Nov 6, 2007, 12:07 AM

Какво му пречеше снимката 

  Prose » Narratives
2458 0 50
2 мин reading
 

  Ще ме довърши тоя моя. Помолих го да ми оправи простора. Нарочно ли го прави? За втори път го моля да забие един пирон и за втори път е със счупен палец на лявата ръка.
Първият път беше след сватбата. Помолих го да забие пирон над леглото в спалнята, за да закача сватбената ни снимка. На нея сме с мама. Тя ни е прегърнала нежно. Това ми е любимата снимка. На нея изглеждам супер. Мъжът ми не е толкова фотогеничен като мен и изглежда сякаш е намръщен.
- Защо точно тая реши да закачиш?
- Майка ли наричаш „тая"?
- Не, снимката. Честно да ти кажа, не мога да я гледам.
- Мама ли?
- Не, снимката. Като я закача над леглото, няма да мога да й се радвам.
- Добре, тогава ще ти я сложа на нощното шкафче.
- Моля?
- Да й се радваш.
После не можех да разбера защо снимката е все обърната или похлупена надолу.
- Защо бе, мило, виж колко добре изглеждам?!
- Майка ти има толкова изразителен поглед, аха и ще ми проговори. А на мен ми се спи. А я погледна, а цяла нощ няма да мигна.
- А аз си мислех, че не можеш да я понасяш.
- Кой, аз, твоята майка?! Шегуваш ли се?
- Ох, олекна ми.
Чудя се, нарочно ли се прави на луд или си е мързелив.
- Мило, щом толкова те боли пръста, дали да не извикам мама малко да ни погостува? Хем ще ни оправи и простора?
- Не, мина ми.
- Мило, вратата на гардероба нещо не се отваря добре.
- Ще я оправя и нея.
- Ще погледнеш ли и пералнята?
- А, пералнята не мога.  А дали да не извикам мама, тя сама си я оправя нейната?
- Не, не я притеснявай жената. Аз ако трябва ще пера на ръка.
  Майка му ще идва, как ли пък не! Не мога да разбера защо да не дойде мама?! Вярно, че много говори по телефона и той не може да си гледа мачовете. Но първенството току-що започна, ще има да гледа... Вярно, че си кани гости и моя се оплаква, че не може да си почива. Но пък готви. Яйца на очи, яйца по панагюрски. Аз правя само бъркани. Мама поне разнообразява. А неговата само върти баници и мекици. Толкова напълнявам като дойде. А той само за ядене мисли. Мъже!
- Мила, а дали да не помоля мама да се снима в цял ръст и да сложим снимката й на твоето нощно шкафче, някак празно стои?
- О, не. Аз мисля да махна сватбената снимка и да сложа свещички, по-романтично е.
- И аз така мисля. Все пак спалня е. Сложи свещи и на мен ще ми стане... по-романтично.
- Добре. Винаги става каквото ти кажеш, скъпи.
  Ей, ще ме умори тоя моя. Един пирон не може да забие, а аз все гледам да му угодя и пак недоволен. Не мога да ги разбера това мъжете. Какво му пречеше снимката на мама?!

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Хухавеле, ти искаш да ме умориш май?! Така ми дожаля за тези куцузлии. Милите...чак се просълзих.
  • Ето ти още една от М. Динев, макар и косвено за тъщата:

    Куцузи

    Погребахме вчера най-сетне злощастно и тъщата.
    Такъв дъжд ни пра, че даже направо окъпа ни..
    На всичко отгоре, когато се върнахме в къщата
    изгоря грамофонът и взехме, че пукнахме тъпана!
  • Да са ни живи и здрави, Ники!!!
  • Хаха...тия майки
  • Рени, благодаря ти!!! Хухавеле, ужасен си или по-точно - ужасно сладък!!! Припомнох си как всяко лято изпращахме бабушка за Съветския съюз и татко от радост целуваше влака. Той беше голям зевзек. А ти си още по!!!
  • Светле, като сме на тази тема да ти напиша още две епиграмки от същия автор:

    Просташко

    Дразнещ нервен кикот вместо вопли
    някога издава в нас простака..
    Трудно скриваш чувствата си топли,
    когато качваш тъщата на влака...

    Смесени чувства

    Смесени чувства изпитваш тогава, когато
    виждаш как твоята лада бавно потъща
    в морето дълбоко, а вътре съвсем осъзнато
    драпа с ръце да излезе любимата тъща.
  • Хухавеле, ужасен си!!! Ще се направя, че не съм го прочела. Склероза имал. Е как точно това се сети, а?! Няма да го прочета на мъжа ми, така да знаеш! Разсмя ме!!!
  • Светле и Стами, благодаря ви!!!
  • Чудих са, чудих са как да оправдая мъжът ти(от солидарност, де) и тъкмо се бях запотил от мислене, когато в един промеждутък на вълнообразната склероза ми просветна... Що трябва да са напъвам, като друг е мислил по въпроса. Та ето ти една епиграма от Митко Динев:

    Нямаш варианти

    Работата не е вече същата
    и щом греховно си понесъл кръста,
    по-добре е да изчукаш тъщата,
    отколкото да прайш минет на тъста.


  • Хаха...браво Светле ,страхотно разказче!!!
  • Люси, мама, ще си наемеме тоя път прислужница. Няма да се скапваме от работа, я! Ти слушай мамчето и от кръчмичките няма да излизаме. Но първо трябва да научиме мъжете хубаво да набиват пирони!!! Изворче и то какво?! Като в приказките, докато стигна до златото, що цветове ще сменя, Зинче. Ще се опитам пак да те развеселя, Гери!!!
  • Eх, романтика...
    Целувки, Светле! Пак ме усмихна!
  • Мамо Светле, ще се снимаме, как няма! И преди пиенето и след Ти си свекърва-мечта! Нали те знам, каква си! Когато имаме време ще и шетаме, ама с тоя вирус къде се е разпространил, трябва да внимаваме с работата.
  • Лекарство като тебе, Жени, лекуваме всичко и от раз!!! Люска, айде идвай си маме, да се снимаме заедно преди да съм пила, чедо! Не, ще се снимаме като пийна малко, за да съм по-усмихната. А от снахата по-хубава нема, дори да е пила. А как шета!!! Легенди се носят за нея. Аз за това си я избрах!!!
  • Аз съм кандидат - снаха на Светланка С нея се разбрахме вече, момчето, готви, шета, пък с нея ще си пием питието Как да не си мечтаеш за свекърва като нея! Дори нейната снимка ще си сложа на моето нощно шкафче
  • Ха тъй!!! Че и свекърва си била на всичко отгоре?!?!
    Голямо си лекарство за душата, Светле!!!
    С искрена благодарност!
    ))))))))
  • Петинка, айде и аз обичам цялата ви рода!!! И теб, де!!! Весела, благодаря за усмивката!!! Ина теб Рико ти благодаря!!! И ти умееш да създаваш настроение. Иванова, как можа да ме пропуснеш? Аз се чудех какво ми липсва, а то ти!!! Таня, ще пробвам и после ще разказвам!!! Ани, благодаря за милите думи!!!
  • Джейни, ще ти се наложи да останеш у нас за дълго. Кранчето в банята не работи, дали ще ми помогнеш да го оправя? Може да си направим и фирма:"Мъжът и жената - за жалост, не интимно". Или "За какво са ни мъже- ние всичко си правиме сами?!" С изключение на децата. Съседът ми поне това го можеше. А по повод свекървите и аз нямам. Починала е преди да се ожениме. За нея казват, че е била прекрасен човек. Анетче, абе я по-романтияно, па кой издържи!!! Здравче, няма страшно, нали смехът е здраве!!!
  • Яна, Вероника, благодаря ви!!! Станиславе, ти си истински мъж, позна от първия път!!! Етчи, снимай се, даже си направи фотосесия, почти еротична, за да имат по-голям избор!!! Нинче, мерси, мила!!! Направо - мъка, Пенко, миличък!!! Ице, то майка става за такива списания, ама и аз нали съм слаба та няма нищо увиснало по мене. Дали да не се пробвам?! Ще ти пратя две-три актови снимки, да кажеш дали стават. Ако си със слабо сърце, не ги гледай. Магдаленче, веселба да става!!!
  • Ами пречи му, не му става...романтично Свещите са идеалния вариант!
  • Светле, този разказ е изпипан страхотно. Увлича, дава настроение, което расте все повече и повече и накрая финала е превъзходен. Поздрави и да ме радваш все така!
  • Много хубаво настроение създаваш! Поздравления!
  • Светланчик, нали знаеш, че те обичам? А?
    Айде, обичам и теб, и мъжа, и децата, внучката, че... и мама!

  • Доста свещички ще ти трябват, Светланке
    Я пак си помисли, все пак, дали не е по-добре снимката
  • Скоро ще дойда на София, ако имаш пералня за ремонт, нещо да се премести, я някой пирон да се забие, търси мен Светле! Много ме бива да върша мъжката работа в къщи, понякога се чудя аз ли съм жената в къщи или той, но пък никога не съм имала свекърва ни добра, ни лоша, и не зная това предимство ли е, или липса.
    Отново с усмивка за теб!
  • То май във всички къщи е едно и също! С обич Светлина.
    Барем малко да се посмеем.
  • Светле, сутринта като тръгвах за работа видях заглавието и си мисля:
    " Нашата сърничка си е направила фото сесия в някое мъжко списание от рода на "Плейбой" и мъжа И е бил недоволен. Цял ден ми едно готино при тази мисъл. Че като се прибера ще ти се обадя да ми пратиш горещи снимки."
    А то какво, снимки на майка ти
    Нямам нищо против нея, ама ти си по-хубава
    Хайде стига съм ти писал, че пак се разчувствах
    Поздрави за усмивките!!!
  • Светле, няма да се пребориш... Това е исторически, филогенетически и еволюционно заложено. Пали си свещичките, да тий мирна главата... И аз тъй - кът са сетя за Моя Любим Домашен Вампир, тръпки ма побиват. Генезис, мила...
  • Страхотна си !
    Уникална !

  • Ей, какви са тези мъже бе, от една снимка, та цял ремонт правят?
    Пък моя не иска и не иска...
    Но Светле, с разказа си ме подсети нещо много важно - да отида да се снимам още отсега докато имам що годе търговски вид, че не се знае докато се заженят синовете на какво ще заприличам...
    Да си имат младоженците мое „ добро фото” да сложат над спалнята си, а не после да се чудя, поради защо снахите не искат и на снимка да ме видят даже.

    Поздрав и усмивка.

  • Ей, то като женска седянка сте се навъдили около този разказ. Искам само да поясня за протокола, че лирическият герой всъщност е проявил невероятна съобразителност и завидна точност при удара с чука. Първия път правилно не е забил пирона точно по средата на снимката, където се е мъдрело ухиленото лице на тъщата (предотвратявайки семейния скандал), а втория път просто е намерил начин да избегне участта да пере на ръка и да простира.
  • За тях сме готови на подвизи, само те да са добре, милите ни мъже. Дарче, дали пък, защото си много сладка?! Или - не! Защото тя е готина, като мен - свекърва мечта! Деси, сея аз и ора даже, но рядко.Люси, дай ми телефона на жената, лично да проверя, че нещо не ми се вярва. Това го има само по филмите. Но да не чуе Дара, че лошо ми се пише, тя не обича клюките. А разказчето стана от един нищо и никакъв пирон.
  • Дарче, ти поздрави ли жената снощи, както ти казах??? Че да не и се обаждам аз
  • Хехехееееййй, Светланке! Неподражаема си, мила!
    Сееш добро настроение!
  • Ох, няма да ни е леко без тях, ама нека си починат, права си Ще вземем и плетките, малко кръстословици, няма да скучаем
  • То по-добре за тях, нека си почиват, само да ни платят пътешествието, ние някак ще се измъчим, нали мила Люси!!!
  • Нокол, за една снимка, колко разправии. Сега трябва свещи да купувам. Ще се наложи да сменя и тапетите, ако няма свещи в същия цвят. Сменя ли тапетите, ще се наложи и пердета да купувам... Абе ще я закачим снимката, както се сещате...Той ще ми каже на мене къде ще да я завра моята мама! Ремонт или сснимката, не ме интересува! Или мама се премества да живее при нас. Джейни, взаимно е!!! И аз те чета на един дъх и ме замисляш и усмихваш. Благодаря!!!
  • Светле, то като гледам и моя ще го оставя у нас, ами ние сами ще отидем някъде
  • Така ти се пада Феичке!!! Смей се, да видиш, лесно ли ми е! И аз те гушкам, Танче!!! Люси, искаш ли и ние с мама да дойдем. Мъжът ти много ще ни се зарадва. Предполагам, не е като моя. Дароу, може ли да си такава?! Не знам точно каква, ама можеше първо да ме предупредиш да поседна, да си взема валидолчето под езиченцето и чак тогава: "Мойта е цвете!" Това горе - долу, но чак пък да се обичате?! Кажи честно, не ме дръж в напрежение, майтапиш се, нали? Това е невъзможно, дори не мога да си го представя.
  • Непридвидима си Светле!
    От една снимка направи разказ, който уж за снимката става дума, а темата е задълбочена!
    Удолствие е да те чета на един дъх, с усмивка!
    Много усмивки и за теб
  • И аз това се питам, защо пък ще му пречи, тая снимка?
    Ама ха, той не знае ли, че като вземе теб, взема и всичките ти роднини? Светле, какво да ти кажа?! Аз, ако имам втори меден месец/то първи имаше ли/ ще взема и тати с нас.
  • Благодаря ти за поредната доза смях Светли!
    Прегръщам те за усмихнат ден!
  • Ха-ха!Денят ми ще започне със смях!Страшно ти благодаря!
  • Една дума каза и ме кандардиса. Готова съм за другия път, Нели.
  • Ами давай де, какво се ослушваш! И без това те чета...на един дъх!
  • Нели,ужасни са тея тъщи и свекърви!!! Добре, че не съм свекърва. Така де, добре, че съм готина свекърва! Nella_gold, хич и не мисля, че е различно. За това се опитвам да бъда различна. Трябва да разкажа как снахата ме покани на сватбеното им пътешествие и заспа до мен първата вечер. ХА-ХА-ХА!!!
  • Хах! Ако си мислиш, че при нас е по-различно...лъжеш се!
    Поздравчета, Светле! А болката - обща!!!
  • Ха-ха! Така е то! Това снимките на тъщите и свекървите мноого пиперлива тема!
  • И майка ти да ми пратиш, нема оправия с тоя моя. Дали да не сменя спалнята или мъжа се чудя. А твои снимки колко искаш. Дали пък да не облепя цялата спалня с тях, може да ни потръгнат нещата, а?!
  • да ти пратя моята? снимка де
Random works
: ??:??