Apr 5, 2016, 8:27 PM

Мечта 

  Prose » Narratives
557 0 4
3 мин reading

       Имам си мечта. Малка и скромна е, като моя свят. В нея няма пудра, няма и лукс. Но вече е дълголетница и заприлича по-скоро на химера. Не я споделям, тайна е. Топли сърцето ми от заплата до заплата и обира паяжините от празните кътчета на душата ми.

         Ето, днес взимам възнаграждението си и тя отново разцъфтява. Прибирам банкнотите в оръфаното си портмоне, а лицето ми сияе. За днес свърших работа, но посядам на стола в офиса, а мислите ми вече са в къщи. Изпъвам се на дивана, а до мен чаша ухаен билков чай. Слънцето наднича през тънките пердета на прозореца. Може би си пускам тиха, нежна музика- Лара Фабиан, „Adagio“. Или не, по-скоро тишина, нарушавана единствено от тиктакането на часовника. Тишина и тя- нова, лъскава, неразтваряна- моята книга, моята тайна мечта. Нова книга, само моя, неразлиствана, нечетена, миришеща още на мастило. Нова и неопозната, като първата любов. Тя не принадлежи на приятел, тя не е с леко огънати корици, тя не е заета от библиотеката, в нея няма десетки отпечатъци на предишни читатели. Това е Моята книга. Първо запознанство- заглавие, автор, издател, резюме…

         Излизам от унеса и решавам да посетя книжарницата. Ставам от стола, а погледът ми попада на леко поожулените връхчета на ботушите ми. Е майстор съм - така съм ги наклепала с боя, че трудно се забелязва, пък и пролетта е близо. Отпадат. Усмихвам им се победоносно. Обличам си старото палтенце, с което се познаваме от доста години и сме като стари приятели- неразделни през зимата. Може би и другата ще се виждаме ежедневно, но това не ме притеснява ни най-малко. Пъхам портмонето в чантата, която все пак е в тон с ботушите, но с около година по-млада. Има още хляб и в нея. Изхвърчам на улицата и се отправям към книжарницата. Ще си направя подарък- за рождения ми ден, за именния, за коледа, нова година, осми март за отминалата година, а защо не и за тази. Каква книга да си избера? От български или от чужд автор? Проза или лирика? Може би исторически роман? А дали да не е класика? Ремарк, Хемингуей, Стайнбек, Флобер, Шоу или…? А може би Хейли „Банкери“? Банка, заем, ипотека… къде се отнесоха мислите ми? А да, минавам покрай банката. Ще платя ипотеката, така и така ми е по пътя. Влизам, плащам и излизам доста по-лека. Една грижа по-малко. Продължавам. Ток, вода, парно, телефони, кабелна, интернет … няма как, и тук се отбивам. Присядам на една пейка в парка и преброявам остатъка. Не е много, но ще има за храна и джобни на детето. Ще отделя 20-30 лева за книга и ще наваксам, като си нося храна от вкъщи. Усмивката се завръща на лицето ми и продължавам към книжарницата.

       Ето ме пред светата обител на книгите. Отварям вратата и ме лъхва аромат на хартия. Безкрайно дълги стелажи с книги. Обикалям бавно, погледът ми шари от лавица на лавица, а устата ми е леко отворена, като на дете в магазин за играчки. Не мога да си избера. Имам право само на една. Обикалям, чета, взимам, оставям, отново се връщам. Телефонът ми звъни.

       - Мамо, от училище организират тридневна екскурзия. Почти всички са се записали. Може ли и аз?

       - Може - дори не се замислям.

       Оставям книгата на рафта, благодаря на вежливата продавачка за търпението и излизам. Все пак не е краят на света. След 30 дни ще си я купя.

       Прибирам се в къщи, изпъвам се на дивана с таблета в ръце и набирам https://otkrovenia.com/bg/. Какво ми се чете?

 

© Анелия Александрова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Мечтата на мнозина у нас... трудно осъществима, след лишения и жертви... Хубав разказ.
  • Таня, мисля, че това с екскурзията, е до болка познато на всеки родител. Но такава все пак е действителността на повечето от нас. За съжаление пропускаме много малки, но ценни за нас неща...
    Младене, щастлива съм, че няма как да ни отнемат мечтите. Мечтай и твори!
    Благодаря ви, че наминахте!
  • Тъжна е съдбата на интелектуалеца у нас. Но той си е романтик по природа. Лети на крилете на мечтите и илюзиите. Нали Ленин беше казал: "Трябва да се мечтае!". Той - първовожда на партията, която ни взе всичко. Остави ни само мечтите. Но не от благородни подбуди. Просто нямаше как технически да ни ги отнеме. Великолепен разказ, Анелия! Персонифициращ за много родни интелектуалци. Най-висока оценка.
  • Ако знаеш колко ми е познато!
    Това, за екскурзията
Random works
: ??:??