слънцето си играеше по разноцветните му маникюри, които бяха в тон с още по-шарената му рокля, която собственоръчно си бе ушил. За целта отидоха две пердета, няколко копринени шала и булчинската рокля на майка му, но целта оправдаваше и усилията, и средствата, и материалите! Той бе част от този ден, в който се твореше история! Първият официален гей-прайд в България.
За него лично именно на тази дата и в този ден родината му окончателно ставаше част от цивилизацията! И той бе в първата редица, беше сред градивните камъни, беше част от основата, на която бъдещето щеше да надгражда...
И в този момент нещо подобно на монета го перна зад ушото. Мускулите му на културист без малко да разпорят шармантното му облекло, но нежността в сърцето му не го позволи. Само погледът му обходи тълпата зад ченгетата, с надеждата да запамети някого, че при удобен случай да му покаже защо му викат Порко Чепа...
Расате веднага му се наби в окото, но него си го знаеше, а и, въпреки, уж, противоположните възгледи, за него всеки занимаващ се с политика, му бе като неосъзнал се събрат... А и щеше да е мисия невъзможна да се докопа конкретно точно до този задник...
- Изроди, болни, педерасти - ревяха статистите на тяхното шоу. А той им пращаше въздушни целувки наред с другите от неговата порода.
Твореше се история, а когато протича такъв процес, винаги ще се намерят темерути, които не разбират новото. Те бяха обречени обаче, както бе така и с безславно отишлият си комунизъм. В демократичното общество хората, като него, бяха надеждата за светлото бъдеще и просперитет. Не случайно и редица посолства публично обявиха подкрепата си спрямо тях, въпреки че изявата на такава позиция влизаше в конфликт с неутралитета, който те би трябвало да спазват относно вътрешните работи на държавата, в която са. Но когато се твори история, неутрални няма!
- Извратеняци, утайки, изроди - мучаха безимените, издигнали плакати, които дори и не четеше. Всъщност, той вече и тълпата не чуваше. Погледът му бе далеч в бъдещето, където... вместо от десетки, прайдът бе от милиони, а наоколо никой не протестираше, защото... всички баха в прайда, и прайда беше във всички...
А 28.08.* щеше да бъде новият национален празник на България.
Твореше се история... и той бе част от нея!...
11.09.2023.
* - 28.08.2008. е датата на първия официален гей-парад в България.
И нека някой да каже, че творбата не отговаря на темата!
Има фундаментално за новата ни история събитие, а лирическият, мисля, добре се вписва в този ключов момент от близкото ни минало.
ПП
Само, дай Боже, да не ни очаква и бъдещето, което му се привижда...
ПП 2
Между другото относно лирическия - за основа също ми служи реална фигура. Преди над 20 г живеех близо до Лъвов мост в София в една ужасна квартира. Та в района се навърташе една личност, която вечер изумяваше наивното ми мислене на момче от селски произход - огромен мъжага, около двата метра, който дефилираше по... булчинска рокля в това "царство" там на травеститите и от сорта... а на всичкото отгоре, физиката му бе наистина на културист...
На базата на тази основа си позволих да му стана "кръстник" тук и останалото :0))
© Георги Каменов All rights reserved.
Горното в случая наистина е сериозно.
Иначе от мен няма проблем, това участие ми беше на инат и знаех, че творбата почти сигурно ще отпадне, въпреки че всъщност е точно в десетката.
Но уважавам в случая решението на модератора и приключвам в случая.