Nov 4, 2022, 6:37 PM  

Монк и Хелоуиин 

  Prose » Humoristic, Others
363 1 4
12 мин reading

Сцена 1

 

     Домът на Монк …  камера, снимачен екип и… ‚ЕКШЪН“   Camera roll …

 

      Монк тича из стаята си ужасено размахвайки ръце и уплашено нарежда … 

 

       - Натали, кърпичка … Наталиииии,

 

      Натали влетява през вратата задъхана от бързане, носейки голяма торба с кърпички

 

      - Монк ! Тук съм! Извинявай че се забавих, търсех от любимите ти бели кърпички, но във всички магазинчета предлагаха само разноцветни! Там беше истинска хаос и хората изнасяха големи пакети с червени и зелени кърпички. Щях да се сбия с един клиент носещ последния пакет бели , но … Ето – купих ти жълти и сини..

 

      Монк посумтя малко, принуди Натали да изсипе торбата на масата и да подреди пакетчетата по цветове в стройни редици … после поиска да са в шахматен порядък по цветове … дълго сумтя, докато накрая нетърпеливо размаха ръце, обърна се с гръб към масата и поиска кърпичка пакетчето на петия ред третото вляво.

 

      - Монк, а по улиците беше лудница, хиляди хора гледали телевизия репортажа за убийството на насилника, а други го прочели листовките, услужливо продавани от хитрите търговци в комплект с кърпички и после…  От едната страна на съдебната палата и околните улици се били наредила тълпа с червени кърпички и плакати ‚Смърт за насилника!‘ , а от другата – тълпа с зелени кърпички по реверите и плакати ‚Свобода на тормозените жени !‘ … Имаше и такива с бели на реверите, които се подсмихваха и си ходеха спокойни …. Ето – дръж и ти няколко …

 

Сцена 2

 

      Приемната на Чарли Крюгер … …  камера, снимачен екип, … аз стоя зад оператора … Чарли седи в своето кресло, а Монк пристъпя към своето място … От ляво омайно се стича вода по стената, всявайки хипнотично спокойствие на присъстващите … Много пъти съм се питал защо тази сцена започва точно от този момент, а не от почукването по вратата … както и съм се удивлявал от Чарли – актьорът има страхотно проницателен поглед като на психотерапевт и винаги съм си задавал и другия въпрос – дали пък всеки актьор е психотерапевт, както и всеки психотерапевт е актьор – май и двете са валидни, иначе всичката тази пасторална обстановка не би могла да бъде закупена по друг начин, освен от парите на психясалите …  

  ‚ЕКШЪН“   Camera roll …

 

Ч ( Чарли ) – Здравей Монк , как сме днес ?

М ( Монк ) – Ооо , да … чудесно …Натали и кърпичките … Ти разбра ли за убийството? Нещо не ми е ясно … Не мога да повярвам … Ако не си прочел – ето листовките с разказчето

Ч – Хм Монк, подразбрах нещо, но с убийства не се занимавам … Но щом това е настоящият ти проблем , сега ще го прочета

 

(Камерата започва да снима от течащата вода, прехвърля се плавно към ръката на Чарли, пишеща вечните му секретни докторски забележки … после се насочва към мърдащите му устни в такт с четенето … после към Монк – прави любимото си заклинание с ръцете, опипвайки аурата на напечатанато листче , след което ги насочва към пакетчето с кърпички в джоба … после – отново към водната стена …)

 

Ч - Хм .. Монк … прочетох го отгоре отгоре като за първи път … впечатлението ми е … Шапка

М – Шапка ??! …. ?

Ч – Да – шапката на Малкия Принц на Екзюпери – върви хоризонтално , после има бабуна и после – пак хоризонтално

М - ???

Ч – Шапка .. от ония абзац ..‘‘Срещнех ли възрастен, който ми се струваше малко по-прозорлив, го проверявах с моята рисунка номер 1, която бях запазил. Исках да видя дали наистина разбира. Но винаги ми отговаряше : „Това е шапка.“ Тогава не му приказвах нито за змии боа, нито за девствени гори, нито за звезди.‘‘ А то си било наистина – Боа лапнала Слон !

М – Балон!

Ч – Слон!

М – Чарли, извинявай, но … пак ще го прочета, но туй изпъкналото е Балон! Добре де, дай да започнем от равната част, тоест главата на боата

Ч – Добре, започваме с пасторалната част със жената

М – Тя е светица … напомня ми Труди

Ч – Хм … да не набъркваме светците … Тя е нормална жена, намерила си е чудесен млад мъж, родили са си син и с годините … според разказа синът е на девет години, тоест равнинният период е десет години … а това е много време! През това време младежът се превръща в мъж и заложеното (най вероятно в гените) в него си казва думата … има много трудове какъв е генезисът на насилниците , но да се съсредоточим върху жената …

 

    А там положението е … как да ти го обясня по – просто … Ако си спомняш Айзък Азимов и неговите закони за роботите

 

Първи закон

Роботът не може да навреди на човешко същество или чрез бездействие да причини вреда на човешко същество.

 

    В действителността насилникът играе на ‚висше човешко същество‘ и по всякакъв настойчив и незабележим начин насажда този закон в психиката на жената (в случая), довеждайки я в края на крайщата до ниво – ‚домакински робот‘ … или както там ви по харесва. Този закон става мажоритарен в поведението на жената, тя вече въобще не може да си помисли за някаква съпротива и постепенно придобива ‚Стокхолмския синдром‘ … просто обич към насилника. … С това се обяснява и равнинната част на Шапката.

 

М – Хм … стигаме до твоя слон , който всъщност за мене е балон!

Ч – Добре де, май си прав. Вероятно са започнали с целувки … докато се стигне до етапа на задушаване … Обаче … това е разтегнато в този период от десет години! И … точно в този слон … да де , всичко това е сбито в един ден и се е получил наистина надут Балон.

 

      За съжаление либидото е константна величина, докато физическите възможности се разрастват до разцвета, след което намаляват почти до пълно изчезване. До разцвета на възможностите всичко си е предопределено от природата и се прави по библейския начин … Но, след разцвета, под действието на либидото, се измислят какви ли не начини, играчки, железарии … които сами по себе си изключват някакъв полов акт, насилникът се опива от ужаса на насилената докато тихичко мастурбира.

 

      В този ред на мисли, всеки в даден момент насилникът има някакъв стереотип от изброените вариации и не е възможно да се допусне, че в един ден ще бъдат употребени всичките наведнъж.

 

М - … мен … Труди … съхранили сме се във времето … А Чарли, да ми кажеш нещо за последната равнинна част … ?

Ч – Една жена с вграден вече Първи закон няма много опции, освен да се подчинява. Даже и след екстремно погазване на нейната личност този Първи закон за роботите лимитира протеста й до степен – чисто и просто бягство от обкръжението си и … дори от себе си. Изключително невероятно е тя да вдигне ръка срещу насилника си.

 

……………..

 

М – КЪРПИЧКА … КЪРПИЧКА !!!!

Чарли изважда предварително приготвените за пациента кърпички и ги подава на Монк

М – Бели !!! Ти имаш бели !!! ... Бели кърпички !!!!!!! …………………

 

РЕШИХ СЛУЧАЯ !!!!

 

Чарли …… ТРУП НЯМАМЕ … УБИЙСТВО НЯМАМЕ !

 

      В целият текст не се споменава за труп … истината е … не знам какво точно е преживяла жената този ден, но най вероятно е имало нещо, съмнявам се, че този балон го е имало точно както е описано  … най вероятно Хелоуинската олелия я е навела на мисълта да грабне бутафорния нож на малкия Гошко и да извика полиция … с цел просто да изчезне от тази перманентна агония

 

----------------------

 

Б.А.     Снимките са свършили, монтажистът е обработил материала и – сядаме да видиме резултата. В залата присъстват всички, актьори, режисьори, читатели от страничката, авторът, участници от уличните демонстрации  … ей така – като странични наблюдатели, които тепърва се запознават с основното творение. Всичко си е мирно и тихо, всеки си възприема материала по своему – някои се сърдят, друго се смеят, трети заклеймяват, има и такива дето са случайни и им е все едно. … И пишеме коментари под поста …

 

      Имаше една такава смешка, че всеки шофьор кара едновременно ПЕТ коли – тези от ляво, от дясно, отпред, отзад и … своята собствена. Аз като седна да пиша започвам обикновено да пиша глупости, но задължително се премествам да мястото на читателя, на критика, и … тогава глупостите си ги изтривам за сметка на добавянето на преки или завоалирани пояснения за разказваната история, без които се чувствам като глупак на мястото на читателя или на пустослов на мястото на критика …. То си е част от писането и … даже е удоволствие 😊

 

      Ще попитате за улиците пълни с възмутени хора – кой чул, кой недоразбрал, емоциите са ярки  ……. Амииии – това е общественото мнение на читателите, базирано оскъдната първична информация (даже модифицирана с цел за масово използване) и предимно на собствените им страхове и умозаключения. Нещо ме гложди мисълта за смътна връзка с Гей Парадите …

 

-------------------

 

Малиии колко глупости написах, ма то е от безсъние ☹

© Пламен All rights reserved.

Както всяка сутрин Маня стана изключително рано, по тъмно и преди своите двама мъже. Хъркането на по-големия се чуваше от спалнята, а малкия се знаеше, че ще се измъкне от леглото чак по обяд. Въпреки това Маня, след като изпи на спокойствие кафето си на терасата, се зае да приготви мекици за гладни ...
  720  27 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Харесвам две неща- варианта да няма убийство и това, че поне вдъхнових някого да пише. 😊
    Останалите мисли ще запазя за себе си. Браво за креативността.
  • 🤣 помня рисунката "боа глътнала слон"
    А биографичната серия за Монк? Когато бавачката му разказваше "Още като бебе си личеше колко е умен, сам си сменяше памперсите"😄
  • Пепи, труден въпрос 😶Ако смяташ, че една редакция ще помогне - давай . Даже се замислям - ако повторя лично споменатия клип за каузата - поне ще събера няколко усмивки
  • Преди 3-4 г (беше в миналото, преди пандемията) една хамериканска певица си разпространяваше видео ток и жица, по цици в басейна, набъбнали над водата, в подкрепа на жените с рак на гърдата. И с какво, се пита в задачата, подкрепя здравата болните, като си ги показва на света? Та така и с разните какви ли не каузи, фондции и подкрепи.
    Имам разказ "Убих мъжа си", дали да не се върна и допълня, че е в подкрепа на жените жертви на домашно насилие?

    Гледам " Монк". Наизуст го знам вече. Няма ли да филмират "Монк в Европа", колко време мина откакто излезе книгата
Random works
: ??:??