Apr 23, 2007, 5:46 PM

Костюмът 

  Prose
2057 0 7
1 мин reading
Искам да припомня на тези от вас, които са около моите години какво означава "конфекция" и "ГУМ". За другите пояснявам... Конфекция, това са дрехи серийно производство, които си приличат досущ като една. По този начин на времето можеше да видиш същата дреха с която си облечен върху друг човек. ГУМ съкратено означава Градски Универсален Магазин. Или с други думи - хипермаркет от живковото време. Това означава изобщо не толкова зареден, колкото сегашните.
      Историята е такава...
      Когато нещата достигнаха до моя абитуриентски бал, майка ми реши, че севлиевският и габровският ГУМ-ове не са достойни за моята особа. Затова минахме Балкана семейно му с "Жигула"-та и цъфнахме в Казанлък. От тамошния ГУМ си избрах един доста "екзотичен" костюм, призводство на Завод "Дружба" - Варна. Цветът му беше неописуем... Нещо средно между кафяво и розаво... Абе направо бозаво.
      "Всички ще изберат тъмни костюми, - мислех си аз - а аз с този по-светъл костюм, ще бъда оригинален". Няколко пъти ме попитаха дали наистина искам този костюм, но аз боднах с пръст и казах "Този ще е!"
      ...Когато се сбрахме на точното място и в уреченото време, с огромна изненада установих, че половината от скромния момчешки състав, който завършваше 11-ти клас на ЕСПУ "Цвятко Ганев" - гр. Севлиево беше точно с този модел костюм. Вярно, че на всекиго стоеше различно. По простата причина, че един беше дебел, друг слаб, трети строен, четвърти попрегърбен. Но фактът си беше факт. Бяхме си купили униформа за абитуриентския бал.
      Попитах един от моите приятели:
      - От къде купи този "прекрасен" костюм?
      - Как от къде?... От ГУМ-а - отговори ми той.
      Ставаше въпрос за севлиевския ГУМ...

© Пенко Пенков All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Здравей Пенко, много рядко се срещат писатели като теб с толкова изтънчено чувство за хумор. И аз се захванах да пиша един сборник от хумористични разкази. Колкото до Евангелието - това си беше чиста проба.
  • Браво Пенко, много интересна и така позната случка.
    Зная за какво става дума, "конфекция" бе всичко ...
    Почти всички момчета от випуска бяха в бели костюми
    производство на завод "Дружба" - Варна.
    Ех, че реклама на производителя стана.
    Недей пояснява приятелю, който разбрал, разбрал,
    а хубавото е, че вече по-рядко се получават такива неща.

    Поздрав и усмивка.
  • Пуста мода!
  • Специално за Писателчето:
    Игрек!
  • Уважаеми, хора!
    На мен също изобщо не ми харесва цялата тая простотия около баловете! Ама изобщо и изобще. А познавайки себе си, мисля че, най-малкото от всичко съм суетен човек по отношение на облеклото. Целия виц на случката е в това, че нямаше нужда да минаваме Балкана, за да си купя този костюм. Това исках да ви кажа...
  • Съжалявам , но не ми харесва и не откривам никакъв смисъл в този разказ.
  • Страхотен си ! Браво !
Random works
: ??:??