Apr 1, 2021, 10:53 AM

В православието няма конформизъм 

  Prose » Others
350 2 2
1 мин reading

 

Няма оправдания на греха с „естеството“,  което от грехопадението е противоестествено.

 

Няма основание за замяна на нормалното (вечното) с  ненормалното модерно (временното).

 

Няма причина за прекрачване на посочената  мяра, запазваща човешкото достойнство.

 

Няма разумност в излизането извън защитните граници на Божествените Закони.

 

Няма ропот срещу Божията воля, дори да не е разбран Божия промисъл.

 

Няма отхвърляне, като ненужни, на страданието, болестта, изправянето пред смъртта, които пробуждат душата.  

 

Няма непримиримост към старостта, която е очакване за  одухотворен завършек на живота.

 

Няма човекоугодно съгласие с разтлението на човека, което днес се нарича съвсем незаслужено „любов“.  

 

В православието не сме, за да бъдем приемани такива, каквито сме, а сме, за да станем тези, които Бог иска да бъдем. Това изисква усилия. Което отхвърля конформизма.

© Boyana All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Вярващите в Бог са неподатливи на нравствените промени в обществото. Те са памет, съхраняваща нравствената чувствителност на човека, такава, която винаги е хармонизирана със света, независимо от епоха и цивилизация. И това в нашата съвременност все по-ярко се откроява. Благодаря ви, Младене, Димо за съпричастността!
  • Абсоютно си права, Бояна!
    Вяра и конформизъм са безусловни антагонисти. Невярващите са вертикално крачещи покойници. Техният живот е един блуден сън, който свъ. Свършва в триизмерното пространство. Споделям мислите ти и те поздравявам!
Random works
: ??:??