Aug 8, 2021, 9:23 AM

Новият морал 

  Prose » Others
658 2 21
2 мин reading

За седмица два доктората / „доктората“?/ бяха поставени – меко казано – под съмнение. Да, отдавна се съмняваме, нещо повече – убедени сме, в измамите и фалша на множеството „професори“, „доктори“, „академици“ от какви ли не псевдонаучни и учебни заведения. Отдавна подминаваме като авторитети хора, твърдящи, че имат дипломи отде ли не, научни трудове, световна, че и галактическа известност.

Прословутата Калинка беше само символ, а днешните калинки, хвалещи се с какви ли не „специализации“ и степени са част от живота. Нрмалния мутренски живот…

Единият „докторат“ все още се проучва – засега само е ясно, че бил хем нейде в Австрия защитен, хем в български регистър вписан. При това парашутно-десантен – вписан между два доктората, защитени година след твърдението за него. Просто кацнал на запазеното място…

Другият докторат, обаче, трябваше да мине тихо, но предизвика скандал. Най-после. Защото кражбата от чужд труд е забелязана преди няколко години и… Нищо! Абсолютно никаква реакция – нито от ограбената, нито от колегите й, нито от /с извинение!/ обществото…

Нормална мутренска история…

Видях жертвата на екрана. Уплашена женица, едва ли не насила изтикана, за да каже: „Да, окрадоха ме…“ Смънка го, обяснявайки, че някаква комисия ще решава, ама щом журналисти са преброили откраднатото и го твърдят, тя не може да отрича…

Страх! Панически страх!

Което също е нормално за времето ни.

А за кражбата знаели доста хора. Най-напред крадецът. Който я заплашил, че ще я съди, ако протестира…

Представете си падението на обществото и правосъдието в частност. Заплаха, че при протест срещу престъпление ще бъдеш… съден? Не престъпникът, а ти – жертвата. И тази заплаха приемаш напълно сериозно – знаеш, че ще се сбъдне. Съдът не е на гражданите, а на престъпниците…

Знаели колегите й, знаел деканът, знаел и ректорът. Обществена „тайна“. Но не обсъждана даже шепнешком. Просто – да цитирам един филм – широко затворени очи…

Сега нещата се разсмърдяха. Защото крадецът реши да излезе на високо и задникът му лъсна. А други подобни – съперници за клона, вдигнаха завесата.

И… Ами нищо! Крадецът, все пак, е представен като бъдещ надзорник над реда и закона у нас…

Абсурдно?

И защо? Забравяте ли къде сме ние?

Оглеждайте се, обаче. Защото утре къщата ви ще бъде ограбена. И съседите ще се опитат да вдигнат скандал – не викай полиция, слагаш лошо име на квартала, разваляш имиджа на мира и спокойствието…

Необходимост пред олтара. Жертвата е принесена в дар на измисленото, изядена от околните и забравена.

Спокойствие, тишина, липса на проблеми. Мските май трябва да са вече и над носа…

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Абе, то бива, бива,ама,чак пък толкова бива ли, да не бива!
    Да кажем истината е подсъдно, да премълчи, е недостойно!
    Във Венеция един път в годината има маскарад, който трае за кратко!
    А у нас е един безкраен маскарад, а и маскарите са болка!🤣
  • Благодаря, Роси!
  • "За кокошка няма прошка, за милиони няма закони!" И миналите и сегашните са го превърнали в принцип. А те всичките са много "принципни"!
  • Благодаря, Красе, Младене!
  • няма такъв морал
  • Така е Георги - скандал след скандал. Ами само туй да беше. А то и цяла лидерка си имаме с хотел за милиони в Халкидики:

    https://www.monitor.bg/bg/a/view/shokirashto-razkritie-kornelija-ninova-s-hotel-za-desetki-milioni-evro-na-halkidiki-214557

    Ама дреме ли й изобщо. И изобщо на кого му дреме?!

    "Кучетата си лаят, хотелите се пълнят!"

    Брависимо за материала. Винаги си с будна съвест!
  • Благодаря, Пепи, Надя!
  • Едно време овцете са изяли хората, у нас сега кучетата ни ядат.
    Не мога да проумея как толкова години вече не прокараха закон да задължават собствениците на средни и големи породи кучета да ги извеждат само с намордници.
    Май не е само това. Просто с годините си забелязвам как все повече неща не проумявам, що ли?
  • Пълна липса на морал - ни нов, ни стар, ни бъдещ... Докато бях в България, а мъжът ми на работа, влезли в задния двор посред бял ден... Всички инструменти на мъжа ми, газови бутилки - всичко, което може да се продаде. Никой нищо не е видял. А това са само вещи...
  • Никакви скандали! Няма да се излагаме пред чужденците, я!
  • Новият/стар морал...
  • Страх- да се защитиш, щото ще те оставят без работа и колегите ще си мълчат. Че и другаде на работа няма да те вземат, нищо, че знаеш и можеш, и това е от доста отдавна. Не от сега. Сега борбата за власт се превръща в " да кажа за тебе, че да не кажеш за мен" и който превари се оказва най-честен... Поздравявам те!
  • Благодаря, Скитнице!
  • Да, маските отдавна са скрили очите.....
  • ГЕНЕК разсмя ме,.. но да спрем до тук с новите ''професии и научни степени ''много са. От години се чудя на публикации от рода '' 5 университета се борят за един студент..''.та, ти само се запиши и за кога ти трябва звание и диплома... Ама както казва ИВ, керванът си върви, кучетата си лаят
  • Благодаря, Ивайло!
    Ти показваш точно това, което е реално и не ми се иска да стане.
    Линч!
    За съжаление, действителността доказва, че библейският закон става : "Зъб за зъб". Иначе - наистина престъпникът не разбира.
  • Благодаря, Петре!
    Добавям - готвачите станаха "шеф", за други професии предлагам "супермагистралка", "колгърл" и тем подобни.
  • Ох, само ще добавя, че под небето и под луната,.. нищо ново. Стана модерно да се кичим с титли, като ИНЖ., Д-Р ./ ама другите букви ги няма /.. Ами, ще кажем, всичко тече всичко се изменя,.. и да живее чичко-паричко
  • Благодаря, Румяна, Юри!
  • Новият ( стар) в много по големи размери морал. Лошото е, че спиране няма и наглоста се увеличава!
  • Браво, Георги!
Random works
: ??:??