Jun 26, 2007, 9:57 AM

На море 

  Prose
1355 0 27
3 мин reading

На море

След толкова години работа и спестяване, тази година сме на море. Предварително репетирахме вкъщи с детето. Като го питаме иска ли нещо – дъвка, сладолед или други лакомства, да казва „Не”. Измъчихме го, но успяхме.
По ресторанти нямаме пари да ходиме, затова по цял ден си висиме на плажа. Всичко беше добре. Но един ден мъжът ми не издържа и ми се развика, като че ли аз съм виновна, че нямаме пари. „За една бира съм си изкарал” – стана и отиде да пие бира.
Още същия ден разбрах колко много ми липсва, колко ми е необходим. Аз по цял ден си лежа и си чета любимите романчета, дето винаги завършват щастливо, дето няма безпаричие, неплатени сметки и други простотии, дето ти вгорчават дните. А има само любов и още много хубави неща, дето мъжът ми дори и не подозира, че ги има. Колежката до мен си чете вестници и хабер си нямаме, че имаме деца. Почиваме си активно на плажа, а мъжът ми се грижи за тях. Влиза в морето и ги учи да плуват. Изкарва ги, подсушава ги. Преценява колко време да стоят във водата и колко по гръб и по корем на слънце. Просто си умее. Заряза ме той и отиде да си гледа кефа, а аз продължих да си чета. По едно време колежката ме бута.
- Хайде, малко да ме смениш, че ме заболя ръката!
Обръщам се и я гледам. Тя седи и маха на децата да излизат от водата, а те се плацикат и не й обръщат внимание.
- Откога си в тая поза? – я питам
- От половин час. Откакто мъжът ти отиде да пие бира.
- Защо не ми каза по-рано? Ей сега ще ги прибера.
И двете не можеме да плуваме, а децата са навътре в морето, значи мъжът ми все пак е успял да ги научи. Трябва и с мен да се позанимава.
- Заболя ме ръката да им махам и никакъв ефект.
- Като не знаеш как да махаш, така е. Не си ли гледала как учат кралските особи да не си натоварват китките? Това е цяло изкуство, сега ще ти покажа как се прави. – Започнах да махам елегантно, само с китката. Децата ми махнаха в отговор. – Ето, виждаш ли? Има ефект.
- Не им махай за поздрав, а им кажи да се прибират. – ми се озъбва колежката.
Побеснях. Станах права във формата на буквата Ф. Все пак не е удобно да почна да викам като луда, както го правя вкъщи. Продължих да махам, но вече по-енергично и изразително. Вместо да се приберат, те ми обърнаха гръб и заплуваха навътре в морето. Откачих и взех да тропам с крак, но на пясъка нямаше нужния ефект. Продължих да се държа като кралска особа, а ми идеше да кресна: „Прибирайте се, че ще ви откъсна главите, само да ми паднете!” Колежката ми шепне:
- Не се обръщай! Целият плаж се превива от смях. А жената точно зад тебе вече рита и си тъпче устата с пясък само и само да спре, щото милата може да си умре от смях с тебе. Даваш ли си сметка каква сме картинка? По-добре да бяхме си викнали, никой нямаше да ни обърне внимание. - Колежката май, че излезе права. От това махане получих мускулна треска, а децата се прибраха след два часа.
За да не правиме повече сцени на плажа, се разбрахме следващия път, като влезнат по-навътре, да ни поглеждат. Ако махаме само с китка - е за поздрав. Значи, могат да си поплуват още. Обаче като почнеме да махаме с ръце – четири пъти на ляво и четири пъти на дясно, да се прибират. Хем децата ще знаят какво да правят, хем хората до нас ще мислят, че си правиме физзарядка. Хем няма да се излагаме и да викаме като простакеси. Нали сме дошли да си гледаме кефа. Казах кеф и се чудя защо и аз не изпия една бира? Ще взема да купя и на детето един сладолед, пък няма да вечеряме. И без това не е здравословно вечер да се тъпчеш. Абе, един път се живее. Леле, на мъжа ми как тая бира ще му излезе през носа.
Щом той ще пие бира, аз ще си купя една плажна рокля и белите панталонки, дето вчера ги видях на витрината на магазина до хотела. Ще видя ще пие ли още бири, ще ми разваля той почивката на мене!

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Адашке,само така
    Много сладко звучи
    но и жените трябва да тропнем с крак !)
    Само напред и нагоре
  • Петинка, че станеш сладуранка, още по-голяма!!!
  • Като хапче за добро настроение си ми ти, миличка!
    А с тая пристрастеност, с която те чета, май ще стана наркоманка!
  • Ангар, сто и една усмивки от мен! Винаги трябва да съм отгоре, защото съм намахана!!! Анета, радвам се, че съм те развеселила!!!

  • Просто си невероятна, Светле!
    Разсмя ме със сълзи
    Благодаря ти!
  • Сто усмивки и от мен, Светлана! Много си намахана! Едва ли и по всички плажове на Ривиерата ще има някоя така грациозно да маха - като теб!
    А началото на разказа!!! Ако бях го прочел във водата, със сигурност щях да се удавя!
  • Мери, ти знаеш как е! Ина, много ти мерси! Никол, поздравче и за теб! И ти си чудесна, от мен да го знаеш! Доли, Галя, аз благодаря за усмивките, които ми носите! Рико, и ти си страхотен! Таня, радвам се, че те развеселих. Обичам ви!!!
  • Силве, мерси, че ме попрочиташ! Елена, благодаря и на теб, че наминаваш при мен! Стами, догодина, догодина! Казаха, че скоро няма да го местят морето, така че спокойно. Мими, пращам ти целувки!!!
  • Ице, много добре си го измислил това с мъжа ми! А книжката не мога да ти я разказвам на плажа, защото е много дълга и ще изгориш. Я по-добре насаме. Удобно ли ти е вечер късно, за по-дълго време? Или най-добре цялата група на плажа до зори, па кой издържи!!!
  • Вили, много жалко за пропиляната възможност! Креми, аз ще дойда, да не се отметнеш! Здравче, аз наистина не викам и мразя да ги слушам как крещят по децата някои. Пинче, мъжът ми те хареса и може да ме пусне на море с теб!
  • Светле,ти ми припомни годините,когато стоях на брега,и махах с ръце, децата да излизат от морето. Това не бе почивка,а ад за мен.Що нерви събирах на плажа,нямам думи.
    Но ти отново ме развесели скъпа. Във всеки твой разказ откривам по нещо от себе си и си казвам,че не съм по различна от всяка жена.
  • МНОГО ИНТЕРЕСНО ПИШЕШ, А И ЗАКЛЮЧЕНИЕТО Е ПОЛЕЗНО ! ПОЗДРАВЛЕНИЯ !
  • Браво,мила!
    Ненадминат разказвач си!
    Благодаря ти,за усмивките!!!!
  • Много ти благодаря за настроението. Чудесна си!
  • Браво, значи имало още приложения на морзовата азбука по моряшки...
    не мога да не се спра и ...да не те прочета, вече не!
  • "Предварително репетирахме вкъщи с детето. Като го питаме иска ли нещо – дъвка, сладолед или други лакомства, да казва „Не”. Измъчихме го, но успяхме."
    Това е гениално! Ти си невероятна! Умрях от смях! Поздрав!
  • Ех,море родно и мило,Светле да му пратиш много поздрави от мен
    Догодина по това време се надявам и аз да съм някъде по черноморските плажове
    Разказчето ти ме развесели много ,поздравче и много усмивки от мен !!!
  • Светле,прочетох всичките ти нови разкази и ми е много кеф,смях се на глас,умирам за хора с такова изявено чувство за хумор!
  • Ето, значи на Варна ще си издокарана с плажната рокля и белия панталон. Виж мъжа ти ще го пишем кавалер на мойта жена. А ти ще ми разказваш оная книжка насаме. Може и на плажа.
    Поздрави за настроението и усмивките, Светле!!!
  • Образ безподобен си ти! Хахаха!
    Неизчерпаема си и това е!
    Чакам с нетърпение да те видя във Варна!
  • купи си и едни джапанки

    и на детето една дъвка- за вечеря.
    ( а на мъжО, можеш да муууу...дадеш нещо друго)

    Абе, нищо няма да ти кажа.
    Пък*

  • Следващия път, без деца на море.
    Хайде де, от кога съм те поканила!
    И биричка ще има. Обещавам!
  • То с деца на море е нещо като със съпруг на море или като с деца и съпруг на море.
    Освен ако моретата не са различни. Тази истина е прозряна преди векове от един наш цар и той затова направил страната на три морета. На едното - той си почива, на второто - жената, на третото - децата!
    Но след това глупаците пропиляли тази златна възможност за укрепване на семейството с една почивка.
  • Анетче, хитруша си ти!!! Петинка, аз така поддържам стройна фигура, нещо като две в едно. Спестявам от фитнеса с тези деца. Дарче, между нас да си остане, това си го измислих. Аз море видях веднъж на картичка и да ти споделя, не ми хареса...много. А страшно много!!! Ужас направо! Мило, не ми се ядосвай! И НЕ СЕ ДАВИ, МОЛЯ ТЕ, МОЛЯ ТЕ!!! Нинче, защо всеки иска да е на море, не мога да разбера и не мога. Сигурно е много готино, нямам спомен, пак трябва да ходя!!!
  • Мили ,родни
    картинки !
    Весело е !
    Пренесе ме
    на плажа !
    До болка вече
    искам да съм там !




  • Хахаха... направо го видях!!!
    Уникална си, Светланке, мила моя !
  • Прекрасна си, а това с условните знаци много ми хареса.
    Ама да знаеш същото е и при нас, само дето махат децата от брега, а аз им отвръщам от водата, че само там ми е добре, когато отидем на море.

    Поздрав и усмивка.
Random works
: ??:??