Aug 26, 2012, 11:22 AM

Пазителят на нощта (част втора) 

  Prose » Narratives
488 0 2
1 мин reading

Пътуваха към Неапол, където се надяваха представителите на Доминиканския орден да им дадат достъп до записките на Тома.

Монасите се подчиняваха единствено на папата, но предвид изключителната ситуация, съдействието им беше почти сигурно.

Умереният ход на впряга създаваше относително спокойствие на пътниците, поклащайки равномерно каретата.

Младежът отдавна се беше предал на умората, но Парацелз, сякаш пълен с неизчерпаема енергия, съсредоточено изследваше един древен ръкопис.

Изписаната с непозната за алхимика субстанция кожа съдържаше информация за етруските богове, на повечето от които се приписваше демоничен произход.

Филип беше един от малкото посветени в мистичната писменост, останала завинаги загадка в цялата си пълнота за обикновения човек.

Наскоро един египетски крадец му беше продал безценните свитъци, нямащ представа за истинската им стойност.

Ограбил дома на Абрамелин, стопанисван от сина му, мислейки си, че великият маг е завещал злато и скъпоценни камъни, но намерил само ръкописи.

Грабнал една дузина, колкото да не си тръгне с празни ръце, и от яд запалил къщата.

Парацелз ужасено изслушал "неволите" на неграмотния крадец и след като се сдобил с няколкото непродадени документа, предал престъпника на местните власти.

Все не му оставаше време да се запознае с тяхното съдържание, но дългият път до Италия му го предостави.

Четеше внимателно страница след страница, докато попадна на информация за смразяващия Аита - етруския бог на подземния свят, наричан още Пазителят на нощта.

Поклонниците го призовавали само в краен случай, по време на война. За инвокацията използвали кръвта на седем девици, разпределена равномерно в седем съда, покрити със специални символи, чието значение Хохенхайм не знаеше.

За отзоваването на адския бог било необходимо да се жертват седемдесет и седем затворника. Задължително условие било националността им да не съвпада с тази на девиците.

Филип, потопен в описанията на кървавия ритуал, се чудеше дали Аквински е намерил друго решение, или ще трябва да се превърне в масов убиец?

Погледна спящия до него младеж, прекръсти се и реши да поспи и той.

© Милен Милотинов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Има, и то отдавна. Явно съм забравил да я поместя тук
    https://www.facebook.com/notes/milen-milotinov/%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D1%89%D1%82%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82-%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0/467196819967778
  • Много харесвам този жанр, а историята звучи обещаващо!
    Няма ли да има продължение? Ще ми бъде интересно!
    Поздрави!
Random works
: ??:??