Oct 24, 2019, 10:17 PM

"Здравей!" 

  Prose » Narratives
1760 1 6
5 мин reading

      Нина търсеше някого, с когото да говори, да се разтовари емоционално, да бъде себе си, или някоя друга поне за малко. За няколко мига да бъде тази, която иска да бъде, а не тази, която трябва да бъде – майка на две деца, домакиня, работничка в цех за пластмаса.

      Виктор търсеше някоя, с която да сподели няколко интимни мига – беше му писнало да попада на жени, които не знаят какво искат и все да се правят на уж интересни. Искаше най после да открие истинската – тази, с която да изживее всичко онова, което дядо му го учеше да търси у една жена.

      И те се срещнаха. Няколко пъти. На опашка в супермаркета. Погледите им се срещаха между редовете, прескачаха по артикулите, забиваха се за миг в земята от притеснение, и после пак. Копнееха един за друг. Преплитаха се. Избухваха в пламъци и изгаряха в своя копнеж по пътя за касата.

      Един ден Виктор събра смелост и пристъпи към Нина. Подаде ръката си и ѝ се представи.

      „Здравей, аз съм Виктор!”.

      „Аз съм Нина!”.

      „Искаш ли...”.

      „Да!”.

     Виктор още не беше изрекъл поканата си, но Нина бе вече толкова нетърпелива и развълнувана, че не усети как това „Да!” ѝ се изплъзна толкова бързо и лекомислено.

      Уговориха си среща след два дни. Нина бе избрала червена рокля, която контрастираше на черните ѝ коси и сините ѝ очи. Токчетата въобще не се връзваха с начина ѝ на живот и обичайните скучни бозави дрехи, които носеше на работа. Беше нещо коренно различно от начинът, по който се носеше всеки ден. Но този път бе се решила на нещо радикално. Беше ѝ омръзнал скучния живот на домакиня. Мъжът ѝ вече не я поглеждаше, нищо че толкова много се стараеше. Беше разбрала от приятели, че той си е намерил любовница, много по-млада от нея. Това я бе съсипало. Плака дни и нощи, но това не можеше да промени факта, че тя вече е номер 2, че тя е излишната. Беше изпаднала в безисходица и ето че се появи Виктор. Изглеждаше по-млад, но какво пък!

     „Господи, колко е красива!”. На Виктор не му пукаше за възрастта на Нина, това не бе критерий да се влюбиш. Беше щастлив, че е открил жената от мечтите си. Може би.

      Виктор и Нина излязоха няколко пъти. На втората среща правиха секс, след това на третата и четвъртата – също. Чувстваха се добре в компанията си. Споделяха си тайни. Нина призна на Виктор, че мъжът ѝ си има любовница; че има деца; че продължава да мечтае за красив живот – такъв, какъвто си е мечтала като малка; че въпреки всичко продължава да се чувства жена и че е много щастлива от факта, че най-после е желана. А Виктор ѝ призна за многото неуспешни връзки с колежки от университета; за виждането му за света; за вярванията си; за надеждите си; за мечтите си; за сънищата си; за свободния младежки дух, изпълнен с енергия и доза отегчение.

      Виктор усещаше колко щастлива е Нина, когато бяха заедно. Вече бе започнал да гради семейство с нея в мечтите си. Спираше го донякъде фактът, че е все още омъжена и с деца и че това, което споделяха е грешно. Но беше готов да я чака колкото време бе необходимо.

      Вечерта след работа реши да ѝ се обади, за да се уговорят за следващата им среща. Този път никой не му отговори. Нещо се сви в гърлото му. Дали го бе разкарала? Беше осъзнала колко е погрешно това тяхното нещо помежду им. Беше решила да продължи живота си постарому. Да бъде майка на децата си и само това.

      Опита още веднъж на другата сутрин. Ей така – за всеки случай.

      Този път последва отговор.

     „Нина не може да ви отговори. Защото е мъртва.”

      Беше майката на Нина.

     Виктор не попита какво се е случило. Просто... Дълго време не успя да успокои дишането си.

     Мъртва. Нина бе мъртва.

     Тъкмо откри точния човек за него и отново се върна в самото начало.

     Отново трябваше да започне отначало.

      Ново „Здравей”. Ново „Аз съм Виктор”. Ново „Искаш ли...”.

      И ново „Почивай в мир, богиньо моя!”.

     „Здравей” винаги започва обнадеждаващо, с примес на носталгия, куп спомени, лъжи, мечти, въжделения. И почти винаги завършва със затръшване на врата, прозорец, обърнат гръб, блокиране, убийство, падение...

 

© Яна All rights reserved.

The work is a contestant:

Разказ с неочакван край »

20 Position

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "...изпълнен с енергия и доза отегчение..."
  • Хубав и добре написан разказ, спор няма, но липсва ефектът на изненадата. Краят би бил неочакван, ако да кажем, Виктор, който накрая се оказва психопат, убива Нина, или пък Нина убива Виктор, за да си отмъсти за нещо от миналото.
  • И какъв е финалът, че не разбрах? Нина е умряла, или думите Нина е мъртва" означават "Мъртва за теб"? И майката вдига нейния телефон, за да каже това на любовника ѝ?

    По принцип всички сексуални връзки завършват със "смърт"
    Влюбен бил в нея - дискретни интимни срещи... влюбен бил...
  • Тази "история" е реална, променила съм имената и начинът на запознаване. Разказа ми я мой приятел, на когото му се е случило. Нелеп край. И дали е истина - също не се знае.
    Той ме вдъхнови да напиша "случката" му с тази непозната. Уви, може и да не съм я пресъздала както трябва, но за мен финалът наистина бе неочакван.
  • Много неочакван край, но и много логичен... "Защо не?!" си казва читателя, нищо преди края не ме накара да мисля, че това е невъзможно... Поздрави, Яна, хубав разказ. Стана ми мъчно и за двамата.
  • Неочаквано, но нещо липсва...
    Може би...споменаването на смъртта се губи без причинна връзка.
    А толкова добре започва!
    Съжалявам,Яна!
Random works
: ??:??