Sep 2, 2009, 10:15 AM

По-добрата любовница 

  Prose » Narratives
812 0 4
2 мин reading

На края на деня, когато единственото, което искаш, е да си с човека, когото обичаш, ти се сервира, че не може. Защо ли? Ами къде къде по-важно е да се пие. Да се налива бира след бира и облак след облак... До къде се стига така?

На нас ни се струва, че алкохолът е велика глупост. Вярваме, че да си в нетрезвено състояние, без какъвто и да било вид разумна мисъл, е глупаво. Намираме го за вредно, за ужасно, за порочно. Смятаме, че пристрастяването е враг номер едно на човека, че го прави слаб и безпомощен.

Но нека погледнем алкохола от гледната точка на същия онзи човек, с когото малко по-нагоре искахме да прекараме вечерта. За него онази смрадлива гадна безвкусна течност е най-добър приятел.

Че как не го виждате? Не ви разбирам, то е си е ясно като бял ден. Когато ви е тъжно, говорите с някой близък. Онзи човек (по-горе споменатият) пък говори с празната чаша джин. Скоро компанията става по-голяма. Разбира се, приятелите водят със себе си повече веселба от която и да било жена. И, както си говори само с джин, изведнъж към разговора се присъединява бутилката... накрая носът му е в интимни отношения с чинията салата, а ръката му излива нежността си към околните вилици и чинии... С по-голям късмет - крака на стола или дори килима. Каква голяма дружна компания!

Но замислете се и за друго. Може би алкохолът не е просто приятел. Може да е любовница. Която обгръща Човека в нежните си прегръдки. Той, не че не може да се отскубне, не се заблуждавайте, просто не иска. Ама разбира се. Как да сравняваме омаята на ментата с тази на жената от плът и кръв?

И тъй... Защо ли му е на човека истинки живот, истински свят? Че той, алкохолизмът, си му дава всичко нужно... Може би му липсва само една свирка за лека нощ? Заблуждавате се. Стане ли време за „Лека нощ” (която в голяма част от случаите би трябвала да е „Добро утро” в реалния свят), то на Човека му е толкова все тая, че може да си навре т.нар. „достойнство” в гърлото на любимата си бутилка и дори няма да разбере разликата между студеното стъклено и устата на жена си.

 

Та да обобщим: Ако някоя от вас, скъпи мили мои момичета, си внушава няк'ви неща за happy ending и happily ever after... Нека ви видим как ще се преборите със всички онези предимства на алкохола пред вас. И, както каза една моя лична РЕАЛНА, не спиртна, приятелка - „Приятно живеене!”

 

02.09.2009

Нима е нужно посвещение?

© Мимс All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • и като извод, angel, да живем всички кой както знае, да хои се спасява всеки сам без да пречи на живота на другите. к'во като сме общество като на никого не му пука?
  • Много точно! Хареса ми! Поздрави!
  • И като извод - ураа да живее кой?
  • оп - в десятката!
Random works
: ??:??