Jan 3, 2019, 11:22 AM

Старата къща 

  Prose » Narratives
969 1 8

Старата къща се мръщеше по своему на кроежите на заможните платци. Дърветата, красиви в своята мощ, храстите, елегантни в пъстрата си премяна, се осъждаха на смърт. На мястото на двора и старата постройка предстоеше строеж на триетажна кооперация. Тревогата като хамелион се препичаше на слънце. Крушата гордо повдигнала клони, се жалеше на прасковата: "След дни животът ни ще свърши... А толкова сме млади! Исках всяка година да радвам хората с плодовете си. Защо несправедливостта побеждава? Само на пет години съм..."
Нажалена съседката се опита някак да я успокои, но не знаеше как да си послужи с думите и замълча, вперила поглед в далечината.
Въпреки краткотрайността на битието, листата ще продължават да пеят песента на гроздоберите. Есента ще се крие в пазвите на слънцето и тайно ще разнася тревожността по улиците.
А на отсрещния тротоар едно златокосо момиче събираше в шепи падналите листа.
"Сигурно сланата е оставила следите си по тях" – заключи то, когато съзря капките по шумата.
Единствено вятърът и помаха с трепет, разговаряйки оживено с околния пейзаж. Търсеше отговор в  красивите, разрошени и дълги коси на Ива.    

© Ана Янкова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Не може да публикувате повторно една и съща творба. Трябва редактирате публикуваната.
    Направих го вместо Вас. Дублираната е отхвърлена. Пиша тук, защото нямате активен имел.
  • Добре, ще го редактирам до позволените знаци. Благодаря Ви!
  • Здравейте! Произведението не отговаря на условието на конкурса за дължина. То надвишава допустимите 1800 знака. Моля, редактирайте го до позволените 1800 знака или в противен случай, като модератор на предизвикателството, ще се наложи да го декласирам.
  • Мерси, Нина!🙂
  • Красив език, харесах много! Успех!
  • Благодаря Лиа, Дочка!🙂
  • " Чувствата не са приоритет само на човешките същества. "

    Съгласна съм! Хареса ми това откровение!
  • Успех, Ана! Прочетох с интерес.
Random works
: ??:??