Jul 13, 2008, 3:15 PM

Малка съвременна приказчица 

  Prose » Humoristic
1593 0 1
6 мин reading
 

Настанали тежки времена! На територията на II РПУ - ОДП "Горска дъбрава" зачестили мистериозните изчезвания на стари бабички и незаконният трафик на оръжие и упойващи и психотропни вещества. Оперативните катерици се виждали в чудо! Гората била променена! Всички нейни жители си затваряли очите пред извършваните престъпления и се страхували да сътрудничат на полицията. Имало десетки възрастни дами обявени за общогорско издирване, но по техните случаи нямало и следа.

 Оперативните катерици по цял ден висяли по сборищата на криминалния контингент с надеждата да клъвнат някаква информация, но уви! Напрежението в работата им още повече се засилвало от непрекъснато киселото настроение на началник сектор "Хралупа". Очаквали се промени в ръководния състав. Заплатите закъснявали, а и отгоре на всичко идвала и есента, когато всички "птички" ще отлетят и ще секне снасянето. Трагедия!

В един късен есенен следобяд сякаш съдбата се смилила над оперативните катерици. В ОДЧ-то (оперативна дежурна част) се получил анонимен сигнал за намерен труп с неустановена самоличност на междугорски път А78, на ъгъла на пресечката, водеща към психиатрията "Тихият Рай" . Набързо била сформирана ДОГ (дежурна оперативна група) и полицията пристигнала на посоченото място. В тревата, на няколко метра от самото шосе, в локва от някакво неустановено вещество, гъсто и приличащо на каша, лежал труп от женски пол, на видима възраст от 60 до 70 години, облечена в пъстра басмяна рокла и черни сандали. Косата била стегната в кок, почти бяла. Встрани, на около половин метър от главата на възрастната дама били захвърлени кръгли очила, вероятно с диоптър (приблизително 8+), и дамска чанта.

На местопроизшествието след около 20 мин. пристигнали служители на БНТЛ (базова научно-техническа лаборатория). Те взели за изследване проба от лепкавата каша, която по-късно щяла да се окаже крайъгълен камък за цялото разследване. На мястото били повикани бързо водач на служебно куче и дежурния прокурор. Наистина, това бил много умен ход от страна на оперативните катерици, понеже на около 20 м. в един храст, кучето открило захвърлена една малка шапка с два отвора отпред за очите, където личали следи от спирала за мигли върху червената материя. Прокурорът веднага издал заповед да се задържи под стража за 72 часа лицето Червената шапчица.

След кратка суета и бърси реакции от страна на горската полиция, трупът вече лежал в Патологията, а след Червената шапчица били пуснати всички полицейски резерви. Най-накрая имало следа, по която да се тръгне за разкриването на потайните горски отвличания. От пресцентъра на МВР съобщили, че до сега нито едно от отвличанията не било завършвало с убийство, но след установяването на самоличността на бабата, възникнали съмнения, че труповете ще продължат да валят, основани на факта, че въпросната старица била една от първите жертви на бруталния похитител.

А може би ставало дума за сериен убиец!

Червената шапчица вече десети час седяла в тъмната килия. Изобщо никой не й дал обяснение защо, по дяволите, я арестуват и тя седяла унила. През ума й минавали смътни съмнения относно причината за бруталното отношение на полицаите от патрулката. Най-вероятно ставало дума за едно нарушение, което тя извършила по повод едно бране на халюциногенни гъби. Тогава тя преминала горската граница и останала в нелегалност близо три дни, два от които обаче нещо й се губили от съзнанието. 

 - Сигурно ще е за т'ва! Shits! - мислила си тя, когато вратата на килията изскърцала и Шапчицата била повикана за разпит от дознател Лисик Хитрушев. Когато влезли в стаята за разпити на горското районно, дознателят дал възможност на арестантката да се гримира на голямото стенно огледало, за да може наблюдаващият прокурор и един върл подръжник на Ломброзианската теория* да я огледат добре. Разпитът започнал!...

На масата на лешояда лежала мъртвата баба. Той бил най-добрият съдебен лекар в цялата гора. Бил се справил с хиляди неиндентифицирани трупове. Радостта от работата му идвла и от това, че много често, след аутопсия, роднините на мъртвия намало как да забележат под прецизните шевове липсата на някои по-кървисти органи. Освен това, понякога труповете наистина били невъзможни за разпознаване, така че той скромно предлагал да спести на държавата разходите по погребението... Случаят с бабата обаче го озадачил! По тялото й нямало никакви следи от насилие. Нямало нито кръвонасядания, нито дори охлузвания. По категоричен и безспорен начин се доказало, че смъртта е настъпила вследствие аспириране на стомашно съдържимо. Странното в случая обаче било не това, а онова, че въпросното стомашно съдържимо съвпадало с веществото, иззето от местопроизшествието, в което лежала бабата. Страшната истина блеснала в очите на знаменития съдебен лекар.  

Бабата била повърната!...

 Оперативните катерици денонощно следяли за някаква нова следа, по която да тръгнат. Нямали заподозрян! Нямали нищо! Подозренията относно Червената шапчица отпаднали - тя имала непоклатимо алиби! Била на свиждане на един ловец в психиатрията "Тихият рай", който полудял внезапно, докато излежавал ефективна присъда за незаконно притежание на 23 автомата, 40 автоматични и полуавтоматично пистолета + 1 танк, който му били необходими за охрана на 3 дка земедалска земя. Освен това мъртвата старица била собствената баба на Червената шапчица, която в своето завещание споменавала изрично, че последната не получава нищо, ако бабата умре от насилствена или скоропостижна смърт. Червената шапчица нямала мотив!...

В криминалните среди натрапчиво се шушнело нещо, което полицията не можела да докопа. Дошло време за крупни мерки. Това престъпление не можело да остане неразкрито - на никаква цена!

Една от оперативните катерици, която била в немилост от началството, поради склонността си да посещава често публичния дом на маман Меца, този път имала коз...

Червената шапчица вървяла нещастна по пътеката. Е' този път имала сериозен повод да се надруса! Баба й - мъртва! Тя - без кинти! Внезапно, от един храст изкочил един едър вълк.

- Ооо, к'о ста'а, red baby? - изръмжал той. - Имаш ли нек'ъв материал? Девойката се зарадвала, че ще има с кой да сподели масето, извадила го и му го подала. Двамата седнали на тревичката край пътеката и докато плющели, тя му обещала някой ден да се напукат с халюциногенни гъбки. Това, което те не знаели обаче, било, че в близост да тях, върху един клон, една тарикатска катерица осъществявала оперативно наблюдение.

След няколко дни, по повод някакви недоизяснени обстоятелства по смъртта на бабата Червената шапчица отново се озовала в РПУ-то. Естествено, поради близките й  връзки с лица от криминалния контингент тя била вербована за секретен сътрудник на полицията. В замяна на информацията, която трябвало да предоставя на опеативната катерица, тя щяла ба бъде защитена. Щял да й бъде осигурен "чадър" и тя спокойно щяла да може да си осъществява дейността по бране и продажба на халюциногенни гъби пък и нямало да й закачат порно студиото.

Всички катерици висяли по клоните на престъпността, но само една била близо до разрешаването на случая с бабата.

С осигурения й чадър Червената шапчица се превърнала в институция. Тя станала горският Хю Хефнър и пренесла наркокартела  в гората. Често била посещавана и от едрия горски вълк, с който тя влязла в интимни отношения.

Един ден, седейки си на верандата пред скромната си триетажна вила, Червената шапчица, която била зашифрована под прякора "Мата Хари", щастливо си хапвала гъбки в компанията на новия си любовник. По едно време, на вълка - явно предрусал, му станало лошо.  Мата Хари му предложила да полегне, но той бил категоричен, че е от храната и отишъл да повърне. В гората се разнесъл страшен рев и в олимпийския басейн на секретния сътрудник пльокнала една мъртва бабка. Всичко станало ясно на Червената шапчица! И... естествено тя го снесла на полицията, която го задържала и чрез употребата на всякакви процесуално-следствени действия му измъкнала самопризнания. Червената шапка използвала връзки, изкарала ловеца от лудницата и заживели щастливо! С наследството на бабата, естествено! :) КРАЙ!

 

* Чезаре Ломброзо е създател на теорията, според която външните белези на човек са в тясна зависимост с предразположенето му към извършване на престъпления.

© Елица Василева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??