Aug 2, 2015, 7:17 PM  

Шестица от тотото 

  Prose » Narratives
1615 0 4
3 мин reading

Жоро не се прибра след работа, а се запъти към квартирата на Емо. Любимият им отбор имаше мач и двамата се бяха уговорили да го гледат още миналата седмица.

Полувремето се изниза бързо в  пийване на бира, замезване и коментари за сексуалната ориентация на съдията. Жоро смени канала, за да изгледа тегленето на тотото. Пускаше редовно и явно нямаше намерение да спира, въпреки скромния си успех, изразяващ се в няколко тройки и две - три четворки. Не си носеше фиша, но не беше и нужно. Винаги играеше с едни и същи числа, затова и ги знаеше наизуст.

-''3..12..21...'' - съобщаваше гласът от екрана.

-''Тройчица! Пак е нещо, поне няма да съм на загуба!'' - каза си наум очакващия късмета си мъж, неотлепяйки поглед от телевизионния приемник.

-''...27...33...42. Още веднъж числата от първо теглене: 3, 12, 21, 27, 33, 42.''.

Жоро стоя неподвижен 20-тина секунди и изведнъж скочи рязко от фотьойла, надавайки луди и дивашки викове.

-Казах ли ви! Казах ли ви, че един ден ще я ударя тая шестица, а вие само ме бъзикахте! - полуделият от радост човек не се и опитваше да скрие емоциите си.

-Шегуваш ли се? - попита го Емо, но веднага разбра, че въпросът му беше неуместен.

Жоро беше прегърнал телевизора и го обсипваше с целувки...

Еуфорията не отмина, и въпреки че отново пуснаха мача, на никой от двамата не му пукаше какво се случва на терена. След края на футболната среща последваха още няколко наздравици и Жоро реши да си ходи, знаейки че след няколко часа е на работа. На вратата той напомни на Емо:

-Да не забравиш да организираш момчетата за събота! Бат' Жоро ще ви покаже как се черпи!

-Хаха, само да не се покриеш някъде! - измайтапи го приятелят му.

На път за вкъщи, все още невярващият на случилото се мъж, купи бутилка скъпо вино и кутия от любимите бонбони на жена си. Не беше и съобщил радостната вест, а само я предупреди, че я очаква ''голяма и много, много приятна изненада".

Когато застана пред семейния апартамент, Жоро остави виното и бонбоните до вратата, звънна и се скри на стълбите между петият и шестият етаж. Въздишка на облекчение се изтръгна от Нора, щом чу звънеца. Вече нямаше търпение да узнае каква е тайнствената изненада. Отвори вратата, видя бутилката и кутията ''Сушард'', наведе се да ги вземе и в същия момент безброй целувки засипаха врата, лицето и устните и. След това, ухилен до уши, Жоро я подкани да отидат в кухнята.

-Милионери сме! Ударих шестицата от тотото! - почти изкрещя той, още щом влязоха. Едва бе успял да запази тайната си досега.

Нора още стоеше като препарирана, когато развълнуваният ù съпруг се насочи към един от шкафовете, върху който имаше навика да си оставя вестниците.

Изведнъж изражението на лицето му се промени.

-Къде са вестниците? - гласът му беше леден.

-Ами... изхвърлих ги. Ти ги трупаш и трупаш, само събират прах...

-Луда ли си? Фишът беше между тях. - изкрещя с истеричен глас, доскоро щастливия, човек. - Къде, кога???

-Изхвърлих ги още сутринта. - обади се плахо разтревожената съпруга, но Жоро не бе дочакал отговора ù.

Беше отишъл на терасата и там изсипа съдържанието на кофата с боклук. Прегледа отпадъците един по един поне десетина пъти. Безрезултатно. След това се върна в кухнята и продължи да я обхожда с налудничав поглед.

Внезапно очите му спряха своето търсене. Върху етажерката над телевизора беше поставена снимка на двегодишния им син.

Жоро се приближи към нея, взе я и усети как приятна топлина нахлува в душата му, притъпявайки чувството за безпомощност.

 

© Калински All rights reserved.

Произведението е включено в:
  3053 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ааааа...не! Това е 6 от тотото бе Калински! Ако моя ми затрие печелившия фиш...ще ми бъде роб до гроб
    Не ми се връзвай...шегувам се!
    Ама не съвсем
  • Важното тук е, че реакцията, последвала от ненамирането на фиша трае изключително кратко време, а радостта, която ще изпитва главният герой от това, което притежава- любяща съпруга, потомство... би могла и най- вероятно ще бъде завинаги! Хубавото е, че се оценяват истинските неща в живота! И макар и да са малко тези хора все пак ги има!
  • Благодаря ви! Съгласен съм и с двамата! Белла , много на място използва думата победа. Абсолютна победа на духа е в момент, в който в теб се преплитат гняв, ярост и чувство за безпомощност пред свършения факт, ти да ги потиснеш и да помислиш трезво кое е истински важното за теб. В случая, обаче нещата при Жоро са си станали от само себе си - той не си е наложил, че трябва да се примири със ситуацията , и че трябва да цени повече това, което има , а просто така го е усетил. Топлината сама е изпълнила душата му, не се е появила там след някакви усилия и опити за пренастройка от негова страна
    Галифрей, напълно споделям мнението ти. Хората са свикнали с идеята за лесни и бързи печалби, без много зор. Всеки иска нещата (може би и ние самите) да се случват сега , на момента, а все пак за всичко се изисква търпение. И винаги сме недоволни, дори да имаме всичко. Затова и сме нещастни - защото не оценяваме, това, което притежаваме. Това да приемеш нещо за даденост е огромна грешка. Имаш вярна, прекрасна съпруга и си свикнал, че тя винаги ще е такава. Както и да се държиш с нея. Можеш да я обиждаш, нараняваш, но тя е длъжна да се отнася добре с теб, да те уважава и т.н. Същото може да се съотнесе и в материално отношение - имаш чудесна, огромна къща, спретната, прекрасно обзаведена... Е, тази къща винаги ли ще си стои в това отлично състояние, ако ти не я поддържаш?!
    Но, както и да е, да си признаем, всеки от нас би полудял, ако разбере, че е спечелил 6-ца от тотото и си изгуби фиша... Нормално е да побеснее малко, това не означава, че е човек, който няма ценности, не знае кои са истински важните неща и не държи на тях. Просто нормална човешка реакция
  • Е, много е хубав този разказ! Наистина хората забравиха кое е истински стойностното. Та човекът има жена и дете, които вероятно го обичат. Какво повече да иска? Иначе в тая държава всеки играе на "лото за идиото". Ние сме само по бързите, лесни и неосъществими решения. Приемаме истинските неща за даденост и все сме недоволни. Още веднъж, много добър разказ!
Random works
: ??:??