Jul 10, 2023, 3:19 AM  

Сдаде ли Гари Каспаров? 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles, Others
378 7 6
2 мин reading

Гари Каспаров - арменският евреин от Баку /Азербайджан/, дълго време се радваше на небивала популярност. Наричаха го дете-чудо, дете на промяната и пр. Обявиха го за гений в шаха. Но истината за неговата "гениалност" се крие в дългата перестроечна ръка на Гейдар Алиев и високопоставени партийни велможи от високата ложа на перестройката. Без тяхното покровителство той нямаше да завоюва световната титла и да стане 13-ят световен първенец по шахмат. Немалък принос за неговия успех имаше и парапсихологът Дадашев, противопоставен на другия парапсихолог /този на Карпов/ - Владимир Зухар, ученик на световноизвестния медиум Волф Григориевич Месинг - личен парапсихолог на Сталин. В първия мач за световната титла срещу Анатолий Карпов, Каспаров в първите 9 партии изоставаше с 0:4 от своя съперник, при регламент на мача - игра до 6 победи при неограничен брой партии. Това бе световен резил. Резултатът набъбна дори до 5:0 за Карпов в рамките на първите 27 партии. При това положение Карпов пропусна уникалната възможност да се предаде с думите, че противникът му е най-великият шахматист на всички времена. Убеден съм, че подобна суперрезилна "победа" за Каспаров слагаше край на шахматната му кариера. Така или иначе след първите 48 партии мачът бе безпрецедентно прекратен от призидента на ФИДЕ при резултат 5:3 за Карпов! Мотивът за прекратяването бе, че неограниченият брой партии поставя на изпитание физическата и психическата издържливост на шахматистите. Но темата на настоящия материал не касае шахматните способности на Каспаров. Каспаров, след завоюването на световната титла, започна да се изживява едва ли не като бог. Даваше наляво и надясно интервюта, в които разкри, че е станал последовател на математика Фоменко, развиващ налудничавата теория, че световната история е една голяма лъжа и че римската империя никога не е съществувала. Каспаров прегърна страстно тази бомбастична лудост на Фоменко и я разпространяваше смело и безкритично по света. Започнал да се самовеличае до небето, Каспаров взе да го раздава като политик с единствено правилни политически възгледи. Той стана яростен критик на Путин и прегърна идеите за реформиране на Русия дори с цената на пълен неин разпад. Негово символ верую стана идеята Русия да бъде разрушена и после въздигната отново, както децата строят пясъчни замъци на морския бряг. Влизайки смело в политиката, Каспаров допусна да бъде замесен в голям корупционен скандал за взет подкуп в размер на 500 хиляди евро. Напоследък Гари е особено деен пропагандатор на идеята за историческата вина на Русия, до степен, която ме навежда на мисълта, че може да е станал платен агент на Зеленски. Дали това наистина е така ще покаже бъдещето, но се питам може ли арменски евреин да бъде стожер за оцеляването на една християнска държава и на нейната столица Москва, известна като Третият Рим?
 

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Свързана съм с Азербайджан и Баку. Живях там три години, познавам народа, бита, нравите им, част от историята им, както и развитието на страната в последните години, затова материалът ме заинтригува. Благодаря, Младене!
  • Лично аз съм се възхищавала от възможностите на Каспаров като шахматист. Мисля, че в един момент даже го прецакаха. Както и да е.
    Относно Третият Рим, няма как това да е Москва. Руснаците имат традицията да си присвояват всичко. Ще рече човек, че са брат'чеди на македонците.
    Третият Рим е старопрестолният ни Царевград Търнов.
  • Не мисля, че е толкова голям шахматист, защото беше победен от компютър.
  • От теб научавам много истини,Приятелю за което ,Благодаря!!!
  • Благодаря за информацията.
  • В шаха все още е легенда, но по отношение на политиката е страшно неориентиран.чела съм и съм слушала доста интервюта с него и все се чудя как иначе интелигентен човек може да бълва такива глупости. Явно се е продал на американците и повтаря каквото му спуснат.
Random works
: ??:??