Jul 25, 2018, 8:17 AM

За жената 

  Prose » Humoristic
602 3 15
3 мин reading

Рожден ден й е днес. И друга дата – 41 години, откакто нежно е стъпила с малкото си краче върху якия ми врат… Че и от време на време се завърта на токче…

Трудно е днес с жените.Като книгите са  - много, богат избор, с лъскави заглавия, с твърди или  меки корици, всякакъв формат... А зачетеш ли се - нищо интересно.

Защото истинската жена е една. Като живота и смъртта. И носи двете в характера си. Този характер, който е като тропически климат. Сутрин е топло, по обяд се излива дъжд, следобед бушува тайфун, нощта е ледена и мразовита. Така една българка носи на мъжа си емоциите, които един арабин получава от цял харем. И, все пак, обичаме си я. Тази невероятна, непредсказуема и неопитомена жена.

С нея животът винаги е приключение с неизвестен край. Каниш я да разгледа колекцията ти от пощенски марки, примерно. Тя отказва. Убеждаваш я, кълнеш се във всичко свято, обещаваш, че ще си ампутираш ръцете специално за гостуването й. Накрая приема поканата ти, подозираща, че си най-малкото търговец на бели робини. И ти хлопва вратата, тръгвайки си обидена, когато наистина сложиш отпреде й класьора с  марките.

Иначе женската логика е необхватна. „Да, скъпи – казва тя – Съгласна съм, че двамата сме еднакво виновни, но признай, че ти повече!”. Най-добре разбира жените този мъж, който казва, че не разбира жените. Да не говорим за женското умение да се живее повече от един живот едновременно. Днес е Вероника от любимия сериал, утре - Райна Княгиня, вдругиден - Скарлет О’Хара, а вкъщи най-вече Месалина. И Лукреция Борджия в кухнята.

Но все пак си остава натуралната българка - работничка, майка, домакиня и любовница. Едновременно и в различни пропорции при различните жени.

Та за тая българска жена се разплакаха някакви суфражетки – аууу, горката, осигурявала едва 46% от семейния бюджет, а заплатата й е само 87% от средното възнаграждение. Е, ако подобна статистика се направи в нормалните бели държави, ще излезе, че мъжете са носители на почти 90% от дохода в семейството. Най-вече по простата причина, че в уредените икономики мъжът се грижи за финансовото благополучие, а жената се посвещава на дома, децата, семейната среда. И малко са онези, които намират единствен израз на болни амбиции в стремежа да се омъжкарят.

2,5 пъти били по-малко шефовете жени от мъжете. И получавали неаргументирано /това какво ли е?/ по-ниски заплати - въпреки високото си образование и еднаква професионална компетентност.

Странно, аз пък мислех, че  назначават не по пол, а по умения. А и все пак има известна разлика между  компетенция и реализацията й в практиката, нали? И призивите около подобни проучвания са си чиста проба уравниловка. Назначава се, примерно, нейде мъж-началник – и веднага другаде се назначава жена. За равенство. Вдигат заплатата на баш специалиста във фирмата – и на леля Пена я правят такава. Пълен комунизъм!  Хубавото е, че подобни комплексарски изцепки са далеч от нормалния живот и практиката. И се появяват единствено като около осмомартенска гъдилка.

Е, тогава и ние да завършим с подобна. Един от принципите на Питър гласи: „Една жена трябва да е три пъти по-умна от един мъж и да работи пет пъти повече, за да получава половината възнаграждение и обществено признание от тоя мухльо”. 

А като мъжки контрастиращ баланс – жената осигурява 46% от семейния доход. И 99% от разходите…

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Заповядайте - https://genekinfoblog.wordpress.com/

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Даааа... Взехд а пърхам, скоро стихове ще пропиша...
  • Ето, осигуряваме ви цялата вселенска духовност начи. Защо е това мрънкане.Нали некой трябва да се жертва да бъде лошият.Айде, нека сме ние - ще ги похарчим пущините. Само на вас да ви е извисено и духовно...Поне затова!
  • Ма какви материалисти... То след заплата матр'ял не остава...На духовна храна сме - Слънце, въздух и кашизъм -
    здрав и бодър организъм...
  • Странно защо мъжете го усещат като вуду магия върху себе си...все едно им забиваш игли в сърцето. 😝 А то си е съвсем обикновено ползване на парите, което доставя наслада на вашите половинки. Не бъдете материалисти, мъже!
    Верно, че съм левскарче.
  • Благодаря, Цвете! /Синьо? Левскарче? Наш човек!/
    Знам как пазарувам по мъжки. Влизам в магазина и се насочвам към търсеното. Вземам и заминавам...
    А женски пазар... Уха! Ха това, ха онова...
    Нали знаеш де е женската G точка? В края на шопинГ...
  • Ай ай ай! Прочетох го с многократни прекъсвания и не съвсем концентрирана, но все пак... представяш ли си да е опитомена? Скука!
    И 99% от разходите, НО поне 50% от тях са за дома и семейството, нали? Щото ако оставиш на един мъж да върти и разпределя финансите...Благодаря за усмивката!
  • Което не е добре. Трябва да има загадка, спор, да се мисли: "Брях, колко е дълбокоооо... Сигурно е умно..."
  • Добро утро, Георги! Всеки харесва хубавото,а авторът беше разбран правилно.
  • Благодаря, Лиа, Силвия!
    Дяволица, да...
    Но съм ретроград - харесвам жените. Не маскираните, опушени, леко пийнали същества, а жените. Нежните, красивите, врата на семейството...
    Абе, да не ви обяснявам "Какво е искал да каже авторът"...
    Хубав ден!
  • Ами... и аз да се включа. Георги, първо честит рожден ден на твоята жена! Да ти е жива и здрава, да я пазиш и отглеждаш, като нежно цветенце, а ти да летиш около нея като пчеличка 🐝. Ииии да те ти търпи бръмченето 😉.
    Иначе за текста, ама много си им насъбрал на тия жени, верно лоши са, така е, но каквото посадиш такова жънеш, брат. (Съвет от Лесев 🤔) Ето дойде време, еманципираха се носят ни на гръб, децата гледат, чорапите и гащите сами не можем да си намерим, пък да не говорим, ако се наложи да вземем самостоятелно решение ( нали някой трябва да носи отговорност). Така че - мълчи, не гълчи. Да не си подритваме книжките. Хайде със здраве и наздраве!
  • Георги, Благодаря, че така патетично си описал българската жена. Момичетата са казали по-голяма част от моето "за", но днес след като прочетох, един - два пъти, реших че зад всичко може би се крие и идеята, че жената е и ад и рай за мъжа. Може би греша, но мисля, че леко клониш ,че жената си остава повече дяволица за мъжа, отколкото ангел. Много гледни точки от две очи, оглеждащи се в други две. Хубаво! Беше ми интересно да размисля малко "по-малкия" мозък.
  • Благодаря, Светулке, Мариана, Надя, Мария!
    Радвам се, че прочетохте. Е, видяното е различно, но и двете ни очи не виждат еднакво - гледните точки се разминават...
  • Светулката е нарекла българска жена "жена оркестър" - може да свири на всички струни по мъжа си, и на духови инструменти може да свири, че и на ударни, ако е по-мъжкарана! Усмихнах се, макар че не съм съгласна с всяка подробност от текста. Но нищо, карай да върви!
  • Жените сме ангели, дори и някой да пречупи крилете ни, ние продължаваме да летим. Обикновено на метла. Виждате ли колко бързо се приспособяваме?
  • Прав си......на места. Най ми хареса ,че носи на мъжа си емоциите за цял харем. Направо жаната-оркестър.
Random works
: ??:??