Jul 30, 2020, 11:33 AM

Още за блаженствата -2 

  Prose » Others
709 0 0
3 мин reading

Това са стиховете в Матей 5:9-10 относно миротворците и гонените заради правдата. Стихът гласи:

 

 „ Блажени миротворците, защото те ще се нарекат Божии синове“. Матей  5:9.

 

Миротворци  са хората, примирени с Бога,  които чрез своя начин на  живот се стремят да доведат дори и враговете си до мир с Бога. Самата дума съдържа в себе си  една от Божиите характеристики – творчеството. Тези хора не  само са смирени т.е.  имат мирен характер,  но и активно търсят и създават мир. Те полагат творчески усилия за постигане на мир,  въдворяват мир между хората.

Бог казва, че един християнин трябва да  полага положителни усилия за мир, дори тогава, когато това включва понасяне на оскърбления и нападки.

В Римляни 12:18  се казва“ ако е възможно, доколкото зависи от вас, живейте в мир с всички човеци“. И по-нататък, пак в  Римляни 14: 17, разсъждавайки върху  същността на християнския живот, апостолът казва: „ Божието царство не е ядене и пиене, а правда, мир и радост в Святия Дух“.А плодът на Духа е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вярност, Галатяни 5:22.Като творят мир, вярващите се изявяват като Божии деца и Бог един ден ще ги признае като хора, които носят семейната прилика.„Търсете мир с всички и онова освещение, без което никой няма да види Господа“,  Евреи 12:14.

 

 „ Блажени гонените заради правдата, защото е тяхно небесното царство“. Мат 5 :10.

 

Много подробни, реалистични и насърчителни са стиховете в Божието Слово,  относно страданията, през които ще преминават християните, заради ценностите, които защитават.

Тези, които се придържат към Божите критерии и ценности ще се сблъскват  с отхвърляне, критики и неодобрение от страна на светските хора.„ А плодът на правдата се сее с мир от миротворците“, Яков 3:18 .

Правдата за която става въпрос в този стих,  според тълковния речник на българския език, означава истина, справедливост. Синоними са й законност, правосъдие, правдивост.

Благословението се отнася до онези, които са гонени не заради техни лични закононарушения, а заради правдата, в името на справедливостта. Някои от невярващите хора не зачитат праведния живот, защото той излага на показ тяхната нечестност. Затова мразят и хората, които ги изобличават. Честността на борещите се за правдата  е осъждение на безбожния свят и спомага да изпъкне още повече неговата враждебност.

Сега ние сме облагодетелствани, че живеем в сравнително толерантна обстановка , независимо, че понякога търпим  присмех, подигравки и неразбиране. Не бива да забравяме, обаче, че по света има места на неприемане и нетърпимост към Христовите последователи. Преследването ще бъде участ за всички, които се стараят да живеят в съгласие с Божието Слово, които държат на правдата и не се примиряват с порочността.

Това не трябва да обезкуражава християните, които напротив, трябва да се радват, тъй като Бог дава  на тях най-висшето благословение - Своето царство и небесни награди.

Небесното царство се обещава на онези вярващи, които страдат, защото се придържат към Божите стандарти за истинност и справедливост.

И кой ще ви стори зло, ако сте ревностни за доброто? Но даже ако пострадате за правдата, блажени сте; а "от тяхното заплашване не се бойте, нито се смущавайте", 1Петрово 3:13,14.

И още: „ така че и самите ние се хвалим с вас между Божите църкви за вашата твърдост и вяра във всичките ви гонения и в скърбите, които понасяте,  което е доказателство за Божия справедлив съд, за да се удостоите с Божията църква , за което и страдате. Понеже е справедливо пред Бога да въздаде скръб на онези, които ви оскърбяват, а на вас, оскърбените, да даде утеха (както и на нас), когато се яви Господ Исус от небето със Своите силни ангели, 2 Солунци 1:4-7.

 

АВ 06 2020

 

© Anastasia All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??