12.09.2023 г., 7:16 ч.

Историята има много лица 

  Проза » Разкази
518 1 33
2 мин за четене

Порко Чепа изтри изпотеното си чело с мускулестата си ръка и с удоволствие забеляза как слънцето си играеше по разноцветните му маникюри, които бяха в тон с още по-шарената му рокля, която собственоръчно си бе ушил. За целта отидоха две пердета, няколко копринени шала и булчинската рокля на майка му, но целта оправдаваше и усилията, и средствата, и материалите! Той бе част от този ден, в който се твореше история! Първият официален гей-прайд в България.
За него лично именно на тази дата и в този ден родината му окончателно ставаше част от цивилизацията! И той бе в първата редица, беше сред градивните камъни, беше част от основата, на която бъдещето щеше да надгражда...
И в този момент нещо подобно на монета го перна зад ушото. Мускулите му на културист без малко да разпорят шармантното му облекло, но нежността в сърцето му не го позволи. Само погледът му обходи тълпата зад ченгетата, с надеждата да запамети някого, че при удобен случай да му покаже защо му викат Порко Чепа...
Расате веднага му се наби в окото, но него си го знаеше, а и, въпреки, уж, противоположните възгледи, за него всеки занимаващ се с политика, му бе като неосъзнал се събрат... А и щеше да е мисия невъзможна да се докопа конкретно точно до този задник...
- Изроди, болни, педерасти - ревяха статистите на тяхното шоу. А той им пращаше въздушни целувки наред с другите от неговата порода.
Твореше се история, а когато протича такъв процес, винаги ще се намерят темерути, които не разбират новото. Те бяха обречени обаче, както бе така и с безславно отишлият си комунизъм. В демократичното общество хората, като него, бяха надеждата за светлото бъдеще и просперитет. Не случайно и редица посолства публично обявиха подкрепата си спрямо тях, въпреки че изявата на такава позиция влизаше в конфликт с неутралитета, който те би трябвало да спазват относно вътрешните работи на държавата, в която са. Но когато се твори история, неутрални няма!
- Извратеняци, утайки, изроди - мучаха безимените, издигнали плакати, които дори и не четеше. Всъщност, той вече и тълпата не чуваше. Погледът му бе далеч в бъдещето, където... вместо от десетки, прайдът бе от милиони, а наоколо никой не протестираше, защото... всички баха в прайда, и прайда беше във всички...
А 28.08.* щеше да бъде новият национален празник на България.
Твореше се история... и той бе част от нея!...

11.09.2023.

* - 28.08.2008. е датата на първия официален гей-парад в България.
И нека някой да каже, че творбата не отговаря на темата!
Има фундаментално за новата ни история събитие, а лирическият, мисля, добре се вписва в този ключов момент от близкото ни минало.
ПП
Само, дай Боже, да не ни очаква и бъдещето, което му се привижда...
ПП 2
Между другото относно лирическия - за основа също ми служи реална фигура. Преди над 20 г живеех близо до Лъвов мост в София в една ужасна квартира. Та в района се навърташе една личност, която вечер изумяваше наивното ми мислене на момче от селски произход - огромен мъжага, около двата метра, който дефилираше по... булчинска рокля в това "царство" там на травеститите и от сорта... а на всичкото отгоре, физиката му бе наистина на културист...
На базата на тази основа си позволих да му стана "кръстник" тук и останалото :0))

© Георги Каменов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • С цялото ми уважение, но творбата е напълно по темата и някои организации дори биха ви дали под съд за дискриминационно отношение в случая 🤣
    Горното в случая наистина е сериозно.
    Иначе от мен няма проблем, това участие ми беше на инат и знаех, че творбата почти сигурно ще отпадне, въпреки че всъщност е точно в десетката.
    Но уважавам в случая решението на модератора и приключвам в случая.
  • Елементарен опит за провокация, който няма нищо общо с темата. Свалям разказа от участие
  • Мерси за изказаната позиция, Ивита.
  • Аз се осмелявам. Не обичам да говоря с "половин уста", затова ще карам направо. Гоше, в признаването на така наречените "различни" няма НИЩО историческо. Няма достойнство, няма истинска смелост. Няма памет за уважение.
    Света е обеднял на качественото толкова дълбоко, че шаренията, изгаврянето с човешката природа и естествеността е станал модел за нормалното. Подмяна на ценностите. Брутална и насочена към стадото, което се възхищава на герои, където цветът на маникюра е по- важен от качественото възпитание и формирането на достойна личност.
    Гейландия никога не е съществувала. Тя е само в гелосаните лимби на евтините перуки върху главите на паркетните, паветните и калдъръмените кокони. В пространството на кукловодите и " куклите" с вакуум между ушите, където на първичното и нестойностното се дава свобода.
    От хора, които се страхуват, че в традиционното и доказалото се винаги има много повече за уважение, подражание и възпитание.
    Георги, ти можеш много повече, приятелю!
  • Мерсаж, милеиди 😊💐😊
    Безжичен, понякога точно това е начинът и го знам.
    Да не говорим, колко пъти и моите творби са такива, та нямам и правото да съдя дори...
  • Когато изразявам позиция, винаги съм брутален, ако позицията го изисква.
  • Благодаря, милорд. Аз само изпитвам Анани, но добре се справя.
  • Добре си лафите, няма да преча 🤣
    Минах само да кажа Здрасти на Акеми, че е нова на седянката.
  • Е, да, разбира се. Стига вместо по-традиционните редник Ангелов или редник Ангелова, да не се възприеме за нормално далеч "по-напредничавото" (и политически коректно) неутрално обръщение в среден род- редник Ангеловчо ... Ма, то всъщност- те имената на нашите нови "приятели" винаги са ми били малко странни. Ей на, например Чарли е и мъжко, и женско име (кажете ми ся, как дан' съм подозрителен към чиляк от него континент, решил да прави някъв вид "реформи" ;D ?!)...
  • Както казах, списъкът с хомосексуалисти в армиите е безкраен и затова ми е малко странен този горък плач на колегата Ангелов, че американците ще пуснат във войската някаква небивала поквара, която /очевидно/ ще понесе след това всички ни в нов Содом и Гомор...
  • Токугава също е има двама близнаци за лична охрана. И те били обратни,но накрая се хвърлят по собствено желание в погребалната клада на господаря си, за да продължат да му служат в отвъдното. Това вече надали го знаеш.
  • Имате предвид битката при Херонея, в която македонците са 30000 души, а свещения отряд се състои от 300, макар че като цяло армиите са били с равен брой войска. Не е голямо геройство. Що се отнася до Александър, той също много не е подбирал мъжко-женско. Както и например Владислав Варненчик, който обичал да прекарва времето си с момчета... На Цезар цял живот му се подигравали, че спал с цар Никомед и така нататък, списъкът е безкраен...
  • Анани, а знаеш ли за колков реме Александър Македонски е приключил с въпросната елитна част?
  • Господин Ангелов, аз съм бил в казарма и не си спомням някъде и преди да се ползвани определения мъж и жена. Там си редник Еди кой си, а не Пенка или Пенчо... А вие пък не вярвайте на всичко, което ви се "мерне в социалната мрежа". Доста е наивно това... Иначе, като любопитна част от историята, бих споменал, че най-елитната част на Тива например - "Свещения отряд" - се е състоял изцяло от хомосексуалисти...
  • Благодаря ти, Безжичен, за мнението, въпреки че начинът на поднасянето му е леко брутален, но в основата му, и моето е такива.
    Има ги, добре. Приемам.
    Нека си вършат работата под завивкиге, техна си работа. Да си имат заведения, клубове. Оки.
    Но... да я няма тази пропаганда задминаваща и машината на Гьобелс. В повече ми идва това вече, наистина!
    Да няма полове, дори мама и татко да бъдат изтрити от речника, децата да са под общ знаменател - То - като героя на Кинг малко ..
    Приоритетите при осиновяване на дете при еднополовите двойки, абе, дълъг е списъка...
    Това вече е в повече!
    Да, хора са, но толкова, като всички други, а сякаш на пиедестал ги издигат често...
  • Педерастите, лесбийките и всички такива да си правят каквото си искат и да са каквито си искат, само да не си вирят и веят дирниците по площадите (че и със забити флагове в сърбящите ги дирници), че да развращават невръстното поколение, което по подразбиране (по естествени природни причини) знае и чувства, че нормалното е мъж и жена, момче и момиче, и точка по въпроса!
  • Ицо, това отдавна вече не е новина.
    А иначе, армията, винаги е била консервативна институция, смятай щом това вече и там навлиза, докъде е стигнало в другите сфери...
    На мен лично не ми се мисли по темата!
  • Анани, само да вмъкна, че тия наши използв..., тъй де, "съюзници" :D взели решение вече в армията им да не се използват определенията за пол- "мъж" и "жена"...Тъкмо тая сутрин го мярнах това в социалната мрежа (пу, сякаш по поръчка !- отговаря идеално на темата на произведението и на диалога под него). И отдолу коментара беше- "На тия война не им трябва, ще се приключат сами" ... Та, така...
  • Ама нали се сбогувахме вече, сега като пияниците ли цяла вечер ще изпращаме един друг?!...
  • Аз ги съчинявам (историите), а някои нямат търпение да се хванат за тях.
    А иначе, в природата трябва да има баланс и хармония - тук има достатъчно автори, които пишат страхотно красиво, чувствено и наистина свежо - е, аз чат-пат се опитвам да балансирам нещата, тоест, да покажа, че има и грозно, зло, чудовищно в този живот... с подходящите изрази, а те са също грозни, зли и чудовищни...
    Казано с усмивка 🤣
    Точка. Досадихме, мисля, на аудиторията.
    И финална усмивка 😊
  • Знаете ли, според мен съществуват и притчи без гнусотии, но явно това е вашия начин на мислене. Успех в съчиняването на истории за чепове!
  • Първо, стискам ти ръката, както обещах.
    После ще дам 1 пример.
    Значи, Мето Цигането, изнасилва баба Петруна - обществото е ужасено, направо линч ще има...
    Но ето, че същото прави и Грую, синът на кмета, и същото общество, заедно със служителите на реда казват - Аууу, каква любов, каква романтика - и трият очи от умиление (и лицемерие, бих добавил).
    Умните сами ще разберат тази притча, без жокер!
    Иначе, относно казаното от теб - на мен ми се ще, като българин, нито едните, нито другите да ни се мешат там, където не им е мястото!
    Съюзниците се менят с годините и интересите, но достойнството, честа, доблестта, или ги имаме, или не.
    Мерси, че обогати с присъствието си коментарното поле тук, Анани.
    Хубава и спокойна вечер ти пожелавам.
  • Какво ще кажете за това: Защото едните са ни съюзници, а другите са ни обявили за врагове. Този отговор устройва ли ви? Ето значението на думата съюзник: "Този, който се намира в съюз с някого и действа в съгласие с него." Акцентирам на "в съгласие".... Иначе, ако предлагате да си сменим съюзниците, моля, няма да ни е за пръв път... Рейгън - враг номер едно на Тутраканската селищна система!... Може и това да го вмъкнете някъде при педалите....
  • Съгласен.
    Тук 😊
    Но майната му на творбата, написах я защото ме хвана яд на отношението спрямо предходната творба в предизвикателството, че не отговаряла на темата и прочие.
    Затова си поставих за цел моята да отговаря абсолютно на всичките условия, но да е такава, че човек да се чуди какъв (болен) мозък може да сътвори подобна шашкъния.
    Но ще те помоля да ми отговориш, ако имаш отговор, защо държавата ни позволява толкова открито, пред медии и прочие, чужди посолства да се месят директно в нашите си работи, и дори, да аплодират.
    Защото от едно, две други посолства, ако само гъкнат, се чува вой до небето, че това е грях и недопустимо...
    Но не е ли това двоен стандарт?
    Ако дадеш някакъв отговор, какъвто и да е, дори пълна глупост да е, ти стискам ръката!
    А после може и да поспоря относно доводите на евентуалния ти теоретичен отговор относно този ми сериозен въпросителен.
  • Предложение за втора част на творбата: Мускулестият лирически герой гледа как Гундяев набива канчето на президента насред президентството и после прави тройка с тях. Ще бъде бестселър...
  • Ооо, вече си имам и ррофесионална дисекция на анатомията на моя епохален исторически труд.
    Между другото за да го напиша бая почетох матряли по темата 🤣
    Анани, нали знаеш, че когато чуждо посолство вземе отношение по вътрешните работи на държавата, на чиято територия е, това се взема съвсем сериозно, за намеса в същите. И точно тук правя такъв акцент, но тогава, а и сега, когато съвсем открито ни потупват по дупето от няколко посолства по същата (гей) тема, държавните мъже и жени само щастливо се усмихват, а медиите представят това дори, като някакъв плюс...
    Не е ли интересен поне малко този любопитен факт?...
    На мен ми е много интересен, ще призная.
    Що баш по тая тема, а?...
    Мда, замислящо....
  • Целия текст мога да го резюмирам в едно изречение: Един мъж си ушил рокля, отишъл на първия гей парад и си паднал по Расате. И?!?
  • Анани, недей с лошо бре, човек, недей така, с рогата 🤣
    Тексто си е супер, несъвършенствата му са в очите на хората, недорасли за нещо такова.
    Майтап да става.
    Мерси за изказаното мнение, като автор ще кажа, че не си далеч от истината, може би.
  • Ето един изключително безсмислен текст...
  • Има истина в думите ти.
    Мерси, Петре.
  • Не знам дали преди ги е имало, но сега стана масово явление. Даже и да не си такъв, като че ли обществото те кара да се правиш на такъв. Ако цитирам професии, рискувам да подмина някоя. Всъщност, изглежда директивата е такава и трябва да се съобразяваме с нея
  • Съгласен съм с казаното от теб, Таня, но не съм съгласен с повсеместното натрапване на същото различие, което внушава едва ли не, че това е новото нормално.
    Благодаря ти за чудесното включване и мнение
  • Да, иска се много смелост и дързост да покажеш различието си, особено ако не вредиш никому, макар то да е отричано от обществото!
Предложения
: ??:??