Jul 7, 2010, 11:03 AM

Само неискренността се възмущава 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
1016 0 1

Да търсиш първо грешката в себе си е страст да я откриеш в крайна сметка у някой друг.

Ние търсим грешката първо в себе си, за да може по-скоро да се успокоим, че тя не е у нас.

Да търсиш грешката първо в себе си е превантивна форма за защита срещу обвинения, които вместо да посрещаш, самият ти би могъл чудесно да използваш.
----
Да откриеш грешката у себе си е най-здравословният начин да се освободиш от съмнението, че тя може и да не е у теб.

Всеки, който повтори грешка, която по-рано е открил у себе си, не е откривал нищо; било е само куртоазията да я търси първо в себе си.

Най-страшното наказание за допуснатата грешка е творческото усилие тя да не бъде повторена.
----
Ако забелязваш навсякъде несправедливостите на живота, ти си развил най-мерзкото чувство – чувството за несправедливост.

Светът е несправедлив за ония, които възнамеряват да действат несправедливо.

Няма нищо по-справедливо от несправедливостта, с която съдбата се отнася към човек.

© Едуард Кехецикян All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Те, афоризмите, нали, това казват: справедливостта е субективна, а не както обичайно и автоматично се смята, че е самоясна (жалко, аз толкова се старах да илюстрирам точно тая конструкция).

    Иначе благодаря, че ми изясни значението на софизма; ние, в нашия клас, това не го знаехме.
Random works
: ??:??