Dec 29, 2019, 2:53 PM

За Лъжеца, Лъжата и Истината 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
1638 2 12
1 мин reading

Той не беше лъжец. Той бе самата Лъжа. Сладка, увещаваща, убедителна. Красивото отражение на Истината (защото всички знаем колко грозна може да е тя).
Та, лъжата, тя сама вярваше в себе си, невежа за своята природа, готова да се бие до смърт за правотата си. Ето, започнала да ме омайва, убеждава ме в съществуването си цял месец. В момента, в който й повярвах, тя прозря същността си, самоосъзна се и рухна. Рухна пред очите ми, а тъй й бях повярвала...
По-опасни са Лъжите от Лъжците. Защото Лъжците осъзнават какво правят и през тях лесно се прозира. Но Лъжите, те са най-опасни, защото заблуждават себе си, а тъй
и другите. През тях не се прозира преди да е твърде късно. Те вярват в себе си, в тях вярваш и ти.

Внимавай, читателю загледай се добре в следващото Обещание пред себе си, преди да скочиш в обятията му. Може да е Лъжец, Лъжа, или Истина. А Истината тя е най-трудна за познаване, от нея често извръщаме очи и не смеем да я приближим. И нищо чудно, тя често е тъй грозна не се гледа.. Често и боли удря те право в гърдите. Жестока и директна е. Коравосърдечна и безкомпромисна.
Та, Истината, читателю, Тя е наказание, избор, предизвикателство, само за силните... 

© Доротея All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Пепи, партньорът ми по фирма два пъти ме натопи надълбоко, а и доста от околните. Споменавам го, защото той си изгради философията, че съм бил достатъчно голям да се оправя - това е ИНДУЛГЕНЦИЯТА, която му позволява да живее сам със съвестта си ... просто го задрасках, но сегашните около него не подозират и му се връзват. ...
  • А самата Лъжа какво е, не е ли патологичният лъжец? Познавала съм такива хора, дали зависимост, дали някакъв особен комплекс ги е направил такива, но че и сами си вярват ги прави толкова достоверни и трудно различими, че наистина са нещо много лошо за околните.
    Хубави размишления, приятно ми беше да поразсъждавам с вас!
  • Пламене, Пепи, благодаря ви че ме върнахте към тези ми писания. Те отразяват моментните ми размишления подтикнати от определена ситуация, нещо твърде субективно, за да парадира за философска истина. Честно казано, още на следващия ден когато го прочетох, вече не ми беше актуално и ми идеше да поспоря със себе си. Ако ме питате сега, бих казала, че истината също е твърде субективно понятие и дори тясно отнасяща се до конкретна ситуация, никога не е една-единствена и абсолютно зависи от гледната точка. Утре ме питайте пак, сигурно мислите ми ще плават в други морета. Поздрави и на двамата, радвам се че се отбихте! 😊
  • И истината, и лъжата, се делят на 3 вида:
    - градивна/добронамерена
    - злонамерна
    - ненужна
    Така че и истината, и лъжата може да са и красиви, и грозни!

    jonnnn (Пламен) - съгласна с теб!
  • Първите четири изречения ме грабнаха ... Попързаляха ме, както често ми се случва на тази страничка. Тук често има майстори, които ме потапят в приказката си до момента, когато заявят - ха - ха, дотук беше измишльотина (сън) и започвам да се ядосвам на наивността си. Тук, четвъртото изречение ме сепна с твърдението, че Истината е грозна, а Лъжата - красива. Не е верно. Всеки си избира сам зоната си на комфортност между двете, дори и ясно да съзнава това. Всяка истина или лъжа е многолика и зависи от гледната точка ... ама май най - добре е за собствено оправдание да набедим лъжата за красавица, а истината за грозник - по - лесно се живее
  • Благодаря! 😊
  • Много добро! Първите четири изречения ме грабнаха.
  • Така е, иска се смелост да погледнаш грозната истина.. А всяка лъжа е до време (и може да се смени с друга) Всеки прави избора си. 🙂 Поздрави!
  • Хората често предпочитат красивата лъжа пред грозната истина... и грешат.
  • Благодаря, че се отби, Младене! Радвам се, че пръснатите ми мисли пораждат размисъл и в другите глави!
  • Паскал казва: "Земята не е отечество за истината - тя броди непозната между хората". А Иисус се осмели да ни каже: "Аз съм Пътят и Истината и Животът...". Но същевременно не се побоя да ни осветли: "Аз не съм от света!". Следователно в този земен свят няма Истина. Има някакви факти, които често бъркаме с истини. Земята е царство на лъжите. Единствената ни утеха се състои в това да избираме благоприятните за нас лъжи.
    Поздравявам те, Доротея! Отново ме накара да размишлявам над тези важни въпроси.
Random works
: ??:??