Feb 19, 2021, 9:09 AM

Неправилни мисли за демокрацията ни 

  Prose » Others
355 5 10
1 мин reading

И си мисля разни неправилни работи. За демокрацията. И за това, дето днес наричаме така.

Древна Атина е имала няколко хиляди граждани. С абсолютно равни права и задължения. Основното – участие в обществено-политическия живот. На едно основание – пълно равенство!

Между мъжете. Гражданите.

Права не се полагали на жените и децата. Имущество, род, каквото щеш – но жена… Без права! За децата не говоря изобщо…

Обаче, гражданите – на власт. Можело всичко да решат – и да изберат някой симпатичен им глупак, и да осъдят на изгнание или смърт някой неприятен им умник. Да не се изживява като нещо повече от другите – с равни права и задължения са.

А, да – щях да забравя. Имало и роби. Десетки хиляди – кой пък ги е броил? По закон работните инструменти се деляли на три: мъртви, живи и говорящи. Първите са мотики, лопати, рала. Вторите – крави, волове, коне, магарета. Третите – робите.

Иначе – всички граждани били равни. С дребното изключение – жени, деца, роби…

Я, че то и сега си е така – има едни граждани /за евроразвитие/, има богати, има с власт, има… Те решават всичко -0 според интересите и вижданията си.

И уреди – автомобили, перални, печки, работещи хора…

Все пак – с едно право. Да гласуват.

А истинските граждани демократи избират…

С две думи – демокрацията победи. И царува в демократичното ни кратократско общество…

  • Кратокрация – власт на властта

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Валентине!
  • Благодаря, Елке, Миг, Стойчо!
  • Замисляща творба ! Истината е в детайлите! Самия факт , че когато даваш своя глас пускаш бюлетината в УРНА е ясно къде отива "гласът" ни! Най смешното е , че на Вселенат въобще не и пука за демокрацията. Животът си върви по правилата на най кратката конституция!
  • Демокрация ли? Умело прикритие на "власт на властта"! Поздравявам те!
  • Както и да го наречем, това в България не е онова в Гърция в днешната действителност.В сегашна Елада работят като робини десетки хиляди българки!Всичко е заприличало като в Спарта,много илот, много нещо!
    А у нас жените са на почит!
    Главата на парламента, вицепрезидента,вицепремиери,министри,заместник министри и прочие...
    Е,кой е по-демократичен режим-гръцкият или нашият?!
    Абе, всеки си прави демокрацията както знае!
  • Благодаря, Пепи, Надя, Петре, адаш, Завет!
    Левски и бай Ганьо са от един народ.
    А демокрация е само дума - реалността е важна.
  • Демос. И демокрация - против него.
  • Не е лесно да си гражданин
    Щом няколко пъти повече мъже си сменят пола да стават, жени, а обратното са много по-малко, значи хич не ви е лесно на гражданите!
  • Самата истина!!!
    Поздравявам те.
  • Преди известно време преоткрих Дж.Оруел с книгите му '' 1984 ''и ''Фермата на животните ''........
Random works
: ??:??