Dec 4, 2022, 10:28 AM

Камертон 

  Prose » Others
453 6 12
2 мин reading

           По-някога от някога и даже съвсем някога, толкова някога, че още нямало компютри - тогава се е родил дядко. Две години по-късно се е появила на бял свят и бабче.  Още на 18 дядко е напил водата на бабче и... ето ни днес - дядко, бабче, мама и тати, чичо - все още неженен и моя милост - три поколения. По покана на бабче сме се събрали всички без да знаем причината, защото не са рождените им дни, не са и именните, загадка и навалицата е голяма, и както винаги такава апетитна миризма се носи от кухнята, че нямам търпение да седнем на масата. Бабче прави страхотни вкусотии и...

            GSM-ът пропя - опи, навън...

             - Обичам те пухче, кажи!... Няма да мога, нали ти казах, че... оки, чао, обичам те... не те разбрах... а, да... чао, и аз тебе... да бе, госпожата по физика нещо се беше саднала*... и вие ли я нахранихте**... о, да... и аз, пухче... добре, чао, обичам те!

            Супер, вече сме на масата. Тати  не издържа и пръв наруши традиционната тишина преди вечерята.

             - Мамо, не ни дръж повече в напрежение, изплюй камъчето, какъв е поводът да ни събереш така спешно тази вечер?

            Всички впериха поглед в бабче. Винаги стоеше отляво на дядко, една такава дребничка, да се чуди човек какво е това, което караше и дядко, и мама, и тати, и чичо, даже и аз да се вслушваме в думите й и при това, да правим всичко с радост. Сега беше свела поглед и  цялата сияеше. Годините се бяха разбягали от лицето й. Тя сложи ръка върху ръката на дядко, поледна го и...

            - Доживях!  Днес - гласът й леко трепна - за първи път чух от дядко двете думички - Обичам те! - а очите й, очите й... бяха само Любов...

 

 

Тийнейджърски жаргони

 

* садната - депресирана.  

** да храниш някого - да сипеш "красиви" думи по негов адрес.

 

© toti All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Уважаема Пепи, в правописните правила пише за променливото Я в Е. Тоти ги знае тези неща, просто тук умишлено е дал повод за проверка на грамотност.
  • Сериозно ли се пише дедко?
    И защо да не нарича баба си бабче?

    Сори, този коментар ме разсмя!
  • Идеята е добра, но можеше малко по-добре да се развие. Вместо дядко се пише дедко, вместо бабче - бабка, или моето бабче. Тоти, не се сърди, знам че си перфекционист и това ме подразни.
  • Стойността на думите. Един път ги произнасяме ей така набързо, а друг път ги чакаме цял живот. Дожаля ми за бабенцето.
    Кратко, но въздействащо.
  • Браво, тоти! Така е било: събирали са се да отгледат поколение и така са си носели отговорностите и задълженията, че с годините буквално са се сраствали един с друг: единият каже нещо, другият довършва или вече тръгва да го направи. Много сладурски разказ!
    Пътят е важен, думите отлитат.
    Ала бабчето май гледа турски сериали, м?
  • Колко различно е това поколение от младото! Ценели са думите, не са познавали бутафорните им лица! И чувайки обичам те, жената, достигнала преклонна възраст, ще запомни този ден, който е също толкова важен като оня, в който е пристанала на съпруга си. Разнежи ме, Тоти!💟
  • Оригинално и интересно.
  • Хареса ми, Тоти!
    Истинската любов няма нужда от думи, нали! Сякаш ще изчезне част от магията... Сегашните не са така. За съжаление, днешното „обичам те“ е доста различно от някогашното „обичам те“.
  • По-добре късно отколкото никога
    Свежарско е.
  • Добре, че я е казал. Но може би я е показал?
  • Благодаря ти, Лиди!
    Инфлацията е повсеместна - и при думите я има, за съжаление.
    Нека ти е слънчево отвътре!
  • Ох, тоя тийнейджърски жаргон. Добре, че си го обяснил. Хубава тема си избрал - "Обичам те!".
Random works
: ??:??