May 16, 2023, 10:40 PM

Щастливото червейче 

  Prose » Narratives, Stories for kids, Humoristic
369 4 12

 

 

Имало едно време един гарван. Той бил вечно сърдит и недоволен. Животът бил гаден! Трябвало да се роди красив като пауните, грациозен като лебедите и силен като орлите. С тези черни пера бил грозен и безличен.
Скоро гарванът огладнял и започнал да си търси храна. Тъкмо щял да погълне поредният червей, когато мъникът му проговорил:
 - Животът е гаден, а?
 - Гаден е защото сега ще те изям. - отговорил гарванът.
- Не, не е затова. Аз ще умра, но ти цял живот си обречен да ядеш червеи и мърша.
Гарванът го изгледал злобно и го изплюл на земята. Внезапно загубил апетит. После отлетял.
А червейчето си тръгнало, подсвирквайки щастливо. На него не му пукало какво е и какво яде. Важното е, че е живо и здраво.

© Катя Иванова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Вярно е, Петя. Как иначе ще оцелее такъв мъник.
  • Хитрото червейче
  • Благодаря ти, Таня!
    Поздрави!
  • Интересно!
    Поздравления!
  • Здравейте, приятели! Радвам се, че ви харесва посланието, защото има хора, които ценят само властта и парите. Ако са по-малко живота ни ще е по-хубав. Благодаря ви за милите думи.
    Сърдечни поздрави!
  • Умееш го, Кате - мъдрост в шепичка думички.
  • Зависи от коя страна на хранителната верига ще си...
    Притчата е опит за мъдро оцеляване.
    Поздравления, Катя!
  • Дори и гарваните стават храна на червеите.
    Тъжно е, когато роденият с крила завършва в пръстта.
    Но никой не е застрахован от червеи. Дори самите червеи!
    Интересна миниатюра. Поздравление!
  • Благодаря ви, Ина, Пешо и Блу за хубавите коментари. Радвам се, че съм ви развеселила и че няма пострадали.
    Желая ви приятна вечер и само хубави неща да ви се случват!
  • Единият недоволен комплексар, другият безстрашен, изкусен манипулатор /щом се определя като презряно меню/. Поздрав!
  • Добро утрооо, дойде ми добре със сутришното кафенце.Посмях се под мустак, сръбнах кафенце и едва не се задавих. Ама както и ИнаКалина е подчертала, ''радостта е в дребните неща...''
    Хумористично поднесени нещата от живота.
  • Радостта е в дребните неща, а те се оказват не толкова дребни. Много по-лесно е да откриеш центъра на това което си... хубава притча.
Random works
: ??:??