Здравей „принце“,
Не знам как стигнахме дотук, ама на. Дори не знам защо ти пиша това, след като никога няма да го прочетеш. Освен ако не ти го пратя в някой момент на пиянско самосъжаление. Ама пак няма гаранция. Щото за да четеш нещо, трябва да си говорим, нали? А ние не си говорим. От седмици. Повече от шест седмици или 47 дни, ако трябва да съм точна. И да, броя ги. Защото ми е криво, че не счете за нужно дори да отговориш.
Знаеш ли, има елементарно благоприличие, а игнорирането е много по-неприятно да кажеш на един човек „разкарай се, не искам да имам нищо общо с теб“. Защото ако му го кажеш, ще бъде неприятно, обаче поне ще имаш доблестта да кажеш на човека в очите – или в профила, както е нашият случай – че не те интересува. А така, като мишка по терлици. Добре. Не ти пука, разбирам. Не ми е приятно, криво ми е, обаче някак си разбирам. Най-вече разбрах, че собственият ми малоумен и лабилен мозък сам си е измислил история. От ония, със щастливия край, където текстът свършва с „три дни яли, пили и се веселили“. Откъде да знам, че такъв край просто не ми е позволен по системни настройки? Нямаше откъде, нали? Така че сега, в това писмо, което така и така няма да прочетеш, ще ти кажа онова, което така и така не ти казах (и което не бих ти казала и на живо, щото очаквах сам да се сетиш, мамка му!).
Бях влюбена в теб. Тъпо, но факт. Като пълна глупачка или тринайсетгодишна пубертетка с бушуващи хормони. Дори и аз не разбрах как стана. И, честно казано, доста дълго време го отричах сама пред себе си. Казвах си, че просто искаш да помогнеш, че работим заедно и няма накъде, че всичко е просто съвпадение. И така, малко по малко свикнах да ти вярвам. Да разчитам на тебе да ми пазиш гърба, да слушаш мрънкането ми (и до ден-днешен не разбирам защо си ме слушал, ако не ти е пукало за мен? От съжаление, може би? Ужас, срам и позор, за мене). Няколко месеца по-късно просто установих, че съм свикнала да си наоколо и ми е много по-лесно да разчитам на теб да помогнеш ако нещо се прецака и заедно да измислим решение. Хубаво, нали? Съмнявам се някой да не иска да има на кого да разчита. Аз поне искам. И тогава исках и си мислех, че съм намерила такъв човек. С когото имаме общи интереси, виждания за живота и останалите неща, които уж свързват двама души. Така си мислех аз тогава и си строях сама прекрасни кули от надежди и „какво би станало ако“. Само че тогава не знаех, че ни свързва само едно нещо – работата.
Добре, че никога нищо не ти казах в прав текст. Дали щеше да ми се изсмееш? Не, ти не си такъв. Щото ако се изсмееш, това ще провокира аз да ревна (между другото, и в момента рева, докато ти пиша това, не че ти пука особено), а на теб щеше да ти се наложи да обясняваш. А както видяхме, на тебе ти е по-лесно да игнорираш хората.
Знаеш ли, когато напусна фирмата си казах „ето това е, досега го спираше факта, че работим заедно, но ето сега вече няма накъде“. Глупачка съм аз, глупачка! Обаче ако не ти пука за един човек, защо му помагаш постоянно и защо си говорите с часове? И досега не разбирам. Ако на мене не ми пука за някого, не си търся повод да му звъня, нали? Обаче явно с тебе съществуваме в два паралелни вселени и в твоята това си е в реда на нещата. Какво знам аз, влюбената тъпачка, по въпроса?
В оня момент – когато си тръгна, признавам си, имах чувството, че светът се разпада на парченца. Бях свикнала да разчитам на теб, просто, и преди да си тръгнеш изобщо не бях осъзнала колко много всъщност. Голяма грешка. Обаче ти се доверих. И аз не знам защо (освен щото очевидно съм тъпачка и чавка ми е изпила мозъка, други идеи нямам). А след това, когато продължихме да си говорим и извън работата реших, че може би… Знам ли и аз какво, ти си на другия край на България и без това.
Обаче защо ми отговаряше ако никога не ти е пукало? Месеци наред? Можеше в самото начало да ме игнорираш, предполагам щях да се осаферя по-рано. Ще ми се да те питам, не че ще ми отговориш, ама ей така, да си отбележа, че съм те питала – какво изобщо ти се въртеше в главата? Осъзнаваше ли изобщо какво се върти в моята? Аз предполагам, че в един момент ти е светнало. Колкото и да искам да го кажа, знам че мъжете не сте идиоти, пък и аз си бях доста прозрачна, нали съм тъпанарка, та сто процента се е виждало от станцията „Мир“. Много ли се забавляваше с мен и простотията ми? Или с отказа ми да се откажа и да видя очевадното? Не знам дали бих искала да чуя отговора на това.
Обаче аз търпях, нали, и все ти намирах извинения. Зает си, дошло ти е нанагорно, паднал е таванът на лятното кино. Обаче малко по малко започна да ми става ясно, че не е така. Че не ти пука за мен, не в този смисъл, дето на мене ми се искаше поне. Ще ми се да попитам защо? Щото не съм натокана и облЯкана, може би? Или защото не изглеждам като манекенка? Защо, бе пич? Момчета като теб не ходят с момичета като мен, предполагам… Обаче тогава защо изобщо се преструваше, че ми обръщаш внимание? Защото и на двамата ни е ясно, че е било елементарна учтивост. Поне на мене ми стана ясно, когато не си направи труда да ми отговориш дни наред.
Да напишеш едно „здрасти“ отнема колко? Пет секунди? Още по-ясно ми стана, когато забрави рождения ми ден (не е трудна за помнене дата, заклевам се!). Ето това вече ми послужи като един голям транспарант с надпис „не ми пука за теб“ на него.
И знаеш ли какво? Адски ми се иска да те изкарам злодея в историята, а от себе си да направя жертва. Обаче трябва да бъда честна. Ти никога нищо не ми обеща. Никога нищо не ми каза. Аз просто си измислих историята, от която имах нужда. За принца, който ще слезе от коня и ще дойде да помогне да нацепим дървата заедно (е, той ще ги цепи, аз ще ги редя, ама ще помагам де). За съжаление, Пепеляшка остана сама. Не като в приказката.
В моя вариант на приказката, Пепеляшка се събужда от ритник в гърба на сутринта след бала, защото си е ударила главата в ръба на камината. Никъде не е ходила, просто е лежала с комоцио в пепелта и измъченото ѝ съзнание е измислило всичко, за да не я боли. А сега, обратно на работа, роклите на мащехата трябва да се изперат. И аз така. Примигнах, събудих се и се оказа, че съм си измислила всичко.
Впрочем, искам да ти благодаря. Въпреки, че се изнесе тихомълком и кретенски. Благодаря, че никога не ми се присмя, дори и да си разбрал какво ми се върти в главата. Благодаря ти и че ми помагаше – имах нужда и без тая помощ сигурно щях да откача. А най-вече ти благодаря, че ме научи на две много важни неща. Първо – че информацията е оръжие и второ – че ако на един мъж му пука за теб, той ще ти го каже. Еми, това беше от мене.
Няма да ти досаждам повече с присъствието си.
На добър час,
Пепеляшка
© Бистра Стоименова All rights reserved.
Ето затова бягат принцовете... Харесах! Успех!