Dec 18, 2020, 8:15 AM

За книгите, провокирано 

  Prose
235 2 2
1 мин reading

Издаването на книга е лукс. И свещенодействие. Във времето, когато думите безпрепятствено могат да достигнат до милиони читатели чрез интернета, когато авторът безпроблемно може да пусне в пространството буквално всичко, което му хрумне на минутата, все още съществува и тази привилегия - да облечеш своите думи в книга, да придадеш на еманацията на душевността си подходящата форма, така щото думите да извършат онова целенасочено внушение, което да ни направи всички нас - и пишещи, и четящи, сега и за вбъдеще, по-облагородени. Това налага отговорен и съзнателен подбор на това, което ще се издава.
   Спомням си бумът, който се отприщи в литературата ни след "победата на демокрацията" - едно ужасно спадане на нивото на издаваните заглавия, преводи, изфабрикувани набързо, само и само да запълнят дупката, която зейна, след като някой махна капака на "социалистическата литература". Не че и преди не е имало печатани глупости, особено с цел да се понравят на Партията-кърмилница. Но, вярвам, и вие прекрасно си спомняте за опашките и за неведомите способи, чрез които се снабдявахме с хубави книги. Е, времената вече са други. След като сме разрушили всичко изгнило и неработещо дотук, имаме възможността да правим нещата така, както смятаме, че трябва и да пишем и издаваме книги, каквито наистина заслужаваме.

© Павлина Гатева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Темата, която разглеждаш е интересна. Сега всеки може да издава книги, но издателствата вече работят по сметка. Да намериш издателство да си издадеш книга е почти невъзможно. Издателите предявяват претенции, да заплатиш цялата стойност на книгата и след това да си я купиш и сам да си я продаваш. Това не е Демокрация. Не че не издават класиката, но на баснословни цени. И с тия данъци - ДДС 20%!?. Сега за няколко месеца е 9%, като властта се надява да си купи избиратели сред редиците на писателите. Няма ги, няма ги писателите с възвишени души и богата душевност, както казва Дарина. Къде са: Елин Пелин, Антон Дончев, Димитър Талев, Димитър Димов, Йордан Йовков, А. С. Пушкин, М. Шолохов,... стотици. Поздравления!
  • Много точно си го казала - "имаме възможността да правим нещата така, както смятаме, че трябва и да пишем и издаваме книги, каквито наистина заслужаваме"
    Преди са били книги, които не заслужаваме. Хубави книги, стойностни, написани от хора с богата душевност и красив ум, с благородни и възвишени души.
    А сега куцо и сакато си издава буламачите и наистина имаме книгите, които заслужаваме
Random works
: ??:??