Nov 5, 2009, 1:16 AM

Заличаване 

  Prose » Narratives
1189 0 11
7 мин reading

І

 

            И тази юнска петъчна вечер приканваше всички в обятията си. Дискотеките, кръчмите и такситата се приготвяха за много работа и печалба. А млади и не толкова: за вихрени танци на някой дансинг, умопомрачителни тоалети, свалки и безразборен секс; алкохол, трева или кока... Органите на реда или не разбираха, или си затваряха очите срещу големи „хонорари” и „натурали”.

            Откакто стана на 15, преди пет месеца, Вера не пропускаше купон. Петъчно- съботните забавления бяха най-очакваното време от цялата седмица. Не, че не беше добра ученичка: напротив – отличничка на класа. Но откакто навлезе в тийнейджърска възраст, момчетата й се лепяха като „мухи на мед”. Разбира се, баща й не искаше и да чуе за прибиране след 20 часа. Не помагаха молбите и обещанията. Нищо. Но за последния й рожден ден, родителите й направиха страхотен подарък /освен дрехите, които си беше харесала преди това/: в петък и събота може да се забавлява до рано сутринта. Дори нямаше определен час. Единственото условие – да знаят къде и с кого. Не познаваха много от приятелите й, но това, че знаеха имената им и името на клуба, където ще са, ги успокояваше. Чувстваха някаква сигурност. Когато я питаха как е изкарала, единственото, което чуваха беше едно вяло „добре” и повече не задаваха въпроси. Знаеха, че не трябва да й досаждат, защото така можело да я накарат да действа „напук”. Бяха го чели някъде, във вестник или списание, на страничката за популярна психология. Даваха й свобода и така да се учи на отговорност.

 От хората, с които се виждаше, познаваха единствено Павлина. Тя беше на 17. Бяха израснали заедно и живееше в съседната къща. Преместиха се от селото, където бяха преди това, защото баща й го съкратили от съвета и сега започнал работа в града. Тогава точно тръгваше на детска градина, а Вера беше на годинка. Кака Павлина идваше следобед и се занимаваше с бебето. По- вероятно да си мислеше, че е кукла, но беше живо – мърдаше, плачеше, махаше с ръчички. А мъничето, като че  очакваше съседчето и ако се случеше да закъснее, започваше да плаче и пищи. В началото никой не знаеше какво се случва, но забелязаха, че като дойде  „каката” и сълзите спираха. Усмивката не слизаше от лицето и звуците предизвикваха реакция на щастие у всички наоколо. С времето станаха неразделни – ядяха, спяха, ходеха на градина, после на училище, заедно. И двете бяха единствени деца и като че всяка беше намерила сестрата у другата. Павлина дори рядко излизаше на дискотека, преди приятелката й да получи официално родителско разрешение. Покрай тях  родителите им също се сприятелиха и често си гостуваха.

Двете момичета минаваха за красавици в училище. Вера – със светлокафява коса, зелени очи, започващо да се оформя тяло на жена; Павлина – с руси кичури, които освежаваха тъмно русата й коса, кафяви очи, с фигура – мечта за световните дизайнери. И въпреки това знаеха, че трябва да учат, защото само с красота няма да си оправят живота... Е, можеше, но не и по начина, по който те искаха. Искаха да учат. И после... щяха да му мислят. Момчета, които ги наобикаляха, удряха на камък. Дори пуснаха слух, че се срещали с по-възрастни мъже... Но те си знаеха истината и какво се говореше, не ги интересуваше. Бяха чули дори, че не се интересували от момчета и затова били все двете... Но подминаваха всичко това с усмивка. Единственото място, където си позволяваха да общуват с противоположния пол по- свободно, беше в дискотеката. Което значеше, че танцуваха с тях и в най-добрия случай, излизаха отпред на въздух и да си поговорят. Разменяха невинни целувки и... толкова...

-                           Вер, готова ли си? – беше приятелката й. – Трябва ми още малко време, че нещо косата ми...

-                           Добре. Ще те изчакам. Като тръгнеш към нас, пусни ми стреличка...

-                           Е, ти пък; нали говорим безплатно...

-                           Добре, добре, както искаш...

Винаги след като се чуеха, дори и за да си разменят нищо незначещи реплики, се усмихваха като затворят телефона. След около 15-ина минути, в 20.15ч. , се чу кратко позвъняване от телефона на Вера, без да се обади, разбра, че трябва да тръгва. Павлина я чакаше на уговореното място и двете със смях и приповдигнато настроение се отправиха към „Палмата” – най-нашумелия и популярен клуб от последните седмици.

 

 

 

ІІ

 

            Момчетата на входа вече ги знаеха и без проблеми двете приятелки се озоваха  вътре. След няколко огледа установиха, че няма места по сепаретата и заеха два „щъркела” на бара. Това не им се понрави особено, но забавленията искаха жертви... Като модата и красотата...

-                           Два безалкохолни коктейла – поръча Павлина още със сядането.

-                           Не може. Консумацията на алкохол е задължителна в заведението...

-                           И откога?! – почти на заяждане започна русокоска. – Миналата седмица нямаше такова правило...

-                           Няма проблем – обади се Вера и погледна приятелката си така, както те се разбираха. – Тогава два алкохолни. По Ваш избор, но с водка – Барманът се усмихна и започна да приготвя питиетата.

   В другия край на бара двама мъже не спираха да гледат и обсъждат приятелките. Така беше и предната седмица. И по-предната... Единият на около 26-27 години, с тъмни коса и очи, кожата – матова. Този беше по-младият, макар че в очите  на тийнейджърките и той изглеждаше възрастен. А другият... за него дори се чудеха какво прави тук: на видима възраст 40-42 години, също беше по-скоро тъмен, по-нисък и по-набит от приятеля си. Дори познатите на Вера и Павлина забелязаха интереса, който въпросните мъже демонстрираха. За някои даже граничеше с наглост. Като че играеха не игра: кой повече време ще ги съзерцава. Но явно вечерта се очертаваше на промените. След като изпи на екс оставащото в чашата младият се насочи към момичетата.

- Здравейте! Сигурно сте забелязали, но с приятеля ми не можем да откъснем очи от вас. Вие сте най-хубавите момичета тук. Казвам се Спас, а той – и мъжът  вдигна ръка към посоката, от където беше дошъл – той се казва Радо. Ако искате елате при нас... – но след като помисли, се поправи- или ние да дойдем при вас.

- Приятно ни е да се запознаем – възпитанието на момичетата не позволяваше да ги сектирдосат грубо, затова се държаха, както сметнаха за добре в тази ситуация. Която, всъщност, не беше чак толкова сложна. – Но предпочитаме нещата да останат, както са.

- Тоест? – настояваше Спас.

- Тоест ние си оставаме тук двете, вие – там... или, където искате другаде. Приятна вечер!

- Значи ни... отрязвате?! Така ли?! – продължи мъжът, сякаш не проумяваше какво му се говори или пък му се случваше за първи път.

- Да, така! – Вера даде леко гръб на нахалника и отпи от коктейла. Усети как той се отдалечи. Но разбра също, че го ядоса.

- Май го вкиснахме, а?

- Ами като не се усеща – подкрепи я Павлина. – Не сме длъжни да говорим с всички. Особено ако не ни допада. А този беше отвратителен. А приятелят му – в пъти повече. – Забелязаха, че мъжете продължиха да ги гледат, но този път погледите им бяха различни – изпълнени по-скоро със злоба, отколкото с обожанието до преди малко. Сякаш имаше нещо заканително. И двамата бяха зачервени – от обида ли, от срам ли, от гняв или унижение... След не повече от 10 минути платиха и се отправиха към изхода. На девойките им се стори, че минавайки край тях, нещо промърмориха, но не разбраха какво. Само видяха, че въртяха заканително глави.

- Може да не се отнася за нас, Вер! Може някой да им се е обадил и да ги е ядосал. Нали? – Като че сама не си вярваше и искаше подкрепата на приятелката си. Павлина отпи глътка и сянка на тревожност мина през погледа й. Но това беше за части от секундата – след това тя отново се смееше и говореше. – Хайде, време е за танци! – И двете се отправиха към дансинга.

Вечерта мина в настроение и забавление. Нямаше други такива неприятни моменти като този от началото на вечерта с двамата навлеци. Имаха си някакъв неписан режим и към 4 часа сутринта, в лека еуфория и много смях се запътиха към домовете си. Живееха близо, а времето беше приятно за разходка и те тръгнаха пеш. След няколко метра усетиха автомобил с изгасени фарове да ги следва. Не посмяха да се обърнат, но видимо ускориха крачките си... Колата се движеше с тяхната скорост... А те вече тичаха.

 

следва...

© Мария Петрова-Йордано All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • И аз ще потичам към следващата част... Хареса ми!
  • Лагрима, Незабравима, благодаря, че се отбихте! Новата поредица е разказ. Но ми се струва дълъг и затова пускам на части! Поздрави!
  • Пишеш увлекателно... Следва?
  • Веси, ПГатева, благодаря, че наминахте отново на моята страничка! Надявам се да е интересно. Поздрави!
  • Ах ти... Защо не го пусна цялото?
  • Определено предизвика интереса ми с тази нова поредица, Мария. С вещината на фин психолог ни водиш ненатрапчиво по повърхността на един наболял проблем, за който много хора "скриват глава в пясъка" и скоро ще навлезем в същността му. Иска ми се да прочета повече, но за сега ще осмислям това, което си ни поднесла тук. Със сигурност, владееш онова умение да натовариш думите със значение, без да стряскаш с патетични фрази. Радвам се, че отново чета твоите творби.
  • Приятели, благодаря, че сте отново на страничката ми и не сте ме забравили! Поздрави!
  • явно събитията предстоят...
  • Поздрав!
  • Eх, тези девочки. Ще им пати главата. Поздрави !
  • Много е интересно!!!Браво! И поздравления!
Random works
: ??:??