Aug 29, 2007, 6:05 PM

~ ВЯРА НА КРАЙ СВЕТА ~ 2 

  Prose
1064 0 16
6 мин reading

(продължение)

"Евелин... Евелин... Евелин..."

Не спираше да мълви името й много след като влакът бе отминал. Само далечно изсвирване на локомотива напомни, че всичко това не е било сън.

Въпреки, че много често й се присънваше и бе нейният кошмар  през много минали нощи. Влак... връхлитащ с бясна скорост. В последния момент винаги с един скок успяваше да се хвърли между релсите... и той префучаваше над нея. Събуждаше се цялата плувнала в пот и бълнуваща: “Успях... Отново успях...”

Сега дори и това не направи...

- Светлина, светлина... Разказвали са ми за нея... Тази светлина... Сега ще дойдат да ни вземат. Хвани се здраво за мен. Не ме пускай!  Не искам да ни разделят... Никога...

Той я стискаше в прегръдките си до премаляване.

- Това е светлината в края на тунела, Щурчо... И никой няма да дойде да ни вземе. А да се измъкваме по-бързо, докато не е дошъл другия влак. Че тогава може да не ни се размине. Мърдай, какво ти става!?

- Кръв! Цялата си в кръв... Ранена си! Господи, защо я нарани!? Боли... Защо точно нея!? Не ми я отнемай, Господи...

В несвяст плъзгаше ръце по цялото й тяло. Като, че ли искаше да се увери, че е цяла... Допирът му я караше да трепери. Вече не беше същото. Никога вече  нямаше да е същото! Опита се да се овладее...

- Кръвта е от носа ти, бъзльото ми! С твоите слаби капиляри... От напрежението е! Споко! Нищо ми няма... цяла, целеничка съм!... Ето!... Но пък стана супер яко! Кога иначе щеше да се осмелиш, така да ми се хвърлиш на врата...

Искаше й се той  да се засмее, затова продължи...

- Но едно не ми стана ясно... Когато задрънкаха ключовете на Свети Петър, защо реши, че може да ни раздели!? Значи, ти – праведния - в Рая, аз – грешницата - в Ада...

Това прозрение наистина я развесели, но него обърка...

- За мен Рая ще е прекалено скучно местенце, Щурчо... А ти би ли дошъл с мен, дори и в Ада, за да бъдем заедно!?...

Той впи недоумяващо  взор в нея. Някаква плашеща решителност имаше в погледа му. Очите му светеха със стъклен блясък. Сграбчи ръката й и започна да целува върха на пръстчетата й. Устните му бяха топли и меки...

- Искам те! Желая те от мига, в който Бог те изпречи на пътя ми! Но не и преди да станеш моя жена! Ще се откажа от всичко! Ще избягаме! На края на света... Само аз и ти... Ще бъдем щастливи заедно... до дълбоки старини... И ще разказваме на нашите внуци приказката за  любовта ни... Защото Аз – това си Ти, и Ти – това съм Аз...

Той падна на колене и протегна вплетени ръце към небето... “Господи, дай ми я за жена... Искам да бъде майка на децата ми!”...

Двете сини езера преливаха. Устните му бяха напукани до кръв. Блед... беше вперил поглед в небето, като че ли наистина очакваше да чуе отговор от там...

Премаля й... Трепереше цялата. Той бе готов, а тя!?... Не бе ли това краят!?... Някакъв вътрешен глас й шептеше: “Готова ли си!? Готова ли си  цял живот да се бориш с Бог за неговата обич!?...”

- Кой обичаш повече – мен или Бог!?...

Изправи се бавно... Хвана ръката й... Знаеше, че е за последно... Почувства го... Беше сбогуване...

... Птица изпляска с криле и я изтръгна  от спомена... ( Дали това не бе нейния щъркел...) Погледна нагоре. От една монашеска килия я гледаха две езерно сини очи...

Едни очи... Раждащи се с изгрева... И умиращи с всеки залез... На края на света...

 

© Адриана Зарева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • еее...

    няма да кажа.

    казах,
    но влака мина,
    затова не си чула.
  • Няма нужда Ев,само последният ме интересува
  • * Отец Сергий - елитен руски борец избрал расото....
    * Отец Сергий - хайдутин, монах и игумен на Плаковския манастир ...
    * Отец Сергий - Преподобноизповедник Сергий (Сребрянски)руски новомъченик...
    * Отец Сергий (Булгаков) - в света - един от най-крупните икономисти, в религиозния живот - световноизвестен богослов...
    * Отец Сергий, герой на Лев Толстой, който си отрязва палеца, за да усмири плътта си....

    * Богун... Да започвам ли!?... По ред на номерата...
  • Аз имах в предвид едноименния разказ на Толстой,но нищо де
  • Просто провокацията е такава, Юлия... Биваше си я! Благодаря...

    * Радвам се, че усмихнах деня пред теб!
  • Вторият ти край(като отговор на Богун)също е страхотен!
    Разсмя ме...Невероятна си!
  • Най-доброто е, че сте го правили заедно с мъжа ти, скъпоценно камъче! Дано вашата приказка е безкрай...
  • * Сергей Поперечни - отец Сергий...

    " Бившата спортяга напъна мускули и с бетонните си бицепси спря влака... Десетки противници е мачкал по тепиха, та един влак ли ще му се опре! От колко женски гърди е сукал за да стане такъв исполин... само той си знае! Но сега го вълнуваха онези сладки възвишения, които се надигаха задъхано под блузката на Евелин... Това момиче е трепач! Ще бъде негова... Но как ще се спазари с Господ... само той си знае!... Каква ли цена трябва да плати! За тази жена е готов и в църковния хор да пее... До края на живота си!"...

    * Следва, Богун...
  • Ев,как ли ще реагира героинята ти ако попадне на подобен на отец Сергий човек?Малка литературна задачка
  • Аз пък се сещах за продължението когато пътувахме с моя мъж
    и всеки път си измисляхме наш край, който не е по-добър от твоя!
    Браво!!!Поздрав!!!
  • Твоята фантазия се развихри повече и от моята, Богун... Ако чуеш отговора, няма ли съвсем да изчезне тръпката!?
  • Темата за любовта на монах е изкушаваща наистина,само дето в нея винаги ще се крие един маалък парадокс - ако монаха е истински монах,такава любов не може да съществува,но по добре не се замисляйте много че ще се изгуби тръпката Струва ми се,че на жените им дейстава много възбуждащо възможността да съблазнят не кого да е а божи служител - вярно ли е или само аз си мисля така?
  • "Те са пред мен, две сенки огнени,
    те са в мен, две болки плачещи...
    ... Душите им осъдени горят"
  • Осъдени души....
  • Нека деня ти продължи да е усмихнат, Ина...
  • И аз доживях да ме качат... Не мен... (продължението)!
Random works
: ??:??