Oct 2, 2021, 12:58 PM

От там - от тук 

  Prose » Humoristic, Epigrams, Miniatures, Aphorisms
318 5 14
2 мин reading

След вторите избори започна преброяването.

Защо ли?

А има ли връзка с третите избори?

И сетне пак ли ще ни броят? Колкото сме останали…

хххх

Звъни се. „Преброителката“.

Дадох листчето с номера – вече сме регистрирани. Пита ме за входа – има ли необитаеми апартаменти. Обяснявам.

Казва:

-  Е, добре – шест етажа по 2 апартамента, четиринадесет…

-  Последния път бяха 12 – обяснявам сложната задача…

Ей, с такива преброителки ще станем отново 8 милиона…

хххх

Братовчедът днес разпива в Стрелча – с двама съученици честват половин век познанство.

Разправя ми: първи учебен ден. Известното Алкохолно училище, официално водещо се в Плевен като ТХВП, конкурент в професионалната област на Лозаро-винарския техникум. Намерил го според интереса си.

Под въздействието на народния манталитет и полезния опит от осем класа дотогава, братовчедът заема последния чин. Където е на позиция друга скрита лимонка -  скромен, избягващ да се натрапва на учителското внимание, образ…

Братовчедът вади от чантата – тогава учениците носехме чанти, че дори учебници, даже тетрадки?! – та измъква разни неща. И внезапно от ръцете му изхвърча молив. Той се обръща към съседа си на прелестен кнежански диалект:

- Кам го молива?

Оня учудено мръщи чело и обяснява:

- Не разбирам немски…

А след това, загрял ситуацията, отговаря на звучен търновски:

- Ми не знам, ама ако видА – ще ти обадА…

Наздраве!

хххх

Чух нов виц. Мнооого поучително-възпитателен, просто трябва да се изучава от първи клас натам.

Та – купил си един папагал. Говорящ. Ама псувал… Мани, мани! Него, жена му, тъщата…

Ядосал се човекът, взел папагала и го метнал в хладилника. От там се чул трясък, крясък… И настъпила тишина… Само тихо почукване – плахо, умолително.

Отворил. Папагалът се поклонил:

Извинявам се много! Извинявам ти се на теб, на жена ти, на тъщата… Повече няма да правя така!

Човекът казал:

- Добре, отивай в клетката…

Но папагалът се забавил:

- Извинявай, но може ли да попитам: тая кокошка какво е направила, та е в хладилника така?

хххх

Както беше едно време – възпитание по Макаренко, Шамаренко, Дървоненко…

Градация…

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??