May 30, 2007, 8:34 AM

Трябва да кажа на мама, че я обичам, но кога?! 

  Prose
2145 0 21
4 мин reading

                           Трябва да кажа на мама, че я обичам, но кога?!


  Майка все се оплаква, че нямам време за нея. Вярно е. Тичам след работа на пазар, после да сготвя на децата и за нея все не остава време.

  • - Кога ще дойдеш да ме видиш? Срамота е да не се обаждаш на майка си!

  Реших! Един път в седмицата ще ходя да я виждам, хем да си почина. Един ден тя ще идва у нас, какво като на мъжа ми му се пада тъща, майка ми е все пак.

  • - Майко, здравей! Дойдох най-сетне да те видя. Слагай кафето, ще остана един час да си побъбрим.
  • - Бързо идвай в хола. Почва моят сериал.
  • - Дълъг ли е?
  • - Не, късичък е.
  • - Добре, аз през това време ще си прегледам вестниците, щото не следя филма.
  • - А, не, ела! Що не го гледаш бе, маме? Знаеш ли колко е хубав? Аз ще ти го разкажа.
  • - Кога да го гледам? Нали по това време готвя.
  • - Да се научи мъжът ти да готви. Най-добрите готвачи са мъже. Пък и ти си човек, имаш нужда от малко почивка.
  • - Ти говори така, пък после защо не те уважавал зетя.
  • - Махни го твоя, ето гледай. Тая русата е сестра на тоя ниския. Тя, ако знаеш каква е мръсница. Той, милия, е влюбен... А, ето я. Гледай колко е сладка! А тоя, виждаш ли го дебелия, тоя какъв е лицемер Уж му е приятел, но иска да му я отнеме. Чакай, чакай! Ох, не, дано да му каже! Айде бе, момиче, кажи му, че си бременна. Ето, знаех си! Тоя се намеси, мръсник такъв! Край, той сега ще замине и... Така ми е мъчно за нея. Тя, толкова изстрада, милата. А, ето свърши серията. Гадове, на най-интересното.
  • - Тъкмо да се видиме ние с тебе.
  • - Почакай да превключа на другата програма. По нея гледам друг сериал. Те се застъпват. Тук, ако знаеш каква е бъркотия. Тя попада в една гадна фамилия... Но мъжът й... Това е мъж, не като твоя. Да не казвам, че все го защитаваш тоя непрокопсаник. И каква любов, какво уважение, а твоя все е намръщен.

  Мисля си, намръщен е, само когато те види, но как да й кажа?! Тръгнах си след сериала, но след два дни, вече у нас, мама ми разказа какво съм пропуснала.

  • - Скъпи, мама е дошла да ни види! Деца, поздравете баба си!
  • - Ако знаеш, здравейте, как съм бързала. След пет минути започва сериала. Вие как сте? Айде, включвайте телевизора, че сега е много важно дали ще се срещне тя с брат си, който й е полубрат от първия брак на майка й. Този високия, дето ти го показах миналия път. Той може да й помогне, защото знае истината. Хайде, ела да го гледаме.
  • - Скъпи, включи телевизора на мама. През това време аз нещо ще приготвя за ядене

 Докато приготвях вечерята, мама дотича за салфетки с подути от плач очи.

  • - Каква трогателна сцена, ще умра! Как се обичат хората!

 След малко чувам майка да вика. Влизам в хола, тя кърши пръсти.

  • - Дано да не я види! Скрий се бе, дете!
  • - Мамо, не се вълнувай толкова!
  • - Не мога, бе. Тоя й съсипа живота, а тя, ако знаеш колко е добричка! Махни се бе, гад такава! Иде ми да го убия, ти казвам!

 Мъжът ми на два пъти се опита да ми вгорчи вечерта с репликата: „То, ако имаше мач, тя щеше да види сериал на кукуво лято!" Влиза, излиза, па се укроти за моя радост и спокойствие на мама. Значи, какво се получи, докато аз готвех, мъжът ми правеше компания на майка. Па даже и салатка им направих за ракийката. Не пиела мама?  Сега двамата си обсъждат сериалите, а аз продължавам да готвя.

  • - Просълзих се от умиление. Единият сериал свърши. Много щастлив край!
  • - Тъкмо ще си поговорим, мамо.
  • - А, от утре почва нов. Ще го излъчват по-рано, та ще ги гледам спокойно.
  • - Аз пък ще си купя нова готварска книга.
  • - Ти прекаляваш. От твоето готвене, виж как напълнях.
  • - Мамо, все не мога да ти угодя.
  • - Гледай сериалите, какви отношения между хората. Да им завидиш, а ние с тебе само се караме. Учи се! Малко внимание към родителите, малко уважение, а ти... Само едното ядене те интересува и нищо друго.
  • - Ама нали тези мъже искат да ядат! Кой, ако не съм аз? Пък и ти свикна на салатка, па тая не ти харесва...
  • - Бабо, филмът започва!
  • - Ида!

  Започвам да харесвам сериалите. Покрай тях нашето семейство се сплоти. Ето, мъжът ми и майка ми вече не се карат, просто няма време. Добре, че между двата сериала има половин час, та с майка можем да си поговорим. За филмите, де, но все пак... Разбрах, че момичето от първия сериал е родило близнаци. А главната героиня от втория филм си е осиновила момиченце. Или не. Май беше обратното, русата е осиновила близнаци. Обърках се. Довечера ще гледам с мама, тя всичко ще ми обясни. Как ги запомня всичките герои, просто й се чудя. Довечера никакво готвене! Ще направя сандвичи, или не, ще купя пица и сядам да гледам. Толкова ми е притеснено за русата. Защо така й се обърка живота. Я да си сипя една ракийка. Щото на мен вече всичко ми е наред, като гледам какво става по сериалите...

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Елена, благодаря ти! Дали и аз като остарея...О, само това не. С тая склероза ще обърквам сериалите и героините, не ми трябва тая беля на главата.
  • В Пловдив, всеки четвъртък се правят митинги. Едва 20 баби, решават да пропуснат сериалите и да отидат на митинг. Поздрав и от мен!
  • Благодаря ти, Стами! Очаквай новите серии!
  • Светле и аз следя твойте весели разказчета като любим сериал....хехе винаги чакам с нетърпение следващия епизот...т.е. разказ...
    Поздравче за страхотното настроение което ни доставяш!!!
  • Доли, благодаря ти, дано ги развесели разказчето ми!!!
  • Пак се връщам тук, Светле - на първи юни казах на майка ми, че я обичам, защото иначе сме си разделили екраните и всяка си гледа нейния. Та ти благодаря за подсещането. Разпечатах и разказа, много го хареса и днес го носи на другите баби приятелки да го четат Така че, поздравления и от нея и усмихнат ден ти желая!
  • Дарче, била си за батерии, дето издържат повече, много повече. То това фенерче...А тая Светланка да светне, та да ми гръмне!
  • Мале, колко сте ми сладки, благодаря, че ви имам!!!
  • Много си точна, Светле
  • Еххх,чак сега прочетох разказа ти!!!Пропуснала съм много!Накара ме да се усмихнаМного усмивки и за теб
  • Прекрасна си!!!Докато те чета,ме зареждаш с толкова много енергия!
    Днес имах страшно тежък ден,а ти ме разсмя от сърце!
    БЛАГОДАРЯ ТИ!
  • Имаше едно пожелание: -Да доживееш последния епизод на "Дързост и красота".

    Тези дни чух по новините за Колумбия ли беше, не помня, станали безредици, че спряли телевизията, която излъчвала сапунки. Егати и проблема.

    Поздрави, Светле!!!

  • Браво, Светлана! Ама ти тези разказчета кога успяваш да ги измисляш? Докато готвиш ли?
    "Щото на мен вече всичко ми е наред, като гледам какво става по сериалите..."
    Щото пък аз - доколкото съм ги поглеждал - все си казвам: "Да ви имаме проблемите!"


  • Ехе, ставаме трички!
    Интересното е, че и моята, докато се прехласва, кърши пръсти и също казва: "Хайде, бе, кажи му..."
  • Ми то...и с майка ми е същия епизод!
    Сериали, сериали, и като минат два часа...аз нищо не съм разбрала, обаче тя - всичко!
    То на това се вика среща на майка с дъщеря!
    Уникална разказвачка си, милата ми!
  • Светле, чудничка си!
    Да видиш моята баба как всичко следи и всичко знае - с вси подробности! Ех, сериалчетааа!
    Безброй усмивки!
  • Какво да ти кажа, Светле?! Ти си ми в топ-класацията от този чудесен сайт! С такова удоволствие те чета, че бих искала и да те познавам. Поздрави и усмивки от мен!
  • По-добре да викна мама да ви ги разкаже, малко на българо-руски, но горе долу й се разбира."Те са отишли са били да се оженват се, защото се обичали се много се. Толкова са сладки са. Светле, не се подигравай се, че не говоря добре български, само ти се подиграваш се с мене ми. Колежките ми казваха, че въобще не са разбрали са, че съм рускинята била, толкова хубаво говоря български." Мога да преведа.
  • добре, че не гледам сериали - ти ще ми ги преразказваш
  • Ох, не знам сериалите, ама покрай теб получих тикове, треса се от смях.
    Не издържам, спирам да те чета, ама как като си ми като любим сериал.
    Какво ли ще се случи в следващата ти серия ...

    Поздрав и усмивка.
  • Ех, тези сериали!
    И теб са те заразили май...
    Благодаря за сутрешните усмивки, Светле!
Random works
: ??:??