May 31, 2019, 7:50 AM  

Внимавай какво си пожелаваш 

  Prose » Fantasy and fiction
802 3 8
4 мин reading

…Така… Така… Така… А сега… Ох, ако може… Ей така, отдясно, един финт само и после… Добре, добре, оня се завъртя… Лекичко напред… Я да видя какво става по терена… Уха, нашето крило се е устремило към вратата… А плеймейкърът напредва към дъгата… Кому да подам? Вдясно? В центъра? И тия се оглеждат… Очакват, а… Но аз също гледам… И виждам, виждам, виждам… Мен! Мен не ме очакват! Тогава какво чакам? Крачка напред, още една… Вратата се е оголила… Горе, в ъгъла… В ъгъла… О, нееее…

Вратарят! Като пантера… Право към топката… Отби я… И падна на земята? Ех, ако сега топката литне към мен… Идва! Идва! Готов… Удар!!!

Гол… Гол… Гол… Аз го вкарах, аз… Какви прегръдки ме очакват, какви аплодисменти…

- Не разбрах?

- Извинете, прекъсване на играта…

Той се завъртя на стола. Всички гледах към него. Изправи се, поклони се…

- Сър, поздраявам ви… Първият ви гол за този шампионат…

- Благодаря, сър…

- А сега се полагат 15 минути почивка между полувремената. Кафе, чай, безалкохолни, сладкиши – всичко е сервирано в залата до нас…

Той свали от главата си шлема с танцуващи светлини. Откъснати от връзката с мозъка, те постепенно угаснаха. Останалите в залата също свалиха шлемовете, внимателно ги положиха върху масичките пред креслата. Операторите зад стъклената стена се отпуснаха, някои излязоха и тръгнаха към тоалетната. Тръгна и Нико. Затова той реши да го последва. Настигна го пред вратата с двете нули…

- Нико, как бях?

Оня се огледа. В коридора нямаше никого.

- Извинявай, но нали те предупредих? Не разговаряй с мен, аз съм служебно лице…

- Знам знам… Ама как ти се видях…

Нико въздъхна. От приятели си пати човек, не от врагове…

- Да, игра добре. И гол вкара…

- Как се вълнувах… Гледал съм доста мачове, но мислех, че е по-трудно. А то… Гледаш, представяш си какво би направил и то става…

- Става – съгласи се Нико – Но зависи и от противника. Той също си представя какво би направил. И, ако неговият ход е по-добър – компютърът избира по-доброто. Просто ти в момента имаш по-ярко въображение, оригинални ходове ти хрумват. Затова при гола успя да улучиш точно. Вратарят си представяше, че избитата топка ще литне нейде далеч, а ти я видя в удобна позиция и си помисли най-правилното. Затова и заби…

- Нима можеше да я спаси?

- Можеше… Ако беше си представил, че ще я отбие към теб, можеше да завърши видението си с втори плонж. От земята. И да я спре. Но той се успокои и…

А сега?

- Сега… Аз отивам в тоалетната, ти се връщаш в залата. После пак слагате шлемовете и започвате да си представяте. Всеки вижда играта, а компютърът избира най-подходящия ход…

Той се завъртя на пети и тръгна към залата. Там играчите вече слагаха шлемовете. И видя изведнъж зеления терен, съотборниците, противниците, тичащият съдия… Играта започна…

- … Идва насреща ми… Ще се опита да мине вляво. За балама ли ме смята? Ей сега… Шпагат… Оооох… Какво иска съдията? Как така – изгонен? Но аз…

Свали шлема. Наистина, когато посегна към топката му се мярна бърза мисъл: „Их, ако го прасна…“ Което беше достатъчно за компютъра…

Взе душ, после се преоблече. Е, за днес е достатъчно. До дрехите намери бележка: „За груба игра – глоба 1 000 кредита“. М, да – тия не си поплюваха. Но беше доволен – и от играта, и от себе си…

Обаче, ако Нико… Как можа да го хване така? В крачка… И се пише приятел… 1 000 кредита не е много, но знаеше случаи, когато убиваха човек и за сто. Нико не заслужаваше смърт. Е, един здрав бой…

- Извинете – хвана го за ръкава нисък здравеняк – Елате с нас…Зад него изникнаха отнейде още двама. Също така здрави и мрачни мъже…

Усети. Работата отиваше на зле…

- Какво има?

- Полиция на мисълта…

Как можа… Как можа… Как можа… Хем знаеше, имаше опит, опитваше се да стяга мислите в менгемето на забраната…

- Арестуван сте за опит за нанасяне на тежка телесна повреда…

Тоя Нико… Заслужава си убиване…

- И за опит за убийство…

Двамина го хванаха здраво, ниският щракна белезници около китките…

- Всичко, което кажете, направите или помислите ще бъде използвано срещу вас…

 

Заповядайте и тук - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • То чак тръпки да те побият! Те и сега са влезли в главите ни, но не е толкова повсеместно и явно! Промиването на мозъци напредва бавно, но славно... Поздрав за написаното!
  • Благодаря, Костадине!
    Мисля си го...
    Виж Беляев, "Владетелят на света".
  • Нищо няма да кажа,пък даже и да си помислям.Поздрав Георги/това вече си го помислих/.
  • Благодаря, Силвия, Стойчо!
    А кой е казал, че съдилища за помисли няма днес? Я оная Иванчева как я осъдиха не за деяние, а по обвинение, че си искала. При това недоказано твърдение от предлагащ подкуп провокатор...
  • Какво ли очаква следващата генерация! Дори сега, ако се появи Полицията за контрол на мисълта, съдилищата трябва да осъдят нашите пороци! И колко ли от нас ще бъдат осъдени за престъпни мисли, превантивно?!
    Чудесна творба!
    Поздравления, Георги!😎
  • "Знам знам… Ама как ти се видях… "
    Голмайстор си, Георги! Харесах идеите ти. Прочетох с интерес.
  • Благодаря, Красе, Мариана!
    Аз пиша само реалистична фантастика...
  • Добре, че е фантастика, иначе работата наистина отива на зле...
Random works
: ??:??