ИЗКУШЕНИЕ
„Този път няма да се изкуша и няма да погледна» – убеждаваше се Севдалинка и като изтръска хавлията, сложи я до книгата и шишето с водата в чантата. После намести слънчевите си очила, чантата на рамото, сандалетите в дясната ръка и започна да оставя следи по мокрия пясък в посока към солниците.
Вече втора седмица, след двучасово кафе на шезлонгите на централния плаж, се разхождаше по морската ивица до солниците. Хубавото на тази разходка беше не само в раздвижването, плацикането на краката в топлата вода, но и в това, че оглеждаше хората по плажа. А имаше какво да се види, млади момчета с изваяни от фитнес тела, силиконки с обърнати устни, зрели мъже с достолепна осанка и много, ама много деца.
Разходката ù винаги минаваше през Адамовия плаж. Някога отделен с ограда и донякъде скрит от нежелани погледи, днес това беше една неограничена зона от средата на залива, където мъже, най-вече от третата възраст, навярно с лечебна цел се плацикаха и плажуваха по без нищо.
Винаги, когато наближеше зоната, се заричаше да не поглежда, но все не устояваше и уж скришом, но хвърляше по някой-друг поглед. То не че имаше кой знай какво за гледане, ама на, от пусто женско любопитство ли, от що ли, не успяваше да устои, и толкоз.
«Няма да погледна, няма, няма» – все по-настойчиво си повтаряше Севдалинка, колкото повече наближаваше адамовата зона.
«Ще гледам надолу в стъпките си, ако ще и да се блъсна в някой. Надолу, ама всеки ще каже „който глада надолу, мисли за голо” – пресети се и вирна глава къмто небесата.
Ускори крачката, за да преодолее по-бързо изкусителната зона, дори леко замижа с очи и започна да брои крачките си: беше преценила, че след около 150-200 крачки ще е вън от зоната.
На 93-та крачка ходилото и пропадна в някаква дупка, политна напред, но се удържа, не падна, не отвори очи и не погледна. Продължи уверено да върви и брои, когато изведнъж чу женски глас:
- Ле-ле, колко е голям!
Не усети как ококори очи и жадно огледа наоколо морето и брега. Нямаше никой, само две жени бяха навели главите си над изхвърлен от морето рапан.
© Лордли Милордов Todos los derechos reservados