Oct 1, 2007, 5:14 PM

Сценарий 

  Prose
1208 0 7
4 мин reading
Тъмно. Чува се шумолене. Някой се препъва в нещо и мърмори. Светлина. Вижда се вътрешността на студио, няколко декора от стиропор във формата на стена. Маса с телефон и три стола, в дъното още няколко стола. Човек.

- Къде ми е сценарият? - от думите му се разбира, че е Водещият.

Не последва отговор.

- Къде по-дяволите сте ми забутали сценария!

Телефонът на масата звъни. Той го вдига:

- Ало. Да. В ефир ли сме? А, добре - усмихва се към камерата и маха с ръка. - Чакай, ало, ало - шепти. - Да знаеш къде ми е сценарият?... Не можеш да ми помогнеш? А, добре.

Затваря телефона и сяда на централното място зад масата:

- Здравейте уважаеми телевизионни зрители - почесва се по главата. - Днес май всичко ми е тръгнало наопаки - озърта се. - Къде ми е амплоато? Някой да ми е виждал проклетото амплоа?

Телефонът звъни.

- Ало. Да, добре, вече ми казаха, че съм в ефир - трясва го.

В студиото нахлува запотено и разрошено амплоато.

Водещият: - А, най-после. Къде се бавиш?

Амплоато: - Закъснях ли? - задъхва се. - Започна ли?

Водещият: - Започна ами - тросва се.

Амплоато: - Извинявай, спуках гума - сяда на един стол в дъното.

Водещият се озърта.

Един оператор не издържа и се обажда:

- Сега пък какво?

- Къде ми е събеседникът? Къде ми е...

Телефонът звъни пронизително. Той го вдига:

- Да, знам, че съм в ефир... Нямам събеседник... Така не може да се работи... - затваря телефона.

Амплоато се обажда от ъгъла:

- Какво става?

Водещият: - И аз ако знам. Май нещо ме ебават - стрелва ръка към слушалката и я вдига преди да е звъннал телефонът.

- Изкуството иска жертви - ехидно подмята амплоато.

- Де ги тия жертви - въздъхва водещият.

- Ето ме! - В студиото влиза жертвата.

- О, здравейте! Вие сте? - подканящо се усмихва Водещият.

- Аз съм. Малко позакъснях. Някакъв идиот спукал гума на кръстовището. Обикалях. Едва се промъкнах.

Амплоато се свива в дъното.

Водещият: - Представете се на нашите зрители.

- Зрители ли? Какви зрители? Тук не е ли съдебната палата. Зала 11.

- Каква палата бе? Каква зала? Тук е 11-то студио на телевизията. Ти на идиот ли се правиш?

Амплоато плахо се обажда: - Виж си сценария.

Водещият му хвърля убийствен поглед:

- Нямам сценарий, изчезнал е.

Новодошлият ги прекъсва:

- Аз съм жертва!

Водещият е ядосан:

- Много ясно, че си жертва. Всеки, който влезе в това студио е жертва. Сега ли го разбираш?

- Не. Аз от миналия петък съм жертва.

- Айде бе! - Водещият започва да губи контрол върху ситуацията и си личи, че едва си сдържа нервите. На себе си: - Къде ми е скапаният сценарий? Какви ли глупости е забъркал пак сценаристът. Пипна ли го ще го убия - обръща се към Жертвата. - Жертва, значи, а? Жертва на обстоятелствата, жертва на острия ми език, жертва на нашето предаване?

- Не! Аз съм жертва на групово изнасилване. Днеска се гледа делото.

Водещият скача от стола и погва Жертвата:

- Марш! Вън от тук! Да те няма!

Жертвата подплашена напуска студиото. На вратата се сблъсква с добре изглеждащ костюмар, със зализан перчем, който съвсем неочаквано я изритва отзад.

Водещият, към новодошлия: - Сега пък какво? Ти от охраната ли си или си ми изчезналия събеседник?

Новодошлият нахлува най-безцеремонно в студиото, отива при амплоато, хваща го за яката и го завлича до вратата. Изхвърля го.

Водещият блещи очи:

- Какъв си ти бе? Директор ли? Що ли?

- Аз съм новото ти амплоа! Наложи се промяна в програмната схема. Отгоре!

- Абе, ти още малко и мен ще изхвърлиш.

- Ако трябва.

Водещият преглъща обидата и се обръща към камерата:

- Както виждате, драги зрители, в очакване съм на моя събеседник.

Спира електричеството и студиото потъва в мрак.

Водещият: - Не, така не може да се работи, повече не издържам! Какво става в това студио?

Глас зад кадър: - Спря токът!

Водещият: - Виждам, или по-точно не виждам!

Гласът: - Това е прелюдия към появата на твоя гост.

Водещият: - Така ли? Защо?

Гласът: - Той е шефът на електроснабдяване, правим му номер.

Водещият: - Ти много знаеш. Откъде се взе? Кой си ти?

Гласът: - Аз съм сценаристът. Току що пристигам. Водещият с боен вик се нахвърля към гласа и му забива едно кроше.

Светлина. Водещият държи юмрука си. Амплоато държи окото си. На всички им става ясно, че в суматохата то е единственият сериозно пострадал.

От сценариста няма и следа.

© Станислав Пенев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Хехехе*
    Разбиващо!
  • Е, плацебо (евгения маринчева), думите ми са силни, защото редовно тренират в залата с най-различни тежести. А смехът е протеинът, който пият, за да поддържат формата си.
  • Хахахахаааааааа! Определено ме разсъни!!!
    Не ти благодаря, за което!
    Но ти благодаря за смеха и за силата на думите ти!
    Лека нощ!
  • Голяма веселба настана. Много ми е удобен този камък, дали да не взема да се заседя, с риск да пипна някой и друг хемороид. Ще си взема и еднолитровата бутилка, нали такава беше рецептата, ннннина?
    Поздрав!
  • Много реалистично и никак даже не е мухлясало. Даже си е актуално. Много ме развесели за добро утро
  • Благодаря (тук вече започвам да се повтарям като изветрял сценарий), Ина (Иванова), трябва да си призная, че аз се отразих на стачката - зле. Всъщност, обещах тук да пусна разказ на една девойка, но й казах, че първо трябва да отлежи три години. Излъгах. Този отлежава вече десет. Простете за миризмата на мухъл и стари дантели!
  • Благодаря ти, Селена (Преслава Кондратова) (леле, как дословно цитирам само), обикновено ми казват, че историите ми са тъжни. Но мисля, че са направили някаква своя си стачка за увеличаване на смеха с 50 - 100 процента и затова сега звучат малко по-весело.
Random works
: ??:??