Sep 16, 2023, 4:54 PM

„Най-близките хора на земята” 

  Prose » Narratives
256 0 4
2 мин reading

Ваня и Калоян бяха най-близките хора на земята. Имаха прекрасна връзка, за която дори приятелите им тайничко завиждаха. Двамата винаги бяха един до друг и си бяха опора във всяка ситуация. Споделяха цялото си време и нямаха нужда от никой и нищо, защото си имаха всичко. Имаха една свята и безгранична любов!
Ваня обичаше да си припомня тази близост, обичаше отново и отново да се потапя в магията на тяхната идилия, затова и често взимаше семейните фотоалбуми и се връщаше в началото – когато започна всичко. Така беше и тази вечер. Тя взе няколко от албумите и ги остави на масата.
Започна със снимките от студентските им години – началото на тяхната приказка. Обожаваше този период от живота им. Периодът, в който всичко се промени и празните, тягостни и самотни дни бяха изместени от такива, изпълнени със смях, закачки, неизпитани досега емоции и куп незабравими преживявания. Толкова чиста любов, толкова неподправено щастие излъчваха тези фотоси! Блясъкът в очите и на двамата и непринудените им усмивки биха накарали дори най-коравосърдечния човек да се разнежи. А колко мил, внимателен и грижовен беше Калоян, как носеше любимата си на ръце, с каква нежност галеше косата ѝ...
След това дойде ред и на снимките от тяхната сватба – узаконяването на любовта им. Това беше най-важното събитие в живота на Ваня, заедно с раждането на прекрасния им син – Данаил. Никога нямаше да забрави този ден! Тържеството беше организирано перфектно, но най-важното беше, че на него присъстваха всички близки и приятели на младоженците. Всички толкова се радваха за новото семейство, защото знаеха, че дори и в приказките едва ли съществуват хора, които да са по-подходящи един за друг. А колко ослепително красива беше Ваня, колко добре ѝ стоеше булчинската рокля – сякаш беше правена за нея!
След като свърши и с този албум, тя взе друг – със снимките от първата им екскурзия в чужбина – една вълшебна седмица в страната на любовта – Франция! Тъкмо разгърна първата страница от него, когато чу че вратата се отключва. Ваня хвърли един бегъл поглед на снимките и остави албума на масата. Точно в този момент вратата на кухнята се отвори и в нея влезе Калоян. Без да поздрави съпругата си и без да я погледне, той я попита троснато:
– Какво има за вечеря?

Ваня и Калоян бяха най-близките хора на земята. Преди. Сега бяха просто съквартиранти, делящи един апартамент...

© Калински All rights reserved.

Произведението е включено в:
  3098 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря на всички за топлите отзиви! Надявам се посланието на разказа бъде осмислено от повече хора, за да разберем, че приемането за даденост не води до нищо до нищо добро!!!
  • Затова обичам приказките. Тези реалните нямат щастлив край.
    Хубаво написано.
  • Уви, тъжната истина за много семейства. Хубав разказ!
Random works
: ??:??