Feb 4, 2023, 7:58 AM

Кирпич 

  Prose » Narratives
697 0 1
1 мин reading

Кирпич

Кал. Слама. Вода. Така са правили тухлите преди много години. Естествени материали. И къщата е била здрава. Тези зидове са носили покрив с тонове каменни плочи и са издържали стотици години. Усуквали са се. Гънали са се. Но в много случаи трудно са се събаряли без човешка ръка. Спойката между кал и слама е давала сила, която е съхранявала дома. Това е естествена изолация. Зимата държи топло. Лятото вътре е прохладно. Няма дюбели. Нито мрежоване, ни шпакловки и бои, които днес струват толкова много пари. Старите майстори са знаели технологията да правят кирпичени тухли. Чакали са да изсъхнат по естествен начин. Никой не е бързал да строи с план и да бъде изпълнен строежът предсрочно. И това изчакване води до дълъг живот на къщата. Който се занимава със строителство знае, че събарянето на кирпич е трудоемко. Блъскането е голямо. Не става с къртач. Дори събореното понякога е било по-здраво от новото строителство. Едно време са се съобразявали с природата. И са знаели, че това се отразява и върху човека. Кирпичът е от естествени материали и зидовете са здрави. Така и човек, ако не се влияе от другите и не променя характера си според обстоятелствата, а е естествен, той трудно би паднал. Ще може да понесе тонове върху плещите си. Ще се огъва, ще се усуква, но никога няма да се разбие.
Нужно е само всичко в него да е естествено.
Чувства.
Думи,
Действия
Кирпич.

Явор Перфанов
03.02.2023 г.
Г. Оряховица

© Явор Перфанов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Трудно е в днешно време да се открие човек с качествата на кирпича. И не природата ни е виновна! Поздравления!
Random works
: ??:??