Feb 4, 2023, 9:08 PM

Летен облак 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
536 3 5
3 мин reading

                ЛЕТЕН ОБЛАК

 

          Владислав Любомиров Недялков е роден на 12.02.1979 година в град Перник. Завършва средното си образование в родния си град и следва „Икономика” в Университета за национално и световно стопанство, където завършва бакалавърска и магистърска степен по специалността „Счетоводство и контрол”.

          Стиховете в книгата подредих по хронологичен ред, за да може да се проследи развитието на автора.

          Причината да избера за заглавие на поетичната книга „Летен облак” е не защото в книгата има стихотворение със същото заглавие, а защото първо книга с такова заглавие не съм срещала, после заглавието се запомня бързо, а това е важно както за книгата, така и за автора, и защото характерът на лирическия герой е като летен облак, който ту е пухкав, красив и ефирен –приижда и отминава бързо; ту има сила да гърми и трещи, но докосне ли го слънцето с топлите си лъчи, се потапя бързо в прегръдката му; ту великодушно препраща топъл освежаващ, весел, напоителен и красив дъжд, за да целуне душите на читателя и с красотата си да я пречисти, да я разцъфти, да я облагороди за живот; човек, който умее бързо да прощава. Както летният облак от Небето вижда, че всичките хора са еднакви и не ги дели, така лирическият герой на автора вярва, че „светът е жив, когато се обичаме”.

          Владислав Недялков пише любовна, социална, гражданска поезия и друга.

          Любовните му стихове са въздействащи, затрогващи, тъжни, истински, топли, мелодични и много образни, с хубави сравнения и метафори и с добър подбор на думите. От тях струи нежност и копнеж, тъга и примирение, доброта и любов – „Животът мой полека си отива по път широк, де нигде не отвежда. Де няма радост в спомена частица, в мъглите тъмни слабо мержелее…

 … Любов, изгубена една Звездица, дали в небето мое ще изгрее?!” („Любов, изгубена една звездица”); „Душата ми от скърби е скована, омърсена от злите людски хули, платила на ласкателствата дана, предателство жестоко я обрули” („Угаснала свещичка”); „Не отлитай от моята стая нощес, птицо моя, любов, теб желая! Виж, стените ни вече са златен кафез! Де ще ходиш, отвън е безкрая” („Златен кафез”) и др.

          Социалната и гражданската поезия на автора е емоционална и топла, хуманна и разтърсваща. „Прегърнали с тела фенера, два малчовци самотно зъзнат с помръкнали лица, без вяра по тях снежинките се хлъзгат… Единият държи кашонче, събира дребните парички, а другият в едно балтонче и с дрян в премръзнали ръчички посреща късни минувачи по път, где нигде не отвежда” („Бедни сурвакарчета”), „Българийо плачеш ли днес окрадена, бедна и чужда, за своите дечица в потрес, за своите дечица във нужда? „За Гери дарете надежда”, „за Данчо, да може да ходи”, „на Съни съдбата отрежда зла болест на три го споходи” („Българийо, плачеш ли днес”) и др. Отстоявайки своята гражданска позиция, авторът има очи и сърце за чуждата мъка. Той носи Любовта в душата си.

          Владислав Недялков има стихотворения и с фолклорни мотиви, които са знак за родолюбие – „Жали, горо”, „Девойко, мари хубава”, „Легенда за Родопа” и други. В „Легенда за мартеницата” той отразява историята и традицията на един от най-българските ни празници, в който „всички за здраве, късмет и сполука с бяло-червени конци се закичват”.

 

          На добър час на поетичната му книга „Летен облак”.

 

 

           Б.а. Поетичната книга „Летен облак” от Владислав Недялков беше представена на 21.04.2018 година в Ловеч, на 16.05.2018 година в София и на 27.03.2019 година в Перник.

Рецензията е поместена в прозаичната ми книга „Палитра от бои„”, 2019 г

 

В този линк е поместена рецензията на поетичната книга Зрели небеса  на Владислав Недялков.  

                                               

https://otkrovenia.com/bg/proza/zreli-nebesa-1

© Латинка-Златна All rights reserved.

Author has locked rating.
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Валюша, ти направи три прекрасни книги на Влади.
    Бог да благослови добрите ти дела!
  • Хубава книга стана, радвам се, че бях автор на корицата и се надявам Влади да продължи да се развива.
  • Благодаря ви за коментарите, vega666 (Младен Мисана) и Довереница (Дочка Василева)! Благословена седмица!
  • Поздравления, Лати! Много точно описание и анализ си направила!
  • Да ни е жив и здрав, Влади, за да напише още много качествени стихосбирки!
    Поздравление и за рецензентката!
Random works
: ??:??