Jul 31, 2012, 3:32 PM

Мигът на спомена 

  Prose » Narratives
611 0 2
2 мин reading

   "Кога беше това? Може би тогава, когато птичето ято отлиташе на юг! Или онази жълта есен, когато листата падаха и моята съдба вървеше към своя залез" - така си мислеше Валя, крачейки бавно по шумния булевард. Край нея преминаваха хора, а тя сякаш беше престанала да ги вижда. 

   Годините се нижеха една след друга и образуваха плетеница  на времето. Тя си спомни онова безгрижно дете, което подскачаше весело и чуруликаше с напевното си гласче песничката за "Зайченцето бяло." Майка му го гонеше с паничката в ръка, където попарката с бобената чорбица подканяше гладното му стомахче. И то с искрящи очички я грабваше от ръцете ù и с малките си пръстчета бъркаше в чинията, за да си похапне от вкусната бобена чорбица, която майка му Керана така вкусно приготвяше. И сега Валя почувства как вкусната бобена чорбица се стичаше по гърлото ù  и дразнеше апетита ù. Стана ù толкова хубаво, че ù идеше да запее с цяло гърло. Но това беше само едно мигновение. Едно усещане за нещо мило, което беше изпълнено с много трепет и усмивка на детското ù личице. Не, то не беше изчезнало от нея. Оново, детското, запази в себе си. Беше щастлива, че тя все още е онази Валя, пред която светът се разкриваше в цялата си красота. Идеше ù пак да припне из двора с градината и цветята, а те да се поклащат от нейния поглед и да я приветстват с "Добре дошла при нас."

Нямаше я вече градината с цветята. Тя се омъжи в града за Петьо и заживя в панелния апартамент, в който липсваше онзи чист въздух от диханието на тревите по поляните, от багрите на цветята, от песента на птиците в близката горичка. Дърветата се поклащаха и от песента на вятъра, очите ù леко се притваряха. Това беше едно вълшебство, което я опияняваше. И Валя политаше с детските си мечти в онова приказно царство, което се наричаше Любов. То сияеше цялото обляно в светлина и я обсипваше, а тя влизаше през вратата, където я чакаше приказният принц. Той я обгръщаше в своята прегръдка, нежно я целуваше, гледаше я право в очите  и ù казваше: "Обичам те, с цялото си сърце и душа. Ще дойдеш ли при мен, в моето царство?" А тя се гушкаше в гърдите му и с нежен поглед отговаряше: "Да. Защото аз обичам Любовта. Затова е Любов. Да бъде обичана."

   Мигновението изчезва. Тя пак живее в панелния апартамент. В царството на Сивото ежедневие. И сега е сред онази тълпа от хора, която не знае за къде бърза и още малко да се сблъска във витрината на остъкления магазин, изпълнен със стока от втора ръка. Такъв беше светът на Валя. Но тя си остана завинаги онова момиченце, на което усмивката не изчезваше от лицето ù. Онова добро дете, което даваше Любов на хората около себе си и ги правеше щастливи.

© Мария Герасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Съгласна съм. Но това е времето, в което живее. Преди това, много ясно характеризирам нейният образ, че въпреки всичко, тя си остава онова жизнерадостно дете.Може би не сте ангажирали вниманието си върху този момент.
  • Ако Валя е онова добро дете, даряващо Любов, няма как да живее в "Сиво" ежедневие.
    Поздрав!
Random works
: ??:??