Apr 22, 2008, 7:55 AM

Нашата улица 

  Prose
2670 0 16
3 мин reading
 

Нашата улица

 

Искам да ви разкажа за моята улица. Мисля, че е единствена в София. Друга такава няма. Виждала съм по другите улици - колите са паркирани само на единия тротоар. При нас са паркирани и на двата. Имаме си и дупки, същински пропасти. Понякога се ядосвам на паркираните коли, защото вместо за десет минути да минеш от единия до другия й край, ти трябва повече от час. Ама и аз с тея нерви... Но пък си има и хубавите страни. От вечното бързане кога ще се загледаш в някоя витрина? А така, докато се провираш между колите и като се заклещиш, имаш време да поразгледаш. Страхотни магазини! Напомнят ми старите смесени магазинчета на село. Какво ли няма вътре?! При дъждовно време ти помагат да се скриеш, за да не те изпръска някой мил, забързан шофьор.

Веднъж така се скрих в едно от тези магазинчета и реших да си купя чорапогащи, защото се закачих на една джанта (така ли се казва, не ги разбирам много автомобилните части). Пък и мъжът ми ми беше дал пари да си купя подарък за осми март, защото той няма вкус и ще ми купи нещо дето... Но да не се отклонявам от темата. Та купих си аз чорапогащника и от рестото си взех едно палто, че като ми напръскат това да имам какво да облека. Няма да ходя гола, я, въпреки че ми отива... засега.

Но обедняха хората, обедняха. Като мина покрай два - три „Мерцедеса", палтото ми стане на нищо. Нямат ли пари за автомивки тия хора? Абе, тая инфлация ни изяде париците, ей.

Оживена е нашата улица, сигурно затова е толкова прашна. К'во се чудя? Ето аз, дето съм добра домакиня, избърша прах и след два дни не мога да позная кое е гардероб, кое - секция. Всичко потънало в прах.

Весело е на нашата улица. Пешева от втория етаж щеше да си остане стара мома. Благодарение на дупките се омъжи. Нали не ни е осветена улицата, тя бързала да се прибере от втора смяна и хем наизуст си знаеме дупките, ама айде де. През деня се е поразбила повечко и да стъпи накриво и право в дупката. Та някакъв си шофьор я видял да излиза от пуста дупка, качил я в колата и право в „Пирогов". Счупен крак, навехната китка. Така се запознали и вече чакат дете.

По-рано какво беше? Мърсотия, обърнати кофи по цялата уличка. Сега няма място за кофи - само коли, коли. Сега само една кофа, как да се обърне като колите са плътно една до друга? И по-добре, по-чистичко стана. Па и кафене и три ресторанта имаме вече - прости... реституция. Вечер музика, веселие. По-рано имаше една махленска кръчма и само пияндета. Сега си личи, че сме европейци.

Комшиите отсреща мислят да пишат до кмета, за да дойдат да я оправят. Да, ама ние от по-голямата кооперация сме против. Имаме още три стари моми и един ерген. Докато не ги задомим, никакъв ремонт на улицата. Я Пешева как щастливо си живее. Може и другите да извадят късмет.

Затова няма да си пиша адреса. Нека си имаме поне една такава стара поразбита улица - гараж. Да напомня за хубавото старо време. Къде на друго място ще видите колите, накацали като птички по тротоарите? Разкопки като в старинен град. И много прах, наслоена от векове, като кадър от уестърн. Езерца - насред пътя след обилен дъжд. Добре, че завали, та я поизмие. Нека я запазим такава, защото е единствена в София, а може би и в страната. Всички други улици са чисти, гладки, без помен от дупки. Колите са в подземни гаражи, улиците са светли, широки. Пешеходците спокойно си сноват. Няма задръстване, абе - скука.

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря много!Посмях се от сърце!Много ми хареса.Поздрав!
  • Хахаха Светле посмях се от сърце
  • Магдаленче, теб те развеселих, а по телевизията на другия ден даваха зам, кмета на София и не беше много весел. Май ме е чел, защото започват ремонти на всички софийски улици. Сигурно ми търси адреса да ме раздруса едно хубавичко. Мъка!
  • Развесели ме...а знаеш ли какво жабешко ми беше...
    Светлинка си ти...с обич за теб.
  • Мери, малко остана. Още сто години и ще се оправят нещата, ще видиш! Гери, ще се възползвам от поканата, благодаря ти!!! Петинка, айде да не се караме заради една улица! От наш'та по-хубава няма. Доче, ти па сега ме караш да ти завиждам. Що не си направите вход като в зоопарк?! Георги, ще гласувам за теб на следващите избори, успехи!!! Те такъв кмет ни трябва! Мая, първо искам Филип в черна вана с пяна и после Васенце ще те заведе, кеф ти в спалнята, кеф ти в магазина. Ей, материалистка такава, да не изпусне колата. Аз бих избрала и двете. Ради, нали не живееш в Италия?! Моля те, да не забравя, ако някой дава стая под наем ми се обади. Ако знаеш какви хубави силиконови чорапи имам! Може пък да ми излезе късметът. Нинче, гордостта съм не само на тази улица, а и на мама. Ани, ах колко си права!!! Танче, слънчице си ми ти!!! Доли, как ми се иска наистина да е така!!!
  • Светле, слънце грее на вашата улица, да знаеш, дори и когато е облачно!
  • Отново се посмях, Светле!
    Сладкодумница си ти!
    Прегръщам те!
  • И правилно, Светле, щастието на хората е по-важно от някаква си улица.
    Пък и е нагледен пример на поговорката "Всяко зло за добро". Ще вземе да се затрие и тя, тогава какво правим? Надежда - никаква!
    Поздравления!
  • А ти си гордостта
    на тази улица!
    Страхотна си!
  • Ех, Светле, Светле... Мечта по изгубената идилия си написала! И при нас имаше такваз уличка! Ама на, застроиха я! Ама поне е удобно! Свърши солта, отваряш прозореца и почукваш на Далманова отсреща, ми да, колко пъти съм й давал нес! Виж, момата от 9. етаж се ожени още по-елементарно: Съседът срещу й - Петров/и той ерген/ - една вечер да излезе да си простре слиповете, а тя точно си сваляла чорпогашника/и не само/, моля ти се, и не дръпнала пердето. И оня ми ти лъв/к'во му станало/, кат скокне - право на балкона й! Та после милата 10 минути го разплитала от простора, щял да се обеси човека. Ама на - зеха се! Та така...
    А, да, викаш много гъсти тия коли! Бе я пращайте по-често на разходки тия вашите/трите и ергена/ да се мотат повече навън - да земат се заклещят, току виж, им излезе късметът/абе да не стане малко неловко само за ергена, а?/.
    Айде, ставам, че Перфанов/отсреща - пред прозореца на спалнята - два етажа нагоре/ е спуснал въжената стълбичка - ще гледаме у тях мача с аверите!
    Поздрави, беше Благо, Лажова, да Ви чета!
  • искам да ми кажеш къде е магазина, в който от рестото мога да си купя кола
  • Впечатли ме чорапогащника....(с рестото -палто)..Ей такива искам да събуват пред мен....Останалото ще оправя като стана кмет
  • И понеже сте с една кофа затова си нямате кучета и котки!То само с дупки красота не се прави!
  • "Комшии от всички подобни улички - обединявайте се!"
    Хихи, ако знаеше до нас какви има, щяхме да се хванем за косите - коя е по- по- най!
    Ама ха... скука я, пълна скука!
    Пък нека Европата да ни завижда за настроенията по улиците!
    Усмивке, прегръщам те!
  • Ако случайно оправят вашата улица и ти е мъчно за нея заповядай на нашата-е нямаме дупки, направо кратери от вулкани
  • А, това и за другите градове са си мечти на милиони евро разстояние.
Random works
: ??:??