15 ago 2020, 19:51

 Корени - трета част 

  Prosa » Bosquejos literarios
1255 6 12
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Такааа-рече Алафрангата:сборът наближава, ще има як пехливанлък в четири категории, щедри дарове за победителите, я, да ви попитам нещо!

        Всеки божи ден децата от Горната махала и другите от Долната посрещаха  овцете ,които пастирите на стада прибираха в селото по залез слънце. 

          Те тогава, Петър Алафрангата събираше около себе си на кабата децата от двете махали...

           -А да ви видя сега, кой ще заслужи да се надвива в школската категория?Защото кой е пръв, ще получи ей-онова пуленце-муленце от кобилата на Йорго Мушката,обявяваше приза Алафрангата. 

            Бяхме 7-8-годишни момчурляци,наивни, но с възторг започвахме по двойки да се записваме.

             Алафрангата вадеше и плюнчеше един къс химически молив, като ни записваше върху една цигарена кутия "Слънце "...

             -Сега, юнаци, между нас да си остане, ще изненадаме вся и всьо на Петковден, ето защо си трайте,че никой нищо да не узнае дотогава, направо ще ги гътнем без хабер!

               Само се споглеждахме заговорнически и  очите ни блестяха като екзалтирани звезди, сякаш щяхме да изненадаме целия вселенски мир.

               И наистина Вечерницата надничаше съзаклятнически от небето и само се чуваше глухото похлопване на чанове,звънци и хлопчета от прибиращите се крави,биволи и коне;и ние запленени от заверата на Алафрангата, неохотно подкарвахме овце и магарета към яхъри и дамове по дворовете. 

» следваща част...

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Албена!
  • Умееш да увличаш читателя, Стойчо! Продължавам...
  • Благодаря за коментара,Безжичен!
    Който разбира, ще разбере.
  • Много ми хареса тук химическия молив и кутията "Слънце"(впрочем комунистическия наследник на "Томасян" - не пуша от десетилетия ). Но дали ще те разберат по-младите? Иначе и аз съм съгласен, че.разказваш много живо и увлекателно.
  • Нека преди това оберем кукуруза...
    Таня, благодаря за прочита!👋
  • Чакам да видя "борбите"!
  • Благодаря за коментара и оценката, Красимира!
  • "пуленце-муленце" , а сега айфонче-бонбонче.. Пъстрота!
  • Благодаря, Младен!
    Честит празник за теб и близките ти хора!
  • Романтични спомени. Часы идут, дни бегут, а годы летят...
    Поздравление, Стойчо и честито Успение Богородично!
  • Благодаря ви за отзивите ! Величка и Мариана, весел уикенд!
  • Аплодирам!
    Бъди щастлив
Propuestas
: ??:??