Слънчев лъч бавно нахлу в бялата стая. Теодора отвори очи. Новият ден започваше в психичното отделение... И тогава си спомни отново съдбата си. Две сълзи се появиха на пъстрите й очи. Замисли се за оставеното й под надзора на съпруга й дете. Прехапа устни и ритна кушетката. Много й се искаше да се върне при рожбата си,да се прибере у дома си. Но не можеше - беше под лекарски надзор. Докога? - Не знаеше. Мислите й бяха прекъснати от влезлия в стаята дежурен лекар: - Добро утро. Време е за лекарствата. - рече той! - Добро утро! - Как се чувствате? - Искам да си тръгна!Пуснете ме! - Съжалявам, страхувам се, че не мога да ви помогна! - Можете! Изпишете ме, моля ви! Не съм луда! - изкрещя тя! Лекарят се обърна и бързо закрачи към вратата. - Съжалявам, състоянието Ви не се е променило! И трясна вратата. Теодора остана отново сама и се разплака. Всеки ден беше ад за нея. Едновременно толкова близко за детето си, но и толкова далече.Блокът,където само преди един месец живееше бе на няколко преки от отделението. Съпругът й беше кръшкач по характер, но в последните две години прекрачи всички граници. Не се прибираше в къщи с дни, а прибереше ли се обръщаше всичко с главата надолу. Виждаше как той си уговаря срещи с други жени, как се срещаше с тях, как се целуваше... И все караха. Всеки ден. И на края реши- да го изгони! "Да се махне, проклетникът" - мислеше си тя. Та той не само нея нараняваше, ами дъщеря й?Непрекъснато я обиждаше и биеше.Затова един ден му събра багажа и му каза: - Тръгвай си! Не си ми нужен! Върви при онези, при които непрекъснато ходиш! Върви си! - Ти си върви! - процеди той и я удари, ритна я. Жената падна на пода. Опита се да стане, но кракът му бе я притиснал. Не можеше да помръдне. И още един удар, и изпадна в безсъзнание. Мъжът изтича до телефона. Грабна телефонната слушалка и позвъни на Бърза помощ. На лекарите разказа как е получила пристъп и как множество пъти е избухвала. Как често е налитала на бой на него, на детето, та дори и на майка си. Лекарите разбраха и й предписаха лечение... в психиатричното. Когато се събуди вече беше привързана за леглото с въжета. Още не знаеше къде е, затова се опита да се освободи, но напразно. Само накара докторите да се убедят, че е наистина луда. И така стоеше, привързана за леглото, вече месец. Не можеше нищо да стори. А колко много искаше да види дъщеря си? Къде ли беше сега? Все с тия мисли заспиваше, все тая лента на събитията от последните няколко месеци се въртеше в главата й. И тъй редяха се дните. Мина месец.В болницата дойде нов млад лекар. Назначиха нея за негова пациентка. Една сутрин влезе в стаята й. Поздрави я. Беше време за смяна на бельото. Развърза я. За пръв път я развързаха. Тя стана. И се почувства свободна, но осъзна, че изглежда това ще е единственият път, в който ще стъпва по пода свободно и си пое въздух. Удари лекарят, който в този момент оправяше леглото й. Той се просна на кушетката. Преди да извика, тя успя да завърже устата му. Върза и ръцете му. Съблече бялата престилка на стажант, облече я и излезе. На излизане от болницата се усмихна - беше вече свободна.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.