Jul 11, 2009, 3:44 PM

Опит за разказ 

  Prose » Narratives
1601 0 16
3 мин reading
         Ядосана съм, тъжна съм и ми е супер гадно. Защо ли? Защото Гаро ми се разсърди и си отиде. Той ми е гадже. Тъй де, поне беше допреди малко. И защо ми се разсърди? Да беше нещо важно, а то...
         Всичко е заради тъпата Мария. За всичко ми завижда. И за Гаро също. И непрекъснато ми се подиграва. Онази вечер десертът беше шарлота с праскови и тя падна под масата от смях. Кое е смешното ли? Няма нищо смешно - аз се казвам Шарлота. И какво от това? Да не би да са ме питали как искам да се казвам и да не би да съм виновна, че дядо ми е бил дипломат във Франция и баба ми е французойка, а? А тая тъпачка пък се казва Мария - като всяка втора жена на света! А днеска ме нарече Шаро и всички се смяха, даже и пелтекът Ванчо. Ама и на Гаро ме е яд, защото аз се обиждам заради него, когато разказват вицове за арменци, а той се смя, когато шантавата Мария ме нарече Шаро, застана на четири крака и започна да лае като куче. Гадна кучкарка! А Гаро спря да се смее, чак когато тя започна да вика "Шаро и Гаро! Шаро и Гаро!" и да се търкаля по земята. И не отиде да я рита заради мен, а заради себе си. Егоист!
          Отсреща един дебелак по потник се е втренчил в мене. Дразни ме. Има дебели космати ръце, чак ме догнусява. А пък, че мирише гадно, разбирам, когато се доближава до мене:
         - Имаш ли огънче? - гласът му дудне над главата ми. Чак сега забелязвам, че държи цигарена кутия. Поглеждам го и той безмълвно се обръща и се връща на мястото си. Ако имаше опашка, щеше да я подвие. Но продължава да ме гледа втренчено. Идиот!
           Къде ли е Гаро? Самотна съм без него. Нищо, че често ме ядосва, нищо, че всеки път ме води все на едно и също място с едни и същи хора. Нищо, че всеки път ми носи сок в бяла пластмасова чашка. Минаваме все по един и същи път - облян от светлина. Понякога край пътя има дървета, а друг път големи улични лампи. Защо е така, не знам, а Гаро знае, но не иска да ми каже. Нали ви казвам, че е егоист! И фукльо. Написах му едно стихотворение, той обеща да пази тайна, а пък се раздрънкал пред лудата Мария и тя пак ми се подиграва. А тя не може правилно да говори, камо ли да напише нещо! 
          - Имаш ли огънче? - дебелакът с косматите ръце пак се е довлякъл. Да не би на челото ми да пише: "Абонирана за малоумници"? Поглеждам го и той изчезва, трябва да му се признае, че разбира само от поглед. Не като Гаро. Той понякога загрява страшно бавно. А понякога изобщо изключва - глееда в една точка и мълчи. Питам го какво му е, а той не помръдва, изобщо не ме чува. В такива моменти ме е страх. Иде ми да го разтърся, за да се събуди, но той не спи, а гледа с широко отворени очи някъде през мен. Като че ли ме няма там. И от това най-много ме е страх - че не ме вижда! А пък аз съм тук! Не може да не ме вижда, няма право да не ме вижда! Какво ще правя, ако Гаро спре изобщо да ме вижда? Аз не мога без него!
          - Имаш ли огънче? - отново дебелакът.
         - Разкарай се, бе, идиот! Нямам огънче! Отказах цигарите! Махай се! Махай се! - продължавам да му крещя, а той гледа стреснато и отстъпва заднишком. Чувствам как ме заболяват краката и ръцете от тропане и удряне по масата. И наистина този дебелак е супер изнервящ с неговото огънче. Да ми се маха от главата, че...
         Изведнъж две силни ръце ме хващат и ме стисват да не ритам и да не удрям. Една едра длан ми запушва устата, двама мъже с бели дрехи ме влачат, после почти ме носят на ръце право към вратата. Покрай мен преминават бързо физиономиите на лудата Мария, на дебелака с косматите ръце, на Ванчо...
          - Ама какво им става днеска? - гласът на единия мъж достига до мен като че ли през вода - Първо Гаро, сега и тази французойка... И то точно когато докторът го няма...
           - Да я носим в изолатора при Гаро, той е спокоен вече...
Изведнъж ми стана хубаво. Защото Гаро е добре и ще бъдем заедно.

© Милена All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Наистина много, много добър разказ! Грабва те още от началото!!!
  • Хей, как съм го пропуснал това бижу. Много е добро. Поздравления от мен.
  • ...ех, че експрсивно!
  • И в разказите си толкова добра, както си и в стиховете. Поздравления. Интересна историйка.

  • Настина не очаквах...Благодаря отново на всички!
  • ...свежо и шантаво!
  • Много свежо! Нестандартно и интересно! Поздрави!
  • Интересно разказче-поднесено забавно, с чувство за хумор, а финала-много нестандартен. Браво!
  • Прекрасно...
  • Много готин разказ!
  • Благодаря ви, хора!
    По въпроса за коледния Мики Маус - качих го за проба, защото не можах да кача снимка и сега вече изобщо не мога да се оттърва от него...Каквото и да опитам да сложа на негово място просто изчезва...За това и през лято и през зима - само ТОЗИ Мики Маус...
    П.П.
    Марко, в никакъв случай не мога да си го помисля...Но и ти не си го мислиш, нали?
  • Доста откачена история.На мен ми хареса...защо ли?
    Да не си посмяла да си го помислиш! Не съм откачен.Поздрави!
  • Ха-ха! Хареса ми! Обаче не е ли време да смениш коледния Мики Маус с летен?
  • Чудесно е! Изпълни ме! Бъдете щастливи и, ти, и твоят Гаро!
  • Грабна и мен - поздравления, много добро!
  • страхотно
Random works
: ??:??