Aug 29, 2023, 10:36 AM

Любопитен съм 

  Prose » Others
239 2 6
6 мин reading

И не се задоволявам с нечия информация или мнение. Пусто време доста имам сега – тръгвам да търся. Кога друг поглед, кога потвърждение или отхвърляне.

Пример. В Москва направили изложба на пленена бойна техника. Всичко вносно – защо им е да излагат украински оръжия, когато и руската армия ги има? Нали са наследници на едно минало…

Обаче – западните танкове, БТР-и, БРДМ-и, оръдия, леко огнестрелно оръжие – интересни са.

И веднага отивам на украински информации. Как и другата страна се информира.

Цитат /по памет, превод мой/: „В Москва е открита изложба на ОТКРАДНАТА БОЙНА ТЕХНИКА…

Изложените машини и въоръжения са иновативни в сравнение с изостаналото руско оръжие…“

Добре, бе братчета славяни. Руското – всичко, от перални до ракети – не е иновативно. Ама изложбата е в Москва, не в Киев…

И, понеже стана дума за възраст – изложените експонати са все от 80-те години.

Гримирани баби…

Пък за ОТКРАДВАНЕТО…

Да се смее ли човек? Трофейте станали откраднати.

Ми – украински поля. Широки. Пълно с разнебитени, че и зарязани машинарии. Да бяхте и вие си „откраднали“. Или да си пазехте дареното…

Ама много питам, много мисля… Да бях зяпнал и лапал ли, лапал…

хххх

Съобщиха за операция, при която на жена присадили матка, взета от сестра й.

С тия анатомични подробности съм доста възпитани отношения. Срещаме се, общуваме, но сме си на „Здравей – Здрасти“….

Сериозно казано – схванах добротата на успешното дело. Още повече, че обясниха – липса на нормална матка се срещала при 1 от 5 000 жени…

И не могат да забременеят…

Така че – браво на специалистите!

Обаче – чета в The Economist – това щяло да помогне да раждат ТРАНСДЖЕНДЪРИТЕ???

Алоууу…

Всички са равни, вярно. Ама нормалните хора са си…

Бе, помогнете на тях, а капризите на сбърканяците…

Друг път…

хххх

В Бургаско товарен камион убил дете. И шифьорът бил линчуван – убит…

Нещата са много, много сложни.

В Библията е казано – око за око. А ние си знаем – не един невинен, по двама едновременно са убити от безотговорни, пияни, дрогирани шофьори и…

И мъртвите са в гробището, убийците са потупани по рамото с условна присъда. Или най-много нещо дребно. Като за кражба на кокошка…

Още повече, че шофьорът е нахлул в селото с превишена скорост. Тоест – умишлено!

От друга страна… Цивилизацийо, къде си? Къде са гражданите, вярващи и подчиняващи се на законите?

Да, закони има. Обаче – само в служебната литература…

Дете… Излязло било на пътя, родителите не го пазили…

Да им сложим каишки, да ги закачим на синджир, да ги затворим зад метални врати – да ги опазим?

Детето закона не познава. Но шофьорите СА ДЛЪЖНИ да ги спазват!

Засега са задържани бащата, чичото, дядото. Не е ясно още кой е конкретният убиец, но всеки от тях има МОРАЛНОТО право да поеме тежкия грях на убийството заради отмъщнието.

Надали конкретният убиец е мислил за очакващото го Божие наказание… Рдовото, инстинктивното, вековното е надделяло…

А убиецът с камиона… Търсил си го е, бил е убеден, че и кола да удари – машината му ще го предпази…

Е, намерил си го е…

П.П. Може да бъда укорен, но… Ненаказаният винаги може да извърши и друго престъпление…

хххх

Някакъв украински лекар – овладял доста добре българския – се оплаква, че дипломата му не била призната, сега трябвало да държи изпити, пък работел като санитар…

Да, жалко е квалифициран специалист да е на обща работа. Особено при острата нужда от медици у нас…

Обаче…

Правилата са за целия народ, пребиваващ тук – и българи, и пришълци. И нашите специалисти, заминали за чужбинско, са подлагани на тая процедура. Става дума за САЩ, Канада и други държави, с които нямаме договорености. В ЕС отдавна българските медицински дипломи се признават.

У нас, както и в ЕС, украинските дипломи… Ясно! Както и повечето руски, впрочем.

Нали не бихте легнали под скалпела на всеки, казал убедително – „Аз съм хирург!“? То едно време циганките убеждаваха лековерните жени, че всичко знаят и всичко ще им пророкуват…

А сега…

Но закон…

хххх

В Китай магазините се изпразнили от продаваната сол. Масово изкупуване.

Защото японците съобщиха, че започват да връщат радиоактивната вода от Фукушима в океана. Съответно – евентуалната радиация отива в произвежданата морска сол…

Чули за това по свои си канали, китайците в руския Далечен изток също се хвърлили да се запасяват. Както и корейците – комунистически и демократични, все тая…

А в Китай японските магазини и заведения масово се затварят. Преди да са ги затворили китайците.

Японските дипломатически организации и  училищата – са подложени на обстрел с яйца и камъни.

У нас – тишина. Не е интересно. Пък и да докарат радиоактивна риба – ще я изгълтаме. Нали е демок

хххх

В Испания – секс скандал…

Искат оставката на президента на футболната федерация, а в знак на подкрепа за него майка му се затворила в храм и обявила гладна стачка.

И всичко е заради кратка сценка – при награждаването на испанския женски отбор, станал световен шампион, президентът целунал – о, ужас! – по устните капитанката…

А аз пак се двоумя. Ми, празнуват, триумф, емоции… Целунал я,не я е хапал или… Така де, все пак жена е, можеше възторгът да избие другаде. Макар че – като го гледам какъв е дъртак, момата е обезопасена природно…

Преди доста години имаше хубава карикатура. Как се поздравяват футболистите след гол. 1900 година – ръкуват се, 1980 – прегръдки и целувкаи, 2 000 – голмайстора го вирнали с петата опорна точка нагоре и целият отбор му изказва поздравленията си…

Е, още не е така…

Но, хайде – приветствия след гол… Водопад от емоции. А при награждаването вече са поутихнали… Обаче – младо маце…

Е, сигурно си има за какво да му искат оставката. А този морален фонтан е за пред публиката…

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??